svalset Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har fått meg BulletProof FTP server, Og vil sette opp denne, men jeg har en Billion BIPAC C-640 AE Bredbånds router, hvordan skal jeg få FTP serveren til å virke via routeren?? noen som kan hjelpe meg?? Jeg er litt lost nå.. På forhånd Takk!! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Du må forwarde portene 20 og 21 til tin interne IP. Sjekk manualen Lenke til kommentar
hellandes Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Packet filtering/forwarding. Dersom routeren din er nat og dhcp server, bør du ha muligheten til å spesifisere en intern server gjennom en snmp client eller firmware/kontrollprogram fra produsent av routeren. Det skal ikke være noe problem. Du må kansje sette ftp serveren som dmz host for full administrasjon/tilgang via nettet. Da bør du ha en firewall til. Evt dele opp i flere subnett, og minimere fellesprotokoller. Lenke til kommentar
svalset Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 men skal jeg oppgi min ip adresse på pcen eller routerens ip adresse som ftp adresse?? Lenke til kommentar
pantrax Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 for fildeling med ftp innad i nettverket bruker du din pc's ip adresse. for folk utenfor ditt private nettverk bruker du ruterens ip adresse (din adresse på nett). Denne finner du på www.whatismyip.com glemm ikke port forward for port 20 og 21 og din interne ipadresse på ruteren (om du bruker default) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå