lodott Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hva er galt med å bygge en opera? Jeg er for mangfold og frihet til å velge Noen vil ha fotballstadion, andre vil ha opera. Samfunnet får tilbake det de betaler for. Hum..det finnes jo fra før mange "lokaler" hvor man kan holde en opera/konsert . Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hum..det finnes jo fra før mange "fotballbaner" hvor man kan ha en fotballkamp . Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Enig med trådstarter. - Rogalending Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 huff... Fiske? Er folk der opptatt av fiske? I bergen? i dont think so! Jeg kjenner en god del folk (iallefall noen) og ingen er mer enn vanlig opptatt av fiske. Har vært på Fisketorget ,men ikke noe mer enn det. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hva er galt med å bygge en opera? Jeg er for mangfold og frihet til å velge Noen vil ha fotballstadion, andre vil ha opera. Samfunnet får tilbake det de betaler for. Lurer veldig på om den Operaen klarer å betale tilbake det den koster. Sammenligninga med fotballstadioner er egentlig helt idiotisk, men desverre vanlig. Har lyst å påpeke at en fotballstadion koster ca 100-200 millioner kroner(nye viking stadion kommer på 160 millioner). Til sammenligning havner den Operaen i Oslo på ca 3 300 millioner(3.3 milliarder ja). Du får altså over 20 flotte fotballstadioner til samme pris som en Opera. Tenk også på at fotballstadioner generelt får langt mindre økonomisk støtte fra kommune (og ingenting fra stat), mens når det gjelder Opera så betaler stat (og kommune?) hele greia. Jeg fatter rett og slett ikke hvorfor det skal være så vanskelig å få realisert fotballstadioner rundt omkring i landet, mens kulturhus til 10x prisen går gjennom uten debatt. Har vel kanskje noe med at Operasnobbene også er dem som sitter med makta Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det finnes andre verdier enn kun penger. Operaen betaler tilbake økonomisk sett, og gir kultur-verdi til folket. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Opera: Dyrt prosjekt til et smalt publikum... ikke noe mer å si om det. Vi bør ikke mynte velferden på et så smalt publikum. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Undertegnede har bodd i vest, sør og OG øst og jeg har lært en ting, østlendinger er høflige , enhver start på noe som kan bli en borgerkrig her i tråden vil bli slått ned på av FN (dvs meg)) og andre reaksjoner kan bli trukket frem Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Opera: Dyrt prosjekt til et smalt publikum... ikke noe mer å si om det. Vi bør ikke mynte velferden på et så smalt publikum. nei men skal vi da drite i alt som ikke alle liker da? hvorfor skal vi da lage noe? du vil alltid finne noe som noen ikke liker en opera ekke bare for opera men et landemerke og samlingspunkt Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Opera er for at fiffen skal flashe de fancy kjolene sine og sladdre. Argumenter imot Opera: 1. Den koster flesk, hva med å heller finansiere ungdomshus med øvingslokaler og konsertlokale? Eller hva med boliger? 2. Se punkt 1. over og tenk så at alle pengene blir brukt i Oslo og operaen som koster alle pengene vil ligge i Oslo. 3. Se punkt 1. over og husk hvor få som egentlig liker Opera i forhold til fotball, rock og øl. 4. Tenk så over hvorfor i svarte gamperæva operaen må koste noe så inne ****** med spenn! Håper seriøst de graver opp en godt bevart vikingelandsby og må avblåse hele prosjektet fordi arkeologene skal grave litt og bygge museum over EDIT: Opera folket får klare seg med Oslo Spektrum eller rockefeller! Endret 10. februar 2004 av olsen Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 åhhhh, deilig å være sørlending Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Trådstarter og resten av dere som støtter han kan dra til ******- Makan til tomsete bønder skal man lete lenge etter... Dere veit ikke en dritt hva dere snakker om... Selvfølgelig, vi som bor i Oslo har 15 x så mye penger som dere bønder å bruke på hus, det er derfor vi bor i Oslo! Men å kalle oss bortskjemte? Det er generalisering... Selvfølgelig, i ullernåsen finner du mange, men ikke generelt i Oslo Har selv jobba fra dagen jeg ble 13! Og det er jeg langt i fra alene om! Dere er noen uvitne tomsehuer! Å dra alle østlendinger under en kam på den måten er rett og slett forkastelig Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Neinei, østlendeningene er enten terrorister ( Mullah krekar style ), eller folk som ikke eier selvdisiplin til å gjøre noe annet enn å sitte på aker brygge og drikke pils. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 og du kaller ikke-østlendinger for bønder? nå må du gi deg Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 mange her sier at Oslo er avhengig av resten av landet, resten av landet er ikke avhengig av Oslo og at oslo er dumpeplass for menneskelig avfall. men har noen tenkt på hva som vil skje hvis man solgt norge og gjorde bergen eller trondheim til hovedstad? jo da ville det komme all den dritten som var i oslo dit, samt politikere og da vil den byen bli det samme for oslo og dessuten det å si at oslo bare suger til seg penger og ikke gir noe tilbake er helt feil. det betales skatt i oslo avgifter i oslo(med bompenge så er det en del) og det å si at alle i vest oslo og bærum er snobber, samt å si at de ikke gir noe tilbake er helt feil og det kalles å gre alle under en kam, det er det samme som å si at alle som ikke bor i oslo knuller sauer. oslo er her fordi det var bruk for den når den ble grunnlagt, bergen har vært hovedstad og det har trondheim også og se hvordan det gikk. istedet for å klage over at alle i oslo er bortskjemte og at vi har bredbånd før dere, og at vi er arrogante så burde dere heller se på dere selv og kanskje tenke over det at dere er selv arrogante når dere sier at vi trenger ikke oslo. det at det bygges en opera i oslo er ikke rart da den er hovedstad samt gardermoen er i nærheten og samme hvilken by som hadde vært hovedstad så hadde nok den også fått en opera til 3 milliarder. og hvorfor hadde det vært bedre å bruke penge på brann? jeg er ikke intresert i fotball og det kan godt hende at fler er intresert i fotball enn i opera, men har det egentlig noe å si?k kultur blir betalt av staten og sånn er det bare. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) *ler* ...selvsagt med den største arroganse. Endret 10. februar 2004 av lodott Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Trådstarter og resten av dere som støtter han kan dra til ******- Makan til tomsete bønder skal man lete lenge etter... Dere veit ikke en dritt hva dere snakker om... Selvfølgelig, vi som bor i Oslo har 15 x så mye penger som dere bønder å bruke på hus, det er derfor vi bor i Oslo! Og du bør kansje være litt forsiktig med å generalisere du og. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Haha, Mulig vi er litt slaskete ja.. men skyld på våre forfedre hvertfall! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Bah! En liten historie....en og noen kompiser skulle til oslo området og greier fordi han skulle på bil greie (husker ikke navn) Anyways vi bodde 1times kjøring fra oslo og var der i 3 dager. Aldri har eg møtt kaldere mennesker! I bergen kommer man i preik med nesten kem som helst men der borte som fikk folk panikk hvis du bare spurte om tiden. Haha eg vet ikke ka det går i med det men når eg kom tilbake til bergen så var det første gang i mitt liv at eg var glad for å komme hjem til bergen. Det andre som er morsomt er at i summer tonen så er det altfor mange østlendinger som klager over bergenske issues i forhold til bergensere. Dette sier litt. Ikke alle østlendinger er rare da. Har ikke møtt alle. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Har lyst til å flytte til bergen jeg Byen ser så fin ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå