NoLimit_^ Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Hvis du lager AI'en for god blir du jo grisebanka.. Tror du virkelig at du har en sjangse mot 50-100 personer med maskingevær hvis de oppfører seg helt realistisk? Nope... Tror ikke det nei... Det er jo derfor man har 100 hit-points Jeg håper Fable kan sette en ny standard for AI i et spill Lenke til kommentar
Flens Vrangnæs Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 I GTA:VC legger politiet ut spikermatter selv om du flyr helikopter eller kjører tanks. Det er det klasse over.... Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Ja, den bør være så god at spillet virker realistisk.. Men den bør ikke være så god at spillet BLIR realistisk...Hvis du lager AI'en for god blir du jo grisebanka.. Tror du virkelig at du har en sjangse mot 50-100 personer med maskingevær hvis de oppfører seg helt realistisk? Nope... Med en bra AI behövs inte 50-100 motståndare för att skapa en utmaning. Det är helt orealistiskt att utsätta sej för "utmaningen" att möta 50 motståndare på en gång. Man bör anpassa scenarierna efter AIs (och spelarens) förmåga. Vill ni möta en hyfsat realistisk AI så testa Steel Beasts. Där sitter realismen i högsätet och det krävs att man beter sej vettigt för att överleva. /Olle Lenke til kommentar
knutby Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 kan noen oversette? no offence men jeg klarer ikke å lese svensk. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Ja, den bør være så god at spillet virker realistisk.. Men den bør ikke være så god at spillet BLIR realistisk...Hvis du lager AI'en for god blir du jo grisebanka.. Tror du virkelig at du har en sjangse mot 50-100 personer med maskingevær hvis de oppfører seg helt realistisk? Nope... Med en bra AI behövs inte 50-100 motståndare för att skapa en utmaning. Det är helt orealistiskt att utsätta sej för "utmaningen" att möta 50 motståndare på en gång. Man bör anpassa scenarierna efter AIs (och spelarens) förmåga. Vill ni möta en hyfsat realistisk AI så testa Steel Beasts. Där sitter realismen i högsätet och det krävs att man beter sej vettigt för att överleva. /Olle Helt enig med deg, det blir for dumt å skulle møte flere 10 talls fiender bare for å skape en illusjon av motstand. Siste utfordring i Quake 3: Arena på Nightmare er vanskelig, men her får man ganske raskt følelse av "fake AI". Her reagere motstanderen din på tiendels sekunder med helt perfekt aim, og selv om det er fullt mulig å vinne er det mer flaks det går på enn på dyktighet. Lenke til kommentar
Playmaster Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Ai'en bør være god nok til at du får en utfordring,men ikke for bra heller Lenke til kommentar
Erad Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) I GTA:VC legger politiet ut spikermatter selv om du flyr helikopter eller kjører tanks. Det er det klasse over.... Synes det er også ganske klasse over seg at hvis du står stille oppi lufta med helikopteret, så kommer det en purk nede på bakken og drar deg ut av helikopteret, sånn at du og det faller ned. Endret 13. februar 2004 av Erad Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 AI'en burde være såpass bra at den er smartere enn meg. Hehe, det kommer nok aldri til å skje. Visst ikkje du er veldig dum da, noe eg antar at du ikkje er. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 å det kommer nok, men ikke i den fremskuelige fremtid regner jeg med men som sagt, han kan være utrolig dum Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Har du forresten spilt Vietcong Fist Alpha: Her tror jeg utvikleren har fikset på AI problemene nei, jeg har runna fist alfa, og det virker til tider som om AI'en har blitt verre. spesielt i quick fights Fillern hadde tenkt å kjøpe Fist Alpha men NOT anymore Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 AI'en burde være såpass bra at den er smartere enn meg. Hehe, det kommer nok aldri til å skje. Visst ikkje du er veldig dum da, noe eg antar at du ikkje er. Søren. Lenke til kommentar
Playmaster Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 I GTA:VC legger politiet ut spikermatter selv om du flyr helikopter eller kjører tanks. Det er det klasse over.... Synes det er også ganske klasse over seg at hvis du står stille oppi lufta med helikopteret, så kommer det en purk nede på bakken og drar deg ut av helikopteret, sånn at du og det faller ned. Drar de deg virkelig ut av helikopteret på den måten?Hvis de gjør det, Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Synest spelprodusentane burde prioritere gameplay foran AI Lenke til kommentar
ttt Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Synest spelprodusentane burde prioritere gameplay foran AI ai'en er no ganske viktig for heilhetsinntrykket av eit spel. det hjelper ikkje at gameplayet eller f.eks grafikken er bra vist ai'en er så dårleg at den kan øydelegge spelet. det er min mening da... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 AI'en bør være så god at du ikke merker at den "jukser" når den denger deg... Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Med en bra AI behövs inte 50-100 motståndare för att skapa en utmaning. Det är helt orealistiskt att utsätta sej för "utmaningen" att möta 50 motståndare på en gång.Man bör anpassa scenarierna efter AIs (och spelarens) förmåga. Vill ni möta en hyfsat realistisk AI så testa Steel Beasts. Där sitter realismen i högsätet och det krävs att man beter sej vettigt för att överleva. /Olle Totalt enig i dette! Må ta en kikk på Steal Beasts. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Siste utfordring i Quake 3: Arena på Nightmare er vanskelig, men her får man ganske raskt følelse av "fake AI". Her reagere motstanderen din på tiendels sekunder med helt perfekt aim, og selv om det er fullt mulig å vinne er det mer flaks det går på enn på dyktighet. Faktisk er det relativt enkelt å vinne siste challenge på vanskeligste nivå i q3, men man må bruke en feig og ganske urealistisk (mot mennesker) taktikk Men siden du nevner Quake3, jeg har til dags dato fortsatt ikke sett bedre boter enn i Q3 (bedre som i realistiske, ikke bedre som i vanskeligere) Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 Jeg har fått ønsket mitt oppfylt. AI'en i Far Cry er nesten bedre enn meg. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Må ta en kikk på Steal Beasts. Varför inte kika in på Swedish Steelbeasts Resources? /Olle Endret 17. februar 2004 av Olle P Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 AI burde værra så menneskelig så mulig. Det værste jeg veit er boter som skyter deg på millisekundet du kommer rundt hjørnet... irriteranes. BF1942 har noen av de dummeste botene jeg har sett, de er programert tell å løpa og skyte...det er alt SOCOM har rimelig grei AI på folka, de drar ikke en rambo før jeg sier at de skal. Bare en gang har jeg sett en av dem drite seg ut, da var det en medlem i teamet som satt seg fast i et tre.. AI på bil/MC spell er veldig viktig. Handicap burde dø, bare gjør AI en bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå