Gå til innhold

Hvor god bør AI'en være?


Anbefalte innlegg

Siste utfordring i Quake 3: Arena på Nightmare er vanskelig, men her får man ganske raskt følelse av "fake AI". Her reagere motstanderen din på tiendels sekunder med helt perfekt aim, og selv om det er fullt mulig å vinne er det mer flaks det går på enn på dyktighet.

Faktisk er det relativt enkelt å vinne siste challenge på vanskeligste nivå i q3, men man må bruke en feig og ganske urealistisk (mot mennesker) taktikk

 

Men siden du nevner Quake3, jeg har til dags dato fortsatt ikke sett bedre boter enn i Q3 (bedre som i realistiske, ikke bedre som i vanskeligere)

OT: Nå er jeg ganske grønn i mp q3 for å si det mildt, men jeg bruker samme taktikk mot dataen og folk på siste brett, nemlig å plukke railgunnen på din side hele tiden, og vokte den andre railgunnen, funker ganske bra både på nightmare, og de få gangene jeg spiller det MP, men det funker kanskje dårligere når nivået er høyt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siste utfordring i Quake 3: Arena på Nightmare er vanskelig, men her får man ganske raskt følelse av "fake AI". Her reagere motstanderen din på tiendels sekunder med helt perfekt aim, og selv om det er fullt mulig å vinne er det mer flaks det går på enn på dyktighet.

Faktisk er det relativt enkelt å vinne siste challenge på vanskeligste nivå i q3, men man må bruke en feig og ganske urealistisk (mot mennesker) taktikk

 

Men siden du nevner Quake3, jeg har til dags dato fortsatt ikke sett bedre boter enn i Q3 (bedre som i realistiske, ikke bedre som i vanskeligere)

OT: Nå er jeg ganske grønn i mp q3 for å si det mildt, men jeg bruker samme taktikk mot dataen og folk på siste brett, nemlig å plukke railgunnen på din side hele tiden, og vokte den andre railgunnen, funker ganske bra både på nightmare, og de få gangene jeg spiller det MP, men det funker kanskje dårligere når nivået er høyt.

 

AtW

Husker Paulie i Mafia. Han var så utrolig fjern noen ganger. På brett der han måtte overleve ble han gang på gang drept fordi han løp ut i ilden, eller plasserte seg idiotisk. Etterhvert skjønte jeg at han ikke bare ligner på Joe Pesci i Goodfellas, men han oppførte seg slik også, og da var det liksom greit :cool:

 

En AI i spill bør være logisk og behjelpelig, ellers er det ikke noe poeng. Hvis det derimot er meningen at npc`en skal være åndikk (se over), er det greit at han er det.

Endret av Dinsdale
Lenke til kommentar

AI bør være såpass bra at den kan slenge ifra seg sleezy bemerkninger som f.eks N00b, I is teh L33t og sånt vås... D er kunstig intelligen, når man tenker på overall intelligensen til den normale spiller (fjortisser på gutterommet) som sier nøyaktig d samme.

 

Oh oh, AI bør være såpass god at den kjemper for å holde seg i livet og ikke løpe mot deg som en selvmordsbomber.

Lenke til kommentar

Har problemer med Vietcong Fist Alpha, uansett hvem jeg skyter så skyter jeg gjennom, trodde det var bare jeg som bomma noe skikkelig.

Og idag så det ut som alle mista på hode og bein i kroppen, veldig komisk når vietcong folkene raste på bakken uten noe som helst annet enn klær og våpen, umulig å følge dem, og selvfølgelig så skøyt jeg gjennom. :no:

skal se om jeg får lagt ut et bilde men umulig å logge seg på home.no så utrolig dårlig..

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...