Loomy Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Mandrake 9.2: Hvordan kan jeg se en liste over hvilke prosesser som kjører på maskinen? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 'top' kan kanskje også være av interesse. Forresten kan det være fordel å kjøre 'ps aux' som 'ps aux | less', slik at du kan browse lista. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 fines flere måter å vise det i GUI også. Tror control+esc funker i KDE (er til daglig GNOME-bruker) Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Folk bruker visst litt forskjellige varianter ser jeg. Selv har jeg alltid brukt 'ps -HA'. Liker godt den hierarkiske oversikten, så ser man hvilke programmer som har startet andre programmer. Men denne 'ps aux' viser vel ikke *absolutt* alle prosesser? Endret 10. februar 2004 av Langbein Lenke til kommentar
sim Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Fra 'man ps' a select all processes on a terminal, including those of other users x select processes without controlling ttys u display user-oriented format Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå