Palmadtiv Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hei! Jeg lurer på å kjøpe Casio EX-Z4. Men så har jeg fått høre at batteriet som følger med (Lithium-Ion batteri), skal være av den typen som raskt blir tomt når man ikke bruker det. Har hørt at batteriet blir tomt innen ca en uke selv om man ikke bruker det. Jeg er en hobby-fotograf og tar bilder en helg/dag innimellom. For meg vil det være viktig at kameraet er klart når jeg trenger det, og sånn at jeg slipper å forberede meg med å lade det dagen før jeg trenger det. Hva slags løsning/valg av digitalkamera bør jeg gjøre for å få et batteri som jeg kan være sikker på er klart over litt lengre tidsperioder, f.eks. minst ett par måneder hvis jeg ikke har brukt kameraet på så lenge? Det er vel ingen god løsning å la det nevnte Casio kameraet stå i laderen hele tiden for alltid å være klart? Lenke til kommentar
implex Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Et batteri som konstant står på lading, er veldig usunt .. Det forkorter leve tida drastisk.. Jeg har selv canon v3.. Har tatt 150 bilder nå tenker jeg, og ikke ladet på 4 uker.. Fortsatt ikke noe problem og ta det fram og ta bilder, eller film.. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 1. jeg ville ikke valgt kamera kun ut fra batteriet og dets levetid 2. løsningen for å unngå at batteriet tappes, kan kanskje være å åpne batteriluka og evt ta ut batteriet når du legger fra deg kameraet fram til neste helg? 3. kan kameraet bruke andre batterityper (f.eks. NiMH) som tappes langsommere? Jeg har Olympus C730. Jeg kan ofte ta 500 bilder på ett batterisett, og om jeg lar kameraet ligge et par uker urørt (noe som hender svært sjelden), merker jeg ikke forskjell i batterikapasiteten. Batteriene tappes ikke merkbart. En annen ting er at når du først kjøper deg digitalkamera, og blir bitt av den skumle basillen, kommer du ikke til å la kameraet ligge urørt lenge nok til at det lades ut Lenke til kommentar
Lamo Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har ikke merket noe til det, men du kan jo bare kjøpe et ekstra batteri! Og dessuten er jo de fleste batterier Lithium-ion! Du kan nok trygt kjøpe det uten å tenke for mye på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå