Gå til innhold

Østlendinger....

Dotten

Anbefalte innlegg

Vel vel, eg klarer rett og slett ikke å dy meg....

Etter vel 5 mnd i militæret så er det en ting som skilte seg ut fra første stund. Østlendinger og den infernalske sytingen. Da spesielt med tanke på Oslo folket. Gleden i troppsjefens ansikt når han fant ut at han kun hadde en østlending i troppen var ikke til å ta feil av. Østlendinger har et veldig dårlig rykte, noe som er vel begrunnet... Makan til bortskjemte småbarn skal man leite lenge etter.

Eller som befalet mitt så presis uttrykte det angående østlandet: Oslo er rett og slett en avsluk hvor all drit og søppel samles. Eller som man ellers kaller det: Bajs. Nå vil vel en del østlendinger som ikke kommer fra Oslo, men omådet rundt reagere på at de blir tatt med i denne sammenhengen, at de skal bli dratt med i dragsuget. Sant, men når man tenker over det så vil det alltid rundt et avsluk danne seg skit, eller som man kan kalle det: Størknet bajs.. :cool:

Jeg bare følte for å få dette frem, selv om jeg presiserer at det er en annens synspunkt jeg her fremmer, men om jeg er enig i dem bør man kanskje ikke se helt bort ifra, men det skal være usagt.. :thumbup: Men så har jeg vel tidligere gitt ganske klare uttrykk for løsninger på problemet kalt som går under navnet "Oslo" her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=51623&hl=

Det tar på å gå på kurs med kun østlendinger som ikke gjør annet enn å klage på været og griner seg til alt mellom himmel og jord. Det er tydeligvis at olje og fiskepengene som vi vestlendinger og nordlendinger skaffer til veie blir brukt opp til å skjemme bort rølpete østlendinger. litt takknemlighet fra deres side kunne de vist og spart oss for den infernalske sytingen.

Puh! Måtte bare få det ut :green: Hvis noen føler seg støtt, så ja, hva kan man si? Sorry :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Østlandet er litt mer enn Oslo da, hva blir vell Norge uten Norsk Hydro?

Som om ikke Norsk Hydro kan flyttes til f.eks Stavanger :roll:

Sagt det uendelig mange ganger før: Oslo er avhengig av resten av landet, resten av landet er ikke avhengig av Oslo :thumbs:

Er jo så populært med omstillinger for tiden, så Oslofritt norge kunne vært et fint tiltak :green:

Lenke til kommentar
det er en del sløve folk i oslo ja,

men husk at 60% av folka i oslo er nordlendinger, det virker sån hvis man hører folk snakke på gata i oslo

Som nevnt, Oslo er en sluk som all driten blir spylt ned i.... Er nok av drit blant vestlendinger, sørlendinger og nordlendinger, men heldigvis har de en tendens til å "renne" østover :roll:

Lenke til kommentar

Hehe, er selv fra Bergen da, og nå må du ikke kaste stein i glasshus, for det er vel bare østlendingene som ikke klarer å se hvem som er de eplekjekke og arrogante her til lands.... Norge er faktisk mer enn Oslo, men utakknemligheten og arrogansen som lyser ut av østlendingene når de besøker byer som Stavanger og Bergen er ikke til å ta feil av.

Kan gjerne ta med noe postivt om Oslo....Eller som vi ellers kan kalle det: et minutts stillhet :thumbup:

Lenke til kommentar

Skrev ikke at du var nordlending, bare tippet det. Bergensere liker jeg veldig godt, stort sett. For å være helt ærlig så driter jeg i om jeg blir tatt for å være arrogant eller lignede, fordi jeg er østlending. Det er ikke mitt problem. Synes dine påstander beviser at du er en person full av fordommer, som tydligvis har behov for å kjefte på noen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot østlendinger sånn generelt (merket ikke noe mer syting fra dem i militæret), men er glad jeg ikke bor i Oslo. For meg (som er bergenser) virker det som om det er så ekstremt mye mer "pakk" i Oslo enn i de andre norske byene (da tenker jeg seff i forhold til størrelsen).

En annen ting: Da jeg besøkte Oslo forrige sommer tok jeg en buss oppover mot Furuset for å besøke en kompis. Bussen var stappfull, men uten om meg og kompisen var det ikke en "innfødt" nordmann der. Folk som pratet snakket heller ikke norsk. Det var sånn at jeg begynte å lure på hvilket land jeg befant meg i.

For meg som bergenser var dette hva jeg vil kalle en "ny opplevelse". Er det slik at det er store "ghettoer" i enkelte deler av Oslo? Eller var dette helt tilfeldig?

Endret av lodott
Lenke til kommentar
Skrev ikke at du var nordlending, bare tippet det. Bergensere liker jeg veldig godt, stort sett. For å være helt ærlig så driter jeg i om jeg blir tatt for å være arrogant eller lignede, fordi jeg er østlending. Det er ikke mitt problem. Synes dine påstander beviser at du er en person full av fordommer, som tydligvis har behov for å kjefte på noen.

:laugh: Skal si du er en hårsår type...

Har lite med fordommer og har mer enn nok med å kjefte på ungene mine... ;)

Du må lære å ta ting med en klype salt.

Skal ærlig innrømme at jeg har en fin hobby som går ut på å plage østlendinger for det skaper en god del morsomm "debatt".

Om det bygger på fordommer? Nei. Om jeg gjør det for å provosere? Ja. Om jeg mener det alvorlig? nei. (Bortsett fra at oljepengene og fiskepengene blir sløst bort på opera og dilldall i Oslo da ;) )

Lenke til kommentar

er delvis enig om det med oslo, men østlandet er ikke oslo, bor selv på østlandet.

vill bare få med at det er ikke fisk og olje som er alt her i landet, tenk på ett liv med fisk og olje, og ikke noe fra jordbruket her i øst, og nei, jeg bor ikke på landet, bor i en by...

og hva skal oslo med opera, de kan jo høre på radio, eller se det på tv.

Lenke til kommentar

Makan til uttalelser dere har her uten å kunne back'e dem opp i det hele tatt...

Ja, desverre er Oslo iferd med å bli et "avsluk"... men det er hovedsakelig fordi alle som ikke passer inn i bygdesamfunnene flykter til Oslo. De kjøper dop av de kriminelle miljøene og lever på ekte Oslo-borgere sine skattepenger.

Grunnen til at vi har så mange innvandrere i Oslo er jo at utkantstrøka er intolerante, rasistiske og lukker innvandrerne ut av samfunnet så de føler ikke at de har andre valg enn å flytte inn i hovedstaden.

Hvis du ikke har bodd i Oslo og vet hva du snakker om... Hold kjeft!

Når det gjelder sytete folk i forsvaret, så skal jeg desverre være enig i at mange av dem er østlandsfolk, men da med vekt på bortskjemte rikmannsunger. Derfor faller det på sin urimelighet når dere sier at vi østkantfolk lever på olje/fiske pengene dere i utkantene produserer, fordi disse "syterne" er også de som bidrar mest til statskassa.

Utkantstrøka produserer råvarene, sentrale strøk foredler, organiserer og sørger for at det blir penger av det, slik har det alltid vært og slik vil det alltid være. Vi er avhengige av hverandre, det er bare å godta det...

Hilsen en ekte Furuset-gutt og stolt skattebetaler.

Lenke til kommentar

Er ikke så hårsår som du skulle tro, men du uttrykker deg litt merkelig. Mulig det ikke er jeg som oppfatter det riktig. :)

Når du nevner opera, så er jeg naturligvis helt enig. At mange ikke liker Oslo er helt greit for meg, jeg er selv veldig glad i Oslo, selv om det er ting som kunne vært bedre. Jeg tilbringer heller en uke i Oslo, med de problemene som er der, enn å tilbringe en uke med brautende nordlendinger i Lofoten (ikke ta denne helt bokstavelig, please)..

Endret av Swag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...