gundik Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Skal i løpet av kvelden begynne å montere min første selv-bygger maskin. Hva med dere der ute, bruker dere spes. hansker eller antistatiske lenker når dere skal sette inn CPU? Får vel lese manualen, men, tenkte kanskje dere har noen erfaringer, kan ikke lese igjennom manualen i arb.tiden heller hehe... Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Doktorhansker går fint! Ellers så er denne anti dingsen å anbefale men har du den ikke kan Doc hanskene være gode! Kjenner foressten folk som har montert hele PC`en uten bruk av hansker eller Anti dingsen! Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Bare pass på at du berører kabinettet før du begynner å håndtere elektronikken, så går nok den biten bra. Lykke til. timtowtdi Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det å montere sammen PCen uten antistatisk lenke eller hansker som nevnt over går greit, du må bare huske å gjøre spenningen mellom deg, kabinettet og delene du tar borti lik. Dette gjøre ved å holde en hånd i kabniettet mens du monterer, legg gjerne de antistatiske posene borti kabinettet en stund slik at de og får samme spenning! Lenke til kommentar
unwill Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har bygget mange PC uten, og ingen har vært dø pga det enda. Jeg vet at jeg gambler litt, men har man ikke fått kjøpt seg sånn så har man det ikke. Husk å ta deg god tid, og hvis den ikke booter ved første forsøk så fortvil ikke, det er sansyneligvis ikke noe hardware-feil, men at du har montert et eller annet feil eller glemt å putte på noe. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jøss! Doktorhansker?!!??!! Du må tulle? Har etter 15 år i IT-bransjen ennå til gode å se noen ta på seg gummihansker for å sette sammen en PC... Og hva skulle disse gjøre med statisk elektrisitet? timtowtdi Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Har aldri brukt noen hansker jeg Lenke til kommentar
Beni25 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) -ingen doktor/plast hansker nei. -antistatisk lenke (ikke nødvendig) men å ta i rammen på kabinettet er bra nok ja. Hvis du har som meg, noe metalisk nær der du skal bygge den, og hver gang du tar på denne for du statisk støt, så er det bare å ta på den, før du bynner. Da lader du ut din statisk elektrisitet, og er klar til å håndtere pc delene Jeg gjør nok dette med en mikrofon stativ som jeg har... slår aldri feil, tar på den og bsst. Endret 10. februar 2004 av Beni25 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Har heller aldri brukt hansker eller antistatiske lenker og har enda ikke ødelagt noe. Holder å ta i kabinettet eller noe annet av metall innimellom mens du monterer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå