Gå til innhold

Hvilke høytalere? 10-16,000,-

Anbefalte innlegg

http://www.dinhifi.no/product_info.php?cPa...f0e7c53664e01fe

Disse kan trygt anbefales, har de selv og er meget godt fornøyd!

Bruker de mest i hjemmekino men de er knallbra på musikk også!

Har også black vector (senter) og black diamond som bakhøytttalere. Til prisen av hva dette koster er det ikke mye som kommer opp til disse høyttalerne!

Har du vært å hørt på de?? Hør på disse før du bestemmer deg for et kjøp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Mangusta!

Til den prisen finnes det mye bra å velge mellom. Vet ikke om du bor i en større by hvor du kan gå rundt å titte eller om du bor i indre Troms og må stole på oss og kjøpe deretter, på for eksempel nettet.

Uansett anbefaler jeg deg å legge inn et innlegg på www.hifisentralen.no hvos du skriver hva slag musikk du hører på, hvor stort rommet ditt er og hva slags anlegg du forøvrig har. Litt høyere seriøsitet der enn her.

Husk at forskjellige høyttalere har forskjellig lydsignatur. Sonus Faber og en noe mørk og meget behagelig og snill tone, mens Klipsch er rake motsetningen. Lys og skarp med utfolig dynamikk.

Skriv om hvor stort rommet ditt er og om du kunne tenke deg å kjøpe brukt, enten fra butikk eller fra privatpersoner. Dette er i 99,99 prosent sikkert.

-Christian

Endret av C. Alshus
Lenke til kommentar

Til alle dere som forsvarer dritt høytalere som er billig, med og si at de speller " høyt, trøkker bra bass, og eminem og techno truls musikken blir feit ass ".. det er mere som teller for de som er interresert i god lyd.. Jeg regner ikke med at dere sitter på en 133mhz, fordi den mer enn god nok til og skrive word dokumenter på ..

Lenke til kommentar

Hvis man har tenkt å bruke 16.000 på et par fronthøyttalere, er det ikke bedre å begynne med et lydrom? Et symmetrisk rom med dempematter osv. ??

Det er ikke kritikk, altså. Men min erfaring er at høyttalerne kan være så dyre de bare vil sålenge lyden forsvinner inn i krinkler og kroker*.

:shrug:

*Edit: Til en viss grad, da.

Endret av kristteo
Lenke til kommentar

cerwin vega og mgr er det en kødd :no::no::no:

vil selv ikke anbefale noe , eneste kanskje noen "snille" høyttalere siden man kan kjøpe seg en sub etter hvert

men du kan jo lytte litt til b&w, system audio, audio pro og audiovektor og litt snille høyttalere

prøv avforum der er det sikkert mest seriøse

Lenke til kommentar

Billythekid: hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med, så la vær å svar. Fyren spør ikke OM han skal bruke 10-16k på høyttalere, han spør på hvilke han skal bruke disse kronene.

Dessuten er ikke dette alt for mye penger å bruke på høyttalere.

Jeg kan anbefale deg Dali Blå serien. Jeg synes mindre om Patos, egentlig. Audiovector har jeg ikke hørt, men det sies mye bra om de. Lån med deg kassene hjem og hør i din egen stue, på den forsterkeren du skal bruke dem på. Det gjør en stor forskjell!

Og når du skal bruke 16k på høyttalere, vil jeg fraråde deg "dunk og kjør" merker som Cerwin Vega. Å bygge selv skal du i alle fall glemme, med en eneste gang! Det er ingen grunn til å oppfinne kruttet på nytt.

bfisk

Lenke til kommentar
Å bygge selv skal du i alle fall glemme, med en eneste gang! Det er ingen grunn til å oppfinne kruttet på nytt.

bfisk

tja.Har hørt Dynabel Euforia. Ble nesten sjokert jeg spiller utrolig rent.Men da burde man ha meget god forsterker,cd-spiller og ikke minst kabler. Har oxo hørt Audio Pro Blue Diamond.Spiller veldig bra.

Endret av Bose
Lenke til kommentar

Jeg har selv Blue Diamond. Leste mye reviews samt hørte på mye forskjellig, og jeg kjøpte Blue Diamond pga den fargeløse og rene lyden. Lyden er krystallklar og svært definert og passer til absolutt alt. Jeg bruker de i et hjemmekino-oppsett med Black Diamond bak og Vector som senter.

Et tips er å ringe Fyndbörsen i Sverige. De er gode på pris.

..og som andre sier, spør heller på AVforum hvis du vil unngå useriøse svar.

Lenke til kommentar

jeg ville testet Audiovector M3 Signature

men, hvilken forsterker har du tenkt å drive dem med ?

du trenger også en bra cdspiller hvis du vil ha utbytte av så fine h¢yttalere.

og for all del: glem ikke kabel, h¢yttalerkabel er veldig viktig, bruk minst en tusing eller to på kabel i denne klassen.

Lenke til kommentar

Jeg jobbet en tid på HiFi klubben og dengang kjøpte jeg BW 803. Megte gode høytalere må jeg si. biampet med 2 stk 2*150 watts forsterekere fra Aragon.

Jeg solgt de og etter noen år kjøpte jeg meg Black Dimond. Jeg hørt også på blue dimond men syntes at de var "tyngre". bruker de stort sett til å høre musikk på og synes vel at blue passer bedre til hjemmekino. ( Må ha en god forsterker på Black Dimond.

Det er et aber med blue dimond. Jeg trodde at man kunne bruke subbene i høyttalerene til subkanalen, man kan det men da sitter man igen med "vanlige små" høyttalere igjen som skal formidle frontkanalen. man får da ikke skikkelig 5.1 med en egen sub kanal.

Derfor valgte jeg heller black diomond og kjøpte meg en bra aktiv sub istedet. Det fungerr bar hos meg. bruker ikke sub når jeg spiller musikk fordi jeg synes ikke det blir riktig lydbilde da.

Det kom på ca 13000 kr og jeg synes det var vel anvendte penger.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Sporet vist litt av denne tråden. Men er jo moro og se at det er folk er interesert i og ytre sine meninger og erfaringer, selv om det noen ganger kan bli veldig usakelig.......

Nå skal jeg i løpet av uka høre på Patos Lyric 402 & mulig 502 hvis de har den i inne. Skal også ta meg en titt på Dali Evidence 470 & 870 & Blue serien. Så en får se hva det blir......

Men som tidligere skrevet, forslag mottas med stor takk...

Karl Hungus

Jeg skal bruke høytalerene sammen en Harman Kardon Avr 4550 & en Dvd 25, men kommer til og kjøpe en Cd spiller i nær fremtid....

Mvh.

Morten....

Lenke til kommentar

HAHA, folk er så naive. Høytalere koster. Kvalitet koster. CW er ikke kvalitet men et merke, synd at de spiller crap (vell hvis du er ute etter overbelmende bass og krappy diskant er det en sikker vinner).

Mitt råd til deg er å ta en kikk på soundpeople.no dette er hjemmesidene til fort knoks i drammen. DE KAN LYD (man tror ikke det når man ser de på weben men ta deg en tur i lokalene deres). Her har du ingen problemer med å svi av 15k.

Jeg anbefaler deg å snakke med en som er profesjonell. For høytalere spiller meget forskjellig. Selv har jeg sound dynamicks (import), som jeg er meget fornøyd meg, mens andre syntes har for liten bass.

Husk på å kjøp en god forsterker. Kostbare høytaler til en forsterker med minidisk koblet til er overkill..

Lenke til kommentar
Det er et aber med blue dimond. Jeg trodde at man kunne bruke subbene i høyttalerene til subkanalen, man kan det men da sitter man igen med "vanlige små" høyttalere igjen som skal formidle frontkanalen. man får da ikke skikkelig 5.1 med en egen sub kanal.

Hø..? En får to aktive sub'er på sub-kanalen med 5.1 lyd. ..og da gjenstår "vanlige" høytalere tilsvarende Black Diamond som fronthøytalere. Kan ikke helt se aberet med det..

Derfor valgte jeg heller black diomond og kjøpte meg en bra aktiv sub istedet. Det fungerr bar hos meg. bruker ikke sub når jeg spiller musikk fordi jeg synes ikke det blir riktig lydbilde da.

De aktive subbene kan justeres individuelt både på sub-kanalen og vanlig stereo så en kan bestemme selv hvor mye bass sub'en skal behandle.

Hadde Black Diamond først og de er helt superbe på vanlig stereo i et middels rom med god cd og forsterker. Høres ikke ut som høytalere til 6000,- paret, snarere det dobbelte.

Lenke til kommentar
alså å blåse vekk 15k på høytalere er bare DUMT! vet dette sikkert hjelper lite men uansett OMG!, Vi har noen Infinety høytalere som vi kjøpte for hmm 4-5k tror jeg å de spiller høyt! med meget bra lyd og maaaase bass. Hvis du ikke holder utendørs konsert kan jeg ikke se vitsen og ha noen bedre høytalere enn dette.

---

Kjøp disse:

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10818066

Får du med alt mulig til 400kr  billig og helt sikkert ok nok. Så bruk 15400 på en ferie eller noe som gjør deg GLAD!

Hvorfor gidder du i det hele tatt være med i debatten, hvis det er alt du har å komme med? Har du hørt et par høyttalere til 15k mot et par til 3-4k? Forskjellene er der, og de er store.

Grow up!

Usakelig: alså jeg hører i alle fall ikke på BØG "Metal"

alså det er jo greit i en diskusjon at folk er uenige ellers hadde det ikke vært en diskusjon..

la meg gjette, ledningene du bruker til dine "super" høytallere er tynne som flis, fordi det ikke er noe forskjell. Bytt til noen tykke å prøv. Det første man taper når man går ned i pris når det gjeller høytallere er bass.

Siden du tror dine spiller meget bra, har jeg ett forslag, ta med deg din yndlins plate, eller yndlings sangen du har stjålet fra nettet, og ta den med til en hi-fi butikk, og spør om å teste den på ett dyrt anlegg. Så hvis du etter dette ikke mener det er noe forskjell, gå til legen og sjekk ørene.

Har selv ett par høytallere som kun koster 2500,- (Tannoy MX2) de skal byttes senere i år til noen som koster 12000,- (PSB Image 7TD), grunn jeg kan lett høre at Tannoyene ikke står i klasse med senterhøytalleren min (PSB Image 8c). Den høytalleren spiller klart, det gjør ikke tannoyene.

Min bror har 2 Infinity høytallere, de kostet rundt 10000,- den gangen de var nye, han kjøpte dem brukt av en kompis av meg. De funker bra, har god bass, men jeg vil ikke si at de spiller reint og fint slik som PSBen min.

Når det kommer til din kommentar om bøg metal, du hører vel på dunk-dunk musikk som man må ta dop for å skjønne noe av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...