Mazeking Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hei og hå! Er det noen av dere morrowindfans som har teste Ghotic2? Kjempebra rollespill i av samme type. Litt forskjeller med hensyn til utvikling og slikt, Dessuten er landskap og folk penere. I Morrowind er det ganske dystert og mørkt. I Ghotic2 er det litt mer lyst og happy. Litt anderledes interface enn mann er vant til. Dvs fighting kan være litt slitsomt inntil man har lært seg det. Dessuten er en del av fienden VELDIG farlige. Man dauer på 1 -2 slag. Dette bør absolutt prøves! Sjekk mer om det her: http://www.gamespot.com/pc/rpg/gothic2/index.html Simen Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Liker dem like godt. Bare en ting, det heter Gothic, ikke Ghotic. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Begge to er blandt de beste RPG spillene på markedet, uansett platform! Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Har det kommet ut? Ja får jeg har lest litt om det og det ser bra ut men grafikken er vel bedere på morrowind?Og ligner ikke det mer på Nevervinter nights eller noe lignede en på morrowind..Vetikke jeg bare spør... Lenke til kommentar
Nolander Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Gothic 2 ligner ikke mye på NWN nei. Det er mye likere Morrowind. Men store forskjeller i karakterutvikling. Jeg vil anbefale begge spillene. Lenke til kommentar
Asmodeus* Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Like bra. GLEDER meg til Night of the Raven(Gothic2-expansion pack) Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 2 sider av samme sak spør du meg. Men 2 bra sider! Lenke til kommentar
alfabanan Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Finnes det noen andre spill som ligner på Gothic 2 eller morrowind?? Elsker begge spillene... vet noen om det kommer noen spill som kommer til å ligne da?? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Fikk Final Fantasy IX i posten i dag... det er et førstepersons-perspektiv rollespill, men etter det lille jeg har spilt hittil er det vel ikke i nærheten av noen av de to du nevnte. Dårligere combat-system skal du lete lenge etter... men men. Det var sikkert verdt de 70 kronene eller noe jeg gav for det Fikk Morrowind og Gothic2 med i samme pakka også, så jeg er vel fornøyd (de kosta riktignok en smule mer, men det var nok også verdt det ) Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Final Fantasy IX? Mener du Onlinespillet XI? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 neppe, ettersom jeg betalte 70 kr for det... Gode gamle IX eller 9 om du vil Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Begge spill er utrolig bra. Liker bedre Gothic 2 pga. fin natur/landskap. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Finnes det noen andre spill som ligner på Gothic 2 eller morrowind?? Elsker begge spillene... vet noen om det kommer noen spill som kommer til å ligne da?? Du kan jo alltids sjekke Arx Fatalis, meget underholdende 1. person RPG. Det er en del anderledes enn Gothic og Morrowind, men samme sjanger allikevel. Du finner skjermbilder og demo på www.jowood.com Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Prøvde Arx fatalis demo på xbox. Likte ikkje kontrollene der, men kanskje det er bedre på pc? Lenke til kommentar
Paulex Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Begge spill er utrolig bra. Liker bedre Gothic 2 pga. fin natur/landskap. Har du sett Nøøøøye på vannet i MOrrowind og hoppet og koset deg i det? Bedere får du det ikke ass! Lenke til kommentar
simes Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Hva er dette for en merkelig latterlig tråd? Man kan ikke seriøst mene at Gothic 2 er i nærheten av kvaliteten, dybden og "spillbarheten" til Morrowind? Morrowind er vel et par klasser over de fleste andre spill, og det inkluderer Gothic 2. Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg har sett mange screenies av Gothic 2 og lest en del og har spilt Morrowind.Jeg synes ikke Gothic 2 kan måles med morrowind.Det ser ikke bra ut i forhold til morrowind spør du meg!Så jeg er enig i at Morrowind er mye bedere. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 Jeg har sett mange screenies av Gothic 2 og lest en del og har spilt Morrowind.Jeg synes ikke Gothic 2 kan måles med morrowind.Det ser ikke bra ut i forhold til morrowind spør du meg!Så jeg er enig i at Morrowind er mye bedere. Det blir litt for dumt å si det på den måten. At du har screenies fra G2 gir ingen grunn for sammenligning. Men uansett, Morrowind er mye mer åpent, større og veldig pent for øyet. Veldig bra spill. G2 har mer detaljer. Der har man tette skoger og mer variert landskap. Det er ikke like stort som morrowind, men har en bedre story. Og at verden i G2 er mye mer levende enn den i Morrowind. Men uansett, å krangle om hvilket spill er best, er ikke noe vits i. Begge er VELDIG bra spill, og samtidig ulike nok til å gi vidt forskjellige spilleropplevelser. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 er dette et screen fra toern ? det står jo gothic 2 over .. men den grafikken der imponerer meg VIRKELIG ikke.. så jeg regner med det der er enern ? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 29. februar 2004 Del Skrevet 29. februar 2004 (endret) I Gothic II merker man progresjon i mye høyere grad. Ingen fiender er lette i starten og man har mye mer lyst til å bli bedre enn hva tilfellet er i Morrowind. En annen genial ting er karakterbyggingen eller mangelen på den i starten. Alle starter med en plain kar og ettersom du velger guild og hvordan man vil bruke skillpoints blir du en klasse. Man kan absolut ikke sammenligne G2 og ES3:Morrowind ved å se på screenies og å lese om de. IMHO kan man heller ikke sammenligne spillene. Begge er knallgode og absolutt verdt penga. Liker du det ene, liker du trolig det andre også. (kanskje) EDIT: PandaMartin: Det er en screenie fra G2, ja. Trolig med svak oppløsing og på et dårlig system. Ikke døm etter et dårlig screenshot. Grafikken er faktisk flere hakk vassere enn i Morrowind. Endret 29. februar 2004 av Cheezcake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå