Gå til innhold

Direct Connect

Anbefalte innlegg

Hei:

sliter litt med direct connect,hvert 10'de sekund så henger det seg og cpu 1 går opp i 100% og er tilbake til normalt etter ca 20-30 sekunder,dette er *** irriterende,er det noe jeg kan gjøre for å forhindre dette?

Kjører det på en pc som jeg bruker som en liten hjemmeserver og "router":

2x Celeron 400 mhz

Abit BP6 Dual

512 Mb Sdram

kjører Win2kPro

Håper noen vet noe om dette:)

mvh Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du laster ned mye DivX, så har du samme problemet som jeg hadde, men det har ikke noe med DC å gjøre. Hvis du kjører WinXP så vil explorer bruke mye ressurser når den prøver å lese informasjon om AVI-filer (opløsning osv.), og DC lagrer jo filene som .AVI (i motsetnings til f.eks. KaZaA som lagrer de midlertidig som .DAT). Siden filene ikke er komplette sliter Explorer med dette og vil derfor bruke lang tid og mye ressurser. Løsingen er å gå inn i Registy'n og slette en linje som gjør at Explorer dropper å søke infomasjon om AVI-filer. Fikk en link til hvor i Registy'n dette ligger tidligere. Søk etter "100% av CPU" eller no'.

Lenke til kommentar

Jeg bruker DC++ og er da som oftest koblet opp mot 10-20 huber. Når som helst kan da pc'en restarte uten bsod (strømmen kuttes rett av). Eneste løsning jeg har funnet ut, er å ha være oppkoblet til max 4-5 huber :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...