Gå til innhold

Plassering av vifter

Vike

Anbefalte innlegg

Heisan, har kjøpt 2 papst 80mm vifter til mitt Cheftec dragon tower.

hvordan skal jeg plassere dem for best effekt ?

begge bak i kabinettet som suger luft ut ?

eller en bak som suger ut og en i front som suger luft inn i kabinettet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sett en til å blåse inn foran nede eller på diskene (jeg har begge). og en høyt oppe bak for å suge ut.

Siden du bare har to vifter ville jeg valgt å sette en til å flytte litt luft mellom diskene (om du har flere) har stor innvirkning på tempen på diskene, bare å blåse litt. og en oppe bak.

Endret av Ktulu
Lenke til kommentar

Helt enig, på den måten " tvinger " du varm lufta fra bunnen av, og helt opp og ut... Bare pass på så du har stripsa, tapa osv alt sammen, så luftstrømmen blir maximal..

Tips til neste gang, 80mm vifter bråker veldig, i forhold til 120mm vifter, som kan gå på lav fart, men trøkke like mye luft.. Er kanskje begrensa hvor store vifter du får i kabinettet ditt da .. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har silent twin cpu vifte.. den bråker ikke noe, men gir heller ikke all verden av kjøling. Derfor har jeg montert en 120mm papst 26db, foran cpu ved hjelp av strips.. For at det skal se pent ut, har jeg hengt den i skinna foran, og gjemt alle ledninger inne i denna skinna.. Når jeg fyrer den opp på max, ser jeg speedfan ( program ) teller for harde livet nedover..

Så selv om du ikke har plass, er det alltid mulig med flere vifter :D

Har tilsammen 15 vifter i maskin ( med icy dock, hk, psu osv ) Selv om det er " bare er lagd plass til 2 " i kabinettet.. :thumbs:

Lenke til kommentar
Jeg har silent twin cpu vifte.. den bråker ikke noe, men gir heller ikke all verden av kjøling. Derfor har jeg montert en 120mm papst 26db, foran cpu ved hjelp av strips.. For at det skal se pent ut, har jeg hengt den i skinna foran, og gjemt alle ledninger inne i denna skinna.. Når jeg fyrer den opp på max, ser jeg speedfan ( program ) teller for harde livet nedover..

Så selv om du ikke har plass, er det alltid mulig med flere vifter :D

Har tilsammen 15 vifter i maskin ( med icy dock, hk, psu osv ) Selv om det er " bare er lagd plass til 2 " i kabinettet.. :thumbs:

15?? vifter?? Er vel i realiteten et hovercraft da :D

Lenke til kommentar

Så selv om du ikke har plass, er det alltid mulig med flere vifter  :D

Har tilsammen 15 vifter i maskin ( med icy dock, hk, psu osv ) Selv om det er " bare er lagd plass til 2 " i kabinettet..  :thumbs:

Du er både syk og rik...

Ser du digger Big Bang. Er det ikke Olaf du har bilde av???

15 vifter, hvorfor ikke kjøpe vannkjøling??

Kom med bilde av viftene dine!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...