nilsheim Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Fikk i går min nye AMD 64 med tilbehør. Når jeg starter maskinen får jeg fire røde lys på hovedkortet, noe som i følge manualen indikerer at det er noe galt med prosessoren. Jeg har følgende oppsett: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz- Socket 754 Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024MB - Kit w/two matched CMX512-3200LLPRO DIMM MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754- K8T800, SATA, -GbLAN, ATX, Raid, Firewire Ellers bruker jeg de komponentene jeg hadde i mitt socket A system. Mener PSU er på 340W. Noen tips/erfaringer? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Det burde fungere fint det der, men det kan jo være at enten hovedkort eller CPU er defekt. Har du hørt med butikken for hjelp? Sjekk at alt er montert riktig og at ikke noe kortslutter hovedkortet. Prøv med et velig enkelt oppsett, bare hovedkort, CPU, 1 minnebrikke og skjermkort. Hvis du fortsatt har problemer så er noe levert til deg defekt. Endret 10. februar 2004 av snorreh Lenke til kommentar
nilsheim Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Det burde fungere fint det der, men det kan jo være at enten hovedkort eller CPU er defekt. Har du hørt med butikken for hjelp? De ba meg sende det i retur for test... Hadde håpet at jeg skulle slippe det. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det burde fungere fint det der, men det kan jo være at enten hovedkort eller CPU er defekt. Har du hørt med butikken for hjelp? De ba meg sende det i retur for test... Hadde håpet at jeg skulle slippe det. Ok, kjedelige greier det der. Tipper nok at det er hovedkortet, da de taiwanesiske produsentene slurver mye med kvalitetssjekken sin for tiden for å spare penger... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Sjekk om det er noen ekstra "skruer" på kabinettet som ikke skal være der (mellom hovedkortet og kabinettet). Det kan være noe kortsluttning der. Lenke til kommentar
nilsheim Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Sjekk om det er noen ekstra "skruer" på kabinettet som ikke skal være der (mellom hovedkortet og kabinettet). Det kan være noe kortsluttning der. Tror det skal være greit. Måtte sette inn 3 ekstra stykker/skruer da dette hovedkortet har 9 fester mot 6 på mitt gamle. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 sjekk MSI sin forumer.. Det er mange problemer med Corsair og MSI KT8 Neo. Bruk 1 dimm og se hvis du for liv i PCen? Ellers har dem også skrevet der at bruke slot 1 og 3 ikke 1 og 2 er løsning for Corsair eiere. Lykke til, Simon Lenke til kommentar
nilsheim Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 sjekk MSI sin forumer.. Det er mange problemer med Corsair og MSI KT8 Neo. Bruk 1 dimm og se hvis du for liv i PCen? Ellers har dem også skrevet der at bruke slot 1 og 3 ikke 1 og 2 er løsning for Corsair eiere. Lykke til, Simon Takk, skal prøve. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Fikk i går min nye AMD 64 med tilbehør. Når jeg starter maskinen får jeg fire røde lys på hovedkortet, noe som i følge manualen indikerer at det er noe galt med prosessoren. Jeg har følgende oppsett: AMD Athlon 64 3200+ 2.0 GHz- Socket 754 Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024MB - Kit w/two matched CMX512-3200LLPRO DIMM MSI K8T NEO-FIS2R Hovedkort Socket 754- K8T800, SATA, -GbLAN, ATX, Raid, Firewire Ellers bruker jeg de komponentene jeg hadde i mitt socket A system. Mener PSU er på 340W. Noen tips/erfaringer? det er visst ikke alle minne brikker som skal passe på det og det hovedkortet. så hvis du ser over her, er det en post om minne til AMD 64, kansje du har en som ikke passer sammen med hovedkortet ditt. sjekk det du. Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 De skal funke de der. Men de probleme man vil få hvis ikke minne er kompatibelt med Via k800 chipsettet er at du vil få "Bluescreen's" Pc en kan restarte og eller gå ut av spill og tunge 3d aplikasjoner. Så det er nok neppe minne. Tro meg!!! Så det er nok noe som er ødelagt utover minnet. Men hva sendte du inn? Lenke til kommentar
Buchern Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) ops dobbelpost Endret 10. februar 2004 av Buchern Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 De skal funke de der. Men de probleme man vil få hvis ikke minne er kompatibelt med Via k800 chipsettet er at du vil få "Bluescreen's" Pc en kan restarte og eller gå ut av spill og tunge 3d aplikasjoner. Så det er nok neppe minne. Tro meg!!! Så det er nok noe som er ødelagt utover minnet. Men hva sendte du inn? Ok, tenkte kansje det kunne være det bare siden det er noen som ikke går.. men da er det sikkert ikke det. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 sjekk MSI sin forumer.. Det er mange problemer med Corsair og MSI KT8 Neo. Bruk 1 dimm og se hvis du for liv i PCen? Ellers har dem også skrevet der at bruke slot 1 og 3 ikke 1 og 2 er løsning for Corsair eiere. Stemmer det med å bruke minneslott 1 og 3, se f.eks.denne tråden: http://www.houseofhelp.com/forums/showthread.php?t=21946 Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 trur ikkje det hovedkortet støtter 1gb med pc3200 ram Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 trur ikkje det hovedkortet støtter 1gb med pc3200 ram eh. Jo, det gjør det. Lenke til kommentar
nilsheim Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Hele saken løste seg ved at jeg fjernet lydkortet (Creative Soundblaster Audigy Player). Nå fungerer alt greit, bortsett fra at jeg ikke får installert Win XP64, installasjonsprosessen henger seg... Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hele saken løste seg ved at jeg fjernet lydkortet (Creative Soundblaster Audigy Player).Nå fungerer alt greit, bortsett fra at jeg ikke får installert Win XP64, installasjonsprosessen henger seg... Hvis du har tenkt å spille mye, så er det ikke vits i å ha xp64 uansett. Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Hvis du har tenkt å spille mye, så er det ikke vits i å ha xp64 uansett. Winxp 64bit og fleste 64bit drivere er ikke så gode enda, men lek deg gjerne med 64bit software http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1884&p=17 Når det kommer mer får vi en økning i ytelse, vær med på å få oss over til 64bit. (dette er dog Athlon64FX som har 2 minnekontrollere og ca. 5,6GB/s minnebåndbredde men det blir vel standard på socket 939) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå