Quale Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg har spilt begge spillene, Gothic først, og synes vel at Morrowind er et klart bedre spill. Ikke på absolutt alle fronter, men det har en følelse av frihet, eleganse og variasjon som Gothic mangler. Dessuten er Morrowind penere. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 får håpe det er med dårlige instillinger ja.. du ser at i de kassene er det ikke noe.. det er bare brukt en tekstur med epler og lignende på.. og det er ikke bra.. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 får håpe det er med dårlige instillinger ja.. du ser at i de kassene er det ikke noe.. det er bare brukt en tekstur med epler og lignende på.. og det er ikke bra.. Grafikken er penere det screenshotet viser ja. Selv om de har tatt noen snarveier med grafikken her og der, som f.eks eplene. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 ikke misforstå kritikken min.. jeg har spilt gothic 1.. og det digget jeg! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 ikke misforstå kritikken min.. jeg har spilt gothic 1.. og det digget jeg! Hehe.. Og G2 er MYE bedre enn G1. Gleder meg til Night of the Raven Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) er dette et screen fra toern ? det står jo gothic 2 over .. men den grafikken der imponerer meg VIRKELIG ikke.. så jeg regner med det der er enern ? Det er fra Gothic 2. Men den personen som har tatt de screenshotsene, må ha kjørt med et kort fra forrige århundre. Det ser adskillig bedre ut, men Morrowind er et hestehode foran spesielt på vannet. Man kan vel si hva enn man vil om hvert spill, men faktum er at noen liker det ene, og andre det andre. Personlig så ble Morrowind for dypt for meg. Jeg søker noe enklere som ikke tar meg 2 timer å sette seg inn i før man kan starte. Det gjør ikke Morrowind et dårlig spill i mine øyne, men Gothic føles "lettere". Likevell så oser det av RPG når jeg spiller Gothic selvom det ikke har den dybden. Night of the Raven blir garantert årets spill om det kommer da.. Endret 29. februar 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 er dette et screen fra toern ? det står jo gothic 2 over .. men den grafikken der imponerer meg VIRKELIG ikke.. så jeg regner med det der er enern ? Det er fra Gothic 2. Men den personen som har tatt de screenshotsene, må ha kjørt med et kort fra forrige århundre. Det ser adskillig bedre ut, men Morrowind er et hestehode foran spesielt på vannet. Man kan vel si hva enn man vil om hvert spill, men faktum er at noen liker det ene, og andre det andre. Personlig så ble Morrowind for dypt for meg. Jeg søker noe enklere som ikke tar meg 2 timer å sette seg inn i før man kan starte. Det gjør ikke Morrowind et dårlig spill i mine øyne, men Gothic føles "lettere". Likevell så oser det av RPG når jeg spiller Gothic selvom det ikke har den dybden. Night of the Raven blir garantert årets spill om det kommer da.. Jeg er egentlig enig, bare det at jeg har satt meg inn i Morrowind. Når man først kommer inn i det, er det veldig enkelt. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg har spilt begge spillene, Gothic først, og synes vel at Morrowind er et klart bedre spill. Ikke på absolutt alle fronter, men det har en følelse av frihet, eleganse og variasjon som Gothic mangler. Dessuten er Morrowind penere. Joda, men Morrowind er også mer sterilt. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Characters: Gothic har mange færre personer med enn Morrowind, men de er til gjengjeld mye bedre laget enn Morrowinds. De beveger seg uavhengig av deg til alle døgnets tider og har alt i alt en god del mer personlighet enn Morrowinds. Morrowind har som sagt en imponerende menge personer, men de lider alle av personlighetsmangel. Landskap: Morrowind har et enormt landskap, mange byer, landsbyer, festninger, fjell, daler, hytter og telt. Gothic har et mye mindre landskap, dog mer detaljert. Gå inn i skogen bak gården til (kommer ikke på navnet, nord for Khorinis, opp en trapp) og du vil få følelsen av at fiender lurer i alle busker og kratt. Morrowind taper stort på at trær er mangelvare på vvardenfell og du får servert ett nokså kjedelig landskap alt i alt. Men det er dermed ikke sagt at Morrowind har et dårlig landskap, bare en smule kjedelig i lengden. Musikk: Begge spill har flott musikk. Selv likte jeg musikken i Valley of mines i Gothic best, med en melodi fra morrowind (den kommer ofte når du er ute) på solid andreplass. Grafikk: Begge spillene tar sine snarveier. Morrowind har ikke spesielt pene personer (ja, ja, du kan laste ned Rhedds faces. Men det er ikke saken her). Til gjengjeld har Gothic markedet sitt der du har forenklede utgaver av alskens potioner og matvarer som ser ut til å være tegnet av en treåring. Historie: I bunn og grunn er det ganske svak story på begge spillene, men de er likevel underholdende. Gothic har nok hakket bedre story (nå tenker jeg main) på grunn av tilbakeblikk til gothic 1, mer innlevelse (stor del på grunn av personene rundt deg som er bedre enn på Morrowind) Likevel har Morrowind en god del mer sidequests, og dette scorer de høyt på siden det gir nærmest uendelig spilletid. Våpen, armor, items: Gothic gir ikke i nærheten så mange gjenstander som Morrowind gjør. Her har derimot Morrowind et utall matvarer, potions, sverd, økser, hjelmer osv. Levling: Morrowind har skills. Når du har fått 10 skillpoeng går du opp et level. Enkelt og greit når alt kommer til alt. Gothic har learning points. Med disse kan du snakke med personer for å lære deg egenskaper i bytte mot skillpoints. For eksempel kan du gi smeden 5 skillpoints for 5 strenght. Ingen av spillene har exp. points. Atmosfære: Morrowind er som sagt ganske sterilt. Det er likevel en god atmosfære og det er lett å leve seg inn i verdenen. Gothic er etter min mening suverent når det gjelder atmosfære. Det er vanskelig å la være å glemme seg bort og sitte med dette spillet i mange dager uten pause. Grunnen til det er at det er mindre og at hver like krok er plassert der med en mening. Morrowind har flotte væreffekter og vannet er nærmest perfekt. Derfor er det fantastisk å stå i fyrtårnet i Seyda Neen å stirre utover havet mot solnedgangen. Min mening er at begge spillene er fantastiske. Det går ikke an å velge et, om du gjør det fortjener du ikke livets rett. Kjøp Morrowind for glede de neste månedene i form av alle oppdragene og den store verdenen. Kjøp Gothic på grunn av den uslåelige atmosfæren, personene og et annerledes rollespill. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 morrowind med miljøet og slossinga til gothic 2 hadde vert så utrolig fett Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 morrowind historien er jo ikke dårlig... den er særs bra.. problemet er at det bare er tekst.. mye dyp og gjennomtenkt tekst.. men fortsatt bare tekst.. alt for lite filmer! men de få som er der er særs bra.. sånn få-frysninger-bra Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 morrowind med miljøet og slossinga til gothic 2 hadde vert så utrolig fett Jepp Og med stemninga i Gothic, og størrelsen til MW. Lenke til kommentar
SinIC Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 Åhh... Savnet er stort nå. Fikk plutselig helt dilla. Må bare spille! Sitter nå og installerer G2. Har fri fra kjerringa i kveld, så nå er det snart ned med lerretet og anlegget på, med masse desibel! PS! Bare en sånn "Take notice" : Hvis det er noen som vurdere og kjøpe Gothic 2 nå, og ikke spillt eneren. Ikke gå på en smell der. Spillene tilsammen blir så UTROLIG mye bedre hvis man spiller dem etter tur og orden. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 synst dere hysjer ned stemingen i morrowind for mye.. noen som har sneket seg rundt å stjelt i coprusarium klokka 4. om natten ? med full styrke på et stort suround annlegg ? DET VAR STEMNING DET Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 4. mars 2004 Del Skrevet 4. mars 2004 synst dere hysjer ned stemingen i morrowind for mye.. noen som har sneket seg rundt å stjelt i coprusarium klokka 4. om natten ? med full styrke på et stort suround annlegg ? DET VAR STEMNING DET Amen for det. Men rakkern om Morrowind (og G2 for den del) trenger noen nye lydspor. Ettersom det er EKSTREMT stort/langt vil lydsporet etterhvert gi katten en eller annen form for permanent hjerneskade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå