Swixz Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 På litt eldre maskiner vet jeg at man kunne få virus inn på BIOS. Et eksempel er tjernobyl, som slettet bios totalt. Men jeg mener å ha lest/hørt at det ikke er mulig å få virus på dagens BIOS`er. En jeg kjenner i et IT-sikkerhets selskap sa også at det "såvidt han bekjent ikke fantes noen trussel mot nyere BIOS i seg selv, pr. dags dato." Er dette tilfelle? I såfall hva heter disse? Trenger GODE svar... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Kan jo si at enkelte bioser kan sjekke seg selv for virus tror jeg, dermed er det ingen som lager slikt. Virusene i dag er jo heller ikke lagd for å direkte ødelegge pcn som oftest, men til å hjelpe en spammer med å sende mail, knerte servere etc Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Vil tro en må assemble maskinkode som nuller ut BIOSEN og det kan vel lages. Ikke at det må være så veldig gøy å forske på kanskje. Det blir vel det samme som å flashe feil. Hvis du lager en .exe i C kode som laster inn en .bin fil med maskinkode til BIOS som er feil og nuller ut eller tegner noe hyperkult på skjermen under oppstart. Da må du lagge denne som bootable, slik at under oppstart så laster maskinen til programkoden som flasher ut BIOSEN og kjører automatisk reboot når ferdig uten valg! Hvis nyere BIOSer verifiserer .bin filene mot fabrikantnavn for å verifisere må en benytte et array med de mest bruke biosprodusentene som viruset prøver - vil nå jeg tro fungerete best Kan Award oppgradere kan vi og! Men de fleste viruser er vel laget for å hjelpe spamere med primer og sekunder DNS til utsendelser av nyhetsbrev om lett-tjente penger og utstyr for penis. Eller bare for å bevise hvor dårlig Windows egentlig er. astalavista.com har tutorials for å lage virus i VB ++ en rekke virusLab programmer som mekker til ulike virus fra Wizarder. Endret 24. februar 2004 av XPUserz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå