Skallbaink Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Slik som i squad baserte spill er det vansklig til enhver tid å kontrollere alle i squaden iallefall når det er mission failure hvis de dør. Dette er noe spill utviklere burde legge mer vekt på synes jeg. vietcong blir ødelagt av at en kar stikker avgårde og leker rambo, f.eks. og dør hver gang....sukk Lenke til kommentar
Shotgun Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 For ikke å snakke om medsoldatene i Medal of Honor - Breakthrough. Noe så idiotisk. Ødelegger hele spillet. Ble så sint at jeg fjernet hele driten fra PC`n! Aldri mer... Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 dårlig AI = dårlig spill AI'en i opearation flashpoint husker jeg var litt bra.... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 AI burde være så god som mulig, uten juks dette forekommer veldig ofte i eks. bilspill. Jeg har dragracet på NFSU, 2 "identiske" biler (jeg hadde alt av topputstyret på bilen iallefall) men hva skjer? joda, tross at min bil ligger an til å vinne totalt overlegent skjer ikke dette, da "AI" nådde meg igjen og kjørte forbi gjentatte ganger, og til og med da jeg fikk til å utføre tilnæremet de samme handligene (gire/bruke det derre nitrogenoksidetellerannet), be jeg veldig enkelt forbikjørt/kjørt ifra dette er ikke konk. på samme vilkår Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Synes at A.I.en i Rainbow Six 3: Raven Shield er generellt bra, men når teammatene dine gjør noe feil, da driter de seg som oftest temmelig kraftig ut. Da går det ofte utover møblementet i din umiddelbare nærhet og vel så det. Det er nå så at brettene varer mellom 15-30 minutt, uten å ha muligheten til å save (noe som ville ha ødelagt hele spillet), men da burde man i alle fall stole på at A.I.en ikke finner på å spasere inn i ett rom stappet til randen med terrorister uten at du ga ordre om det. Rainbow 6 serien er jo som kjent noen av de få spillene der man faktisk bryr seg om teammatene blir gjennomhullet eller ikke. Håper de fikser de små buggene (som potensiellt kan volde STOR skade), som er igjen i den nye addon Athena Sword som kommer snart. Lenke til kommentar
espen999 Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Det som nesten er mer irriterende med dårlig AI er når fienden er helt idiot.. da blir spillet dårlig uansett. Lenke til kommentar
simes Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg har dragracet på NFSU, 2 "identiske" biler (jeg hadde alt av topputstyret på bilen iallefall)men hva skjer? joda, tross at min bil ligger an til å vinne totalt overlegent skjer ikke dette, da "AI" nådde meg igjen og kjørte forbi Hørt om "draft"? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Haha, kjenner til problemet, skallbaink. Selv ler jeg meg bare ihjel! Det ser så tåpelig ut... Løper frem og skal drepe alt og alle, men tar selvmord. Idiotisk! Hater når det skjer, men prøver å se det humoristiske i det... Humoristisk at jeg uninnstallerte spillet, ikke sant? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hadde ikkje forundret meg om opphavet til Multiplayer kom av elendig AI. Problemet er at AI blir så forutsigbar etterkvart. Det blir aldri som å spele mot ein "ekte" person. 1: AI jukser i mange spel når vanskelighetsgraden blir høgare 2: AI har stort sett samme strategier om og om igjen. 3: I strategispel så styrer AI alle enhetene på ein gang. Der er som om du har ein person til å styre kvar bygning og kvar enhet (biler, fly, helikopter, infanteri) Og i FPS (som var topic her) så tar det ofte lang tid før AI reagerer når dei ser deg, men alikevel kan dei sjå deg når du er 135 grader bak dei. Single Player i FPS spel har i det siste blitt nedprioritert av gamers, det er MP dei kjøper det for, fordi SP er ferdig etter 1-7 dager. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) AI burde være så bra at du i militær-theme spill må besitte betydelige mengder med kunnskap om militær taktikk for å klare å ta dem. Endret 10. februar 2004 av Cappo Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Slik som i squad baserte spill er det vansklig til enhver tid å kontrollere alle i squaden iallefall når det er mission failure hvis de dør. Dette er noe spill utviklere burde legge mer vekt på synes jeg. vietcong blir ødelagt av at en kar stikker avgårde og leker rambo, f.eks. og dør hver gang....sukk Arggh, synes også at dette er meget irriterende. Har selv det samme problemet. Noen ganger bare forsvinner de vekk fra deg, og du må lete etter dem mitt i bushen. En annen ting som irriterer meg er at du hele tiden må si til Pointman (han gulingen), you lead the trail. Ellers så funker AI i spillet meget bra Har du forresten spilt Vietcong Fist Alpha: Her tror jeg utvikleren har fikset på AI problemene Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Har du forresten spilt Vietcong Fist Alpha: Her tror jeg utvikleren har fikset på AI problemene nei, jeg har runna fist alfa, og det virker til tider som om AI'en har blitt verre. spesielt i quick fights Lenke til kommentar
RatmFan Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 AI'en må være god, hvis ikke er spillet som sagt, ødelagt. F.eks MOH:AA: Du skyter en av to vakter, stilt opp ved siden av hverandre, og den andre reagerer ikke.... Synd for ham da, men kjedelig blir det Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 AI'en burde være såpass god at den kan vurdere situasjoner, skifte taktikker o.l. En lite forutsigbar AI hadde vært bra. I hvert fall når det gjelder fiender i spill som Call of Duty, MOHAA, C&C, o.l. Det er vanvittig deprimerende å sitte bak en MG og plaffe ned en gjeng med idioter som løper rett på deg, uten så mye som å vurdere å søke dekning. AI som skyter på tanks med en Luger etc. Eller folk på teamet ditt som plutselig klikker amøbe og løper inn i et rom hvor du nettopp kastet en håndgranat, eller et rom fullt av fiender - alltid like gøy. Det eneste spillet jeg har spillt som har greid å fjerne noe av dette er Call of Duty. Ikke fullt så mye rambo tendenser blant AI styrte folk. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 AI er en balansegang.. Ja, den bør være så god at spillet virker realistisk.. Men den bør ikke være så god at spillet BLIR realistisk... Hvis du lager AI'en for god blir du jo grisebanka.. Tror du virkelig at du har en sjangse mot 50-100 personer med maskingevær hvis de oppfører seg helt realistisk? Nope... Tror ikke det nei... Men, ja.. AI'en bør være såpass god at motstanderene dine, og de på ditt lag for den saks skyld, oppfører seg på en måte som ikke virker teit.. Ingen selvmordsangrep osv.. AI'en i Far Cry virker bra... funka noenlunde bra i demoen... Litt forutsigbar etter en stund.. men et steg i riktig retning.. Lenke til kommentar
corky Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Dårligste AI jeg har vært borti var i spillet: Sniper: Path of Vengence En AI kunne stå bak en trekasse, jeg kunne gå å stille meg rett foran kassen uten at han reagerte. Til og med helt oppi ansiktet på motstanderne skjedde det at de ikke reagerte. Lenke til kommentar
Erad Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Slik som i squad baserte spill er det vansklig til enhver tid å kontrollere alle i squaden iallefall når det er mission failure hvis de dør. Dette er noe spill utviklere burde legge mer vekt på synes jeg. vietcong blir ødelagt av at en kar stikker avgårde og leker rambo, f.eks. og dør hver gang....sukk Hehe DET oppdaget jeg og noenganger.. MEN, så oppdaget jeg noen geniale knapper på tastaturet.. nemli nummertastene på hjørnet, med dem kunne man rope på folkene og dem snudde og løpte som en gal for å komme dit du var. "orders" knappen er også hendig, for da kan man beordre de til å holde vakt en plass, eller stoppe å vente e.l (selv om jeg ikke akkurat fikk bruk for den) Når jeg fant ut at jeg kunne rope på de.. det redda mitt syn på spillet. Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Slik som i squad baserte spill er det vansklig til enhver tid å kontrollere alle i squaden iallefall når det er mission failure hvis de dør. Dette er noe spill utviklere burde legge mer vekt på synes jeg. vietcong blir ødelagt av at en kar stikker avgårde og leker rambo, f.eks. og dør hver gang....sukk Hehe DET oppdaget jeg og noenganger.. MEN, så oppdaget jeg noen geniale knapper på tastaturet.. nemli nummertastene på hjørnet, med dem kunne man rope på folkene og dem snudde og løpte som en gal for å komme dit du var. "orders" knappen er også hendig, for da kan man beordre de til å holde vakt en plass, eller stoppe å vente e.l (selv om jeg ikke akkurat fikk bruk for den) Når jeg fant ut at jeg kunne rope på de.. det redda mitt syn på spillet. Joda det gjorde spillet spillbart...Men det gjorde også at en ble litt for opptatt av å holde teamet sammen, framfor å krige Ble vel game over hver gang noen på teamet døde.. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 AI'en burde være såpass bra at den er smartere enn meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå