Gå til innhold

Hvor god bør AI'en være?


Anbefalte innlegg

Hvis du lager AI'en for god blir du jo grisebanka.. Tror du virkelig at du har en sjangse mot 50-100 personer med maskingevær hvis de oppfører seg helt realistisk? Nope... Tror ikke det nei...

 

Det er jo derfor man har 100 hit-points :)

 

Jeg håper Fable kan sette en ny standard for AI i et spill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, den bør være så god at spillet virker realistisk.. Men den bør ikke være så god at spillet BLIR realistisk...

Hvis du lager AI'en for god blir du jo grisebanka.. Tror du virkelig at du har en sjangse mot 50-100 personer med maskingevær hvis de oppfører seg helt realistisk? Nope...

Med en bra AI behövs inte 50-100 motståndare för att skapa en utmaning. Det är helt orealistiskt att utsätta sej för "utmaningen" att möta 50 motståndare på en gång.

Man bör anpassa scenarierna efter AIs (och spelarens) förmåga.

 

Vill ni möta en hyfsat realistisk AI så testa Steel Beasts.

Där sitter realismen i högsätet och det krävs att man beter sej vettigt för att överleva.

 

/Olle

Lenke til kommentar
Ja, den bør være så god at spillet virker realistisk.. Men den bør ikke være så god at spillet BLIR realistisk...

Hvis du lager AI'en for god blir du jo grisebanka.. Tror du virkelig at du har en sjangse mot 50-100 personer med maskingevær hvis de oppfører seg helt realistisk? Nope...

Med en bra AI behövs inte 50-100 motståndare för att skapa en utmaning. Det är helt orealistiskt att utsätta sej för "utmaningen" att möta 50 motståndare på en gång.

Man bör anpassa scenarierna efter AIs (och spelarens) förmåga.

 

Vill ni möta en hyfsat realistisk AI så testa Steel Beasts.

Där sitter realismen i högsätet och det krävs att man beter sej vettigt för att överleva.

 

/Olle

:yes:

Helt enig med deg, det blir for dumt å skulle møte flere 10 talls fiender bare for å skape en illusjon av motstand.

Siste utfordring i Quake 3: Arena på Nightmare er vanskelig, men her får man ganske raskt følelse av "fake AI". Her reagere motstanderen din på tiendels sekunder med helt perfekt aim, og selv om det er fullt mulig å vinne er det mer flaks det går på enn på dyktighet.

Lenke til kommentar
I GTA:VC legger politiet ut spikermatter selv om du flyr helikopter eller kjører tanks. Det er det klasse over....

Synes det er også ganske klasse over seg at hvis du står stille oppi lufta med helikopteret, så kommer det en purk nede på bakken og drar deg ut av helikopteret, sånn at du og det faller ned.

Endret av Erad
Lenke til kommentar

 

Har du forresten spilt Vietcong Fist Alpha: Her tror jeg utvikleren har fikset på AI problemene  ;)

 

nei, jeg har runna fist alfa, og det virker til tider som om AI'en har blitt verre.

 

spesielt i quick fights

Fillern hadde tenkt å kjøpe Fist Alpha men NOT anymore :angry:

Lenke til kommentar
I GTA:VC legger politiet ut spikermatter selv om du flyr helikopter eller kjører tanks. Det er det klasse over....

Synes det er også ganske klasse over seg at hvis du står stille oppi lufta med helikopteret, så kommer det en purk nede på bakken og drar deg ut av helikopteret, sånn at du og det faller ned.

Drar de deg virkelig ut av helikopteret på den måten?Hvis de gjør det, :laugh:

Lenke til kommentar
Synest spelprodusentane burde prioritere gameplay foran AI

ai'en er no ganske viktig for heilhetsinntrykket av eit spel. det hjelper ikkje at gameplayet eller f.eks grafikken er bra vist ai'en er så dårleg at den kan øydelegge spelet. det er min mening da...

Lenke til kommentar
Med en bra AI behövs inte 50-100 motståndare för att skapa en utmaning. Det är helt orealistiskt att utsätta sej för "utmaningen" att möta 50 motståndare på en gång.

Man bör anpassa scenarierna efter AIs (och spelarens) förmåga.

 

Vill ni möta en hyfsat realistisk AI så testa Steel Beasts.

Där sitter realismen i högsätet och det krävs att man beter sej vettigt för att överleva.

 

/Olle

Totalt enig i dette! Må ta en kikk på Steal Beasts.

Lenke til kommentar
Siste utfordring i Quake 3: Arena på Nightmare er vanskelig, men her får man ganske raskt følelse av "fake AI". Her reagere motstanderen din på tiendels sekunder med helt perfekt aim, og selv om det er fullt mulig å vinne er det mer flaks det går på enn på dyktighet.

Faktisk er det relativt enkelt å vinne siste challenge på vanskeligste nivå i q3, men man må bruke en feig og ganske urealistisk (mot mennesker) taktikk

 

Men siden du nevner Quake3, jeg har til dags dato fortsatt ikke sett bedre boter enn i Q3 (bedre som i realistiske, ikke bedre som i vanskeligere)

Lenke til kommentar

AI burde værra så menneskelig så mulig. Det værste jeg veit er boter som skyter deg på millisekundet du kommer rundt hjørnet... irriteranes.

 

 

BF1942 har noen av de dummeste botene jeg har sett, de er programert tell å løpa og skyte...det er alt

 

SOCOM har rimelig grei AI på folka, de drar ikke en rambo før jeg sier at de skal.

Bare en gang har jeg sett en av dem drite seg ut, da var det en medlem i teamet som satt seg fast i et tre..

 

AI på bil/MC spell er veldig viktig. Handicap burde dø, bare gjør AI en bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...