Gå til innhold

Sprøtt diskettstasjons-problem

WEXP

Anbefalte innlegg

Det er helt sykt hva XP har funnet på her nå! :scared: Jeg skrudde enkelt og greit bare maskinen på, og logget inn som meg selv, og hva får jeg i trynet?? En feilmelding som sier at det ikke er diskett i A:\. Den forsvinner ikke før jeg setter i en diskett(hvilken som helst), og disketten må bli stående i da jeg har merket at den leser et eller annet på den ved HVER eneste bevegelse jeg gjør. Det er vannvittig irriterende siden hele maskinen blir mye tregere av det :angry: .

Håper noen kan komme med tips og løsninger, men tror ikke det blir format før det blir 100% krise.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkleste løsning er vel å gi inn i bios å skru av floppydisk!

Har jo ikke noe særlig bruk for denne diskettstajonen lenger alikevel..

Har du brenner så kan du brenne oppstarts-cd etc på cd'er om du trenger det..

Er ihvertfall en løsning frem til du finner ut om hva som kanskje måtte være gæli!

Lenke til kommentar
Enda en grunn til at jeg overhodet ikke savner XP.. har aldri hatt så mye problemer, som de 14 dagene med XP..

Men, det funker jo veldig bra hos noen, mens hos andre sier det bare klikk..

Sier muligens litt om de som bruker det også da! Sleit sjøl med å komme 'inn' i xp. Men etter noen uker så gikk det flott og dette systemt har så mye som win98/me/nt ikke kan stile opp med.. Men det er vel også en tilvending sak.

Ble litt off topic dette... ;)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Ok, jeg gir opp. Jeg skrur av floppy i BIOS. Skal bli deilig å slippe å vente på at windows skal få lest ferdig på den ****** disketten hver gang jeg f.eks. høyreklikker på skrivebordet.

Grattulerer! Ennå en som har droppet floppyen for godt! :w00t:

PS: Går det ikke an å sette USB-minne som A: "floppy" i bios? (til og med boot-bar)

Lenke til kommentar
Det har ikke med kabelen å gjøre, floppy stasjonen funker nøyaktig som den skal, så det har vel med windows å gjøre.

Mulig du har instalert noe eller noen "gamle" progs som leter etter info på a:disken.

Dette har skjed med meg ved et par anledniger..

Ellers så kan du sjekke instilinger for floppy både i biso og windows. Det kan være alt i fra virus sjekere, advare ol. programer som prøver å få tilgang til stasjon a:

Virker disken fint om du f.eks kopierer den full med filer? fungere den om du setter i oppstarts disk? ..prøv å feilsøke på ale mulige måter...

Ikke at jeg hadde giddet å ofre tid til denne floppyen lenger....... :p

(kastet min på dør for lange tid siden jeg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...