Undertaker Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Skal kjøpe inn et kamera til en klubb jeg er med i, med andre ord er det flere som skal "dele" på kameraet. Vi har satt en grense på 4500,-, det skal dekke både kamera og minne. Alle kameraene har vel sine negative sider, A80´en har liten lcd skjerm. Z4´en har en docking station som kompliserer det med tanke på at det er flere som skal bruke kameraet osv. Personlig har jeg relativt store hender, så S4´en (og Z4 også for den del) kan vel kanskje bli litt i minste laget. Det viktigste uansett er å få et kamera som tar bra bilder uten å måtte stille inn kameraet i et kvarter før en skal ta bilde (Vi var som sagt flere som skule bruke det). Film er ikke det som er mest priorotert men hvis det lar seg gjøre er det jo kjekt å ha en snutt av best mulig kvalitet:) Det er også en fordel at overføringen av bildene til pc´en er enklest mulig. Så prioritetene er. Ta bra bilde uten en almass av instillinger. Greit å holde i, samtidig greit å ta med seg (Kanskje en liten motsetning der?) Enkelt å overføre bildene til pc. (Må også få med minne til 4500,veske er også ønskelig) Noen tips?! MVH Christian Endret 10. februar 2004 av Undertaker Lenke til kommentar
Stacker Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg ville gått for Powershot A80. Har dette selv og synes det tar veldig bra bilder på helautomatisk.Har tatt over 500 bilder og er veldig fornøyd. Den lille LCD skjermen synes jeg ikke gjør noe. Den har også muligheten til 2 egendefinerte innstillinger slik at man kan knipse i vei med sine egne preferanser, men har ikke prøvd dette selv ennå. Ellers tar den AA batterier og synes dette er bra, bra batterikapasitet også. Ellers har jeg ikke noen klager til nå etter 3 ukers bruk. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg hadde sett på Sony P10 hadde jeg hvert deg. Enkelt å bruke, tar gode bilder på auto, raskt, 5MP, og litt større og bedre å holde i en Z4 og S4. Koster vel ca. 3900. Eventuelt se på P12 som er det samme kamraet i annen farge, men her følger det med veske, ekstra batteri og et større minnekort hvis jeg ikke husker helt feil, prisen der er vel ca. 4500 på billigste webshop. Lenke til kommentar
Undertaker Skrevet 11. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Takk for svar! Ser interressant ut det kameraet. Det ser ut som mpx bla. bare selger det med 16 mb (P12) memstick Og når jeg kikker rundt på shoppene får jeg jo sjokk når jeg ser prisene, da med tanke på 128 eller 256 mb stick. Noen som vet om en (web)shop som selger billige memory sticks? Endret 11. februar 2004 av Undertaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå