Gå til innhold

Lacie 250GB vs Maxtor 250GB

volund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet om maxtoren har intern eller ekstern transformator. Det hjelper lite med lavere vekt på lacien om du må drasse på en tung transformator

Forgjengeren hadde i hvert fall ekstern trafo, men jeg vet ikke sikkert hva denne har. Den veier ikke så mye, men tar litt plass (tilsvarende den til bærbare PCer).

Lenke til kommentar

En ting å legge merke til er at Maxtor'en har mulighet både for FireWire og USB2.0, mens Lacie'en kun har FireWire.

Dette trenger selfølgelig ikke ha noe å si for ditt bruk, men om du skal bruke den sammen med flere maskiner, finnes det en del (iallefall bærebare) maskiner som ikke har FireWire.

-Jostein

Lenke til kommentar
En ting å legge merke til er at Maxtor'en har mulighet både for FireWire og USB2.0, mens Lacie'en kun har FireWire.

Dette trenger selfølgelig ikke ha noe å si for ditt bruk, men om du skal bruke den sammen med flere maskiner, finnes det en del (iallefall bærebare) maskiner som ikke har FireWire.

-Jostein

Har både firewire 800 og USB2 to på min LaCie disk

Hvorfor så mange poster med samme spørsmål?

din andre.... ;)

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Min Lacie har en Seagate disc. Lacie har stort sett värt merket for Mac'ere, men i det siste har de rettet seg mere og mere mot PC også. Lacie forbinner jeg selv med höy kvalitet og jeg ville derfor valgt Lacie fremfor alt annet så lenge prisen og funksjoner er de samme.

Lenke til kommentar

Da har jeg akkurat mottatt min lacie P3 160GB. Designen er urfet(mathcer min logitech mus), men synes den bråker hakket for mye. Når den sitter rett på bordet durer den skikkelig. Tror kanskje den resonerer med bordet. Noen som har hatt lignende problem? Når jeg løfter den opp fra bordet er den nesten helt stille så det er nok bare å finne en lur metode.

Lenke til kommentar

Jeg har Western Digital harddisken med neonlys, og den er helt konge. 250GB, 8MB cahce.. Perfekt ogsa om jeg en gang kommer til a ta den ut av boksen og sette den idesktopen i stedet. Den har ekstern transformater, men det har LaCie sin ogsa (romkameraten min har en). LaCie sin er litt mindre, og mer noytral, men jeg er likevel dodsfornoyd med min WD. Oppnar litt hoyere hastighet med firewire enn med USB2, og det vet jeg mange andre gjor ogsa, sa jeg anbeflaer IEE1394 fremfor USB2, dersom du har den tilkoblingen (den er jo pa 90% av barbare, og ogsa pa en okende del av stasjonare - jeg har det pa alle mine). Maxtor-disken synes jeg ikke er noe fet., men sa er det ikke jeg som skal kjope na heller da..

Lenke til kommentar

-Jostein

Har både firewire 800 og USB2 to på min LaCie disk

Hvorfor så mange poster med samme spørsmål?

din andre.... ;)

Hvilken disc har du, hvor kjøpte du den og pris?

Lenke til kommentar

Jeg har en slik maxtor onetouch sak .. 200 gb .. er Ganske for nøyd med den :thumbs:

Eneste minus må vel være vibrasjoner. disse forplanter seg utover flaten den står på, men løste problemet med å la den stå på gulvet!

Denne har både usb2 og firewire, samt flott alu-kabinett, men onetouch backup knott på front med blått led som blinker når hd er aktiv/jobber.

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...