JHK Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hei, Jeg trenger litt hjelp med overklokking. Da med hva jeg bør se etter når jeg klokker (temp etc) Og hvordan jeg går frem, har aldri gjort dette før. Fått med meg at det er i bios jeg skal stille på vcore. Men der stopper også kunnskapen. Har kun testet litt på grafikk kortet. Jeg har følgende HW specs. AMD Athlon XP2200+ ~ 1.8GHz 1500DDR ram (PC2700) Abit KX7 333 I kabinettet står det seks stk 80mm vifter i tillegg til cpu vifta som støtter opp til XP3200+ Denne maskinen er nå litt over et år gammel og har nå bestemt meg for å klokke litt for å se hvor høyt jeg kan nå. Derfor trenger jeg også ekspert hjelp Så hvis noen har gode råd tar jeg dem gjerne imot. Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 http://www.overklokking.no/guides/nybegynner/del1/index.html http://www.overklokking.no/guides/nybegynner/del2/index.html http://www.overklokking.no/guides/nybegynner/del3/index.html Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Les disse og spørr etterpå så får du sikkert svar. En annen ting er oppgrader til siste bios Lenke til kommentar
JHK Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Takk for svar, skal lese gjennom dette når jeg kommer hjem fra jobb. Er det noen som har noen erfaringer med overklokking XP2200 ? Eller om det er 'klokkbart', at det ikke stopper på et visst punkt. Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Heisann JKH Hadde samme CPU.... de er ikke noe greie å overklokke. Fikk den opp til 1,9Mhz men da var det jaggu stopp også. Mvh Stone Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Samme her...Noen få mhz, også full stopp Håpløs overklokker med høy driftstemperatur. Kun for spesielt interesserte. Kjøp deg en XP2500, DEN kan du ha det moro med!! Lenke til kommentar
opera Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Har selv en xp2200+ ( Tb A ) Med vannkjøling så får jeg den opp i 1893 mhz.( standard 1800 mhz ) Så det re ikke temperaturen som stopper den Så denne CPU'n er desverre ikke spesielt god til overklokking. Endret 10. februar 2004 av opera Lenke til kommentar
JHK Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Uff da. Da tror jeg at jeg slår overklokkingen på den ifra meg. Mener å ha hørt at det er to versjoner av XP2500 barton prosessoren. Er vel den eldste som er den som er mest overklokk villig, eller tar jeg feil nå ? Har hørt folk som har fått xp2500 opp til en xp3200, men lurer litt på om jeg ikke skal gå over til P4 istedet. Nå som andre ting står høyere enn å invistere i data komponenter får jeg nok vente litt med noe som helst innkjøp. Takk for alle svar, sparte jeg hvertfall litt tid Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har en thorton 2000+ som jeg får opp i 3700+ Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Har selv en xp2200+ ( Tb A ) Med vannkjøling så får jeg den opp i 1893 mhz.( standard 1800 mhz ) Så det re ikke temperaturen som stopper den Så denne CPU'n er desverre ikke spesielt god til overklokking. Men nå har jo du VIA chipset,og det er vel ikke det beste til oc... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå