vsk Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 neida, det ville vært slemt må sette opp til 500kr.... hoho kanskje jeg skulle prøvd?? Eller er det antikvittet og det er jeg som blir lurt...? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Forøvrig så var spørsmåle mitt borte fra sida nå!! Hvordan fixer man det slik?? Har stilt dem noen spørsmål jeg og, og svaret fra dem er kun synlig for meg når jeg er logget inn. Det vises ikke på den "offentlige" siden. Jaja, da ble jeg utestengt fra qxl for å stille norstyle.no et par kritiske spørsmål...hehe Spørsmålene gikk på merkelige spesifikasjoner på ovennevnte skjermkort, samt at jeg synes det er feil å markedsføre digitalkamera med 3Mpix CCD brikke som 4Mpix kamera kun fordi kameraet kan interpolere bildet opp til 4Mpix. Dessuten reagerte jeg på det såkalte 'digitale filmkameraet' de selger som igrunn er mer et digitalkamera med mulighet for å ta opp korte filmsnutter på et minnekort, enn et filmkamera. Synes det er litt merkelig at de tillater sånne lurendreiere å operere fritt, mens de kaster ut folk som er litt kritiske til formuleringen i annonsene. Ser at flere har blitt/blir sensurert/utestengt hvis man stiller kritiske spm. Og det kan da ikke være riktig ? Endret 12. februar 2004 av jarmo Lenke til kommentar
darker Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 nai.. kanskje man skulle starte opp en ny auksjons tjeneste i norge. som ikke tar betalt for bare det å legge ut auksjonen etc. Har softwaren her til det faktisk Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Har stilt dem noen spørsmål jeg og, og svaret fra dem er kun synlig for meg når jeg er logget inn. Det vises ikke på den "offentlige" siden. Jaja, da ble jeg utestengt fra qxl for å stille norstyle.no et par kritiske spørsmål...hehe Spørsmålene gikk på merkelige spesifikasjoner på ovennevnte skjermkort, samt at jeg synes det er feil å markedsføre digitalkamera med 3Mpix CCD brikke som 4Mpix kamera kun fordi kameraet kan interpolere bildet opp til 4Mpix. Dessuten reagerte jeg på det såkalte 'digitale filmkameraet' de selger som igrunn er mer et digitalkamera med mulighet for å ta opp korte filmsnutter på et minnekort, enn et filmkamera. Synes det er litt merkelig at de tillater sånne lurendreiere å operere fritt, mens de kaster ut folk som er litt kritiske til formuleringen i annonsene. Hmmm. Hva skjedde med ytringsfriheten? Vi bor da i et fritt land, gjør vi ikke? Men selv om det er mange svindlere som opererer på qxl, er det mulig å gjøre et godt kjøp. Jeg selv gjorde et kupp da jeg fikk en Adaptec 39160 dual channel SCSI-kontroller for 1700,- da nyprisen var over 4000,- Var ganske fornøyd med den Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Hmm tok meg en tur innom netthandelen hans www.norstyle.no/,,, virket som en meget seriøs man hehehehehe. Creative VGA-Card Geforce 4 TI4200 64MB DDR AGP TV kr 1 590,00 Viste faktisk ikke at det ble solgt sånne lenger.. kan det være affeksjonsverdi det er snakk om ??? Eller er jeg bare en ekte god norsk tulling som ikke har greie på Skjermkort. Mvh Ole Edit : tittet litt ekstra... tror jaggu jeg skal bygge meg en ny pc via webshoppen hans gitt, skjønner seriøst ikke hvordan han klarer å holde seg i markedet med de prisene han oppererer med. Endret 11. februar 2004 av Crazy Joe Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Ein grunn til at eg held meg vekke frå QXL, masse feilinformasjon, svindel og lureri. Eg satser nytt. Lenke til kommentar
Crazy Joe Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Prøvde så godt jeg kunne med å bygge en pc som er litt lik den jeg har... kom ikke så langt før budsjette mitt er sprengt. # Produkt Antall Pris 1. Chieftec Case Midi ATX Tower 300W Chieftec Case Midi ATX Tower 300W 1 kr 798,00 2. Asus DVD-brenner IDE DRW-0402P Retail 1 kr 2 495,00 3. AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus 1 kr 1 760,00 4. Wd Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-10 1 kr 1 449,00 5. Western Digital Caviar 200GB IDE 7200RPM 1 kr 2 499,00 6. Creative VGA-Card Geforce 4 TI4200 64MB Creative VGA-Card Geforce 4 TI4200 64MB DDR AGP TV 1 kr 1 590,00 7. LG CD-spiller 52x (GCR-8523BB) 1 kr 289,00 Sum: kr 10 880,00 Hmmmm bare en ting å si løp og kjøp. Den 200 gig wd hardisken som han tar 2499 kr for fikk jeg kjøpt for 1550 på digitalimpulse butikken i oslo. Tror det er lenge siden jeg koste meg så mye med å sette isammen en delvis pc på en webshopp. jaja for bare håpe at ingen med vett i behold kjøper noe der før de har sett seg rundt andre steder. Mvh Ole Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 til de som har blitt utestengt: kva var argumentet? Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Qxl var et flott tiltak for et par år siden. Seff kan man fremdeles gjøre gode kjøp der... Men for min del er det slutt! Qxl ble øydelagt av noen jækla mongo idioter som bare tenker profit! Tenker da på de som driver qxl og de som har det som lureri marked til å selge alt mulig piss (noe er bra da! ) til overpris... Trist at en engang så bra side skal ende opp slikt.... Lenke til kommentar
JimL Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) hm, synes ting som dette er merkelig: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10...um=2&Catg=11757 i kontrast til http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=9&GrpID=1&s=pl så.. HDD - kvittering - 3mnd udokumentert bruk = 130,- dyrere? Endret 12. februar 2004 av JimL Lenke til kommentar
Motig Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Qxl var et flott tiltak for et par år siden. Seff kan man fremdeles gjøre gode kjøp der... Men for min del er det slutt! Qxl ble øydelagt av noen jækla mongo idioter som bare tenker profit! Tenker da på de som driver qxl og de som har det som lureri marked til å selge alt mulig piss (noe er bra da! ) til overpris... Trist at en engang så bra side skal ende opp slikt.... Enig. Det er blitt alt for dyrt å bruke QXL, og de useriøse selgerne ødelegger for de seriøse. Lenke til kommentar
millencolin Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) På NorStyle.no får du faktisk kjøpt en komplett PC med P4 1,8 Ghz prosessor, 256MB Ram, GeForce 2 MX-400 og hele 40GB harddisk til den fantastisk lave pris av 11490,- !! Noen bedre? :!: Endret 12. februar 2004 av millencolin Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Prøver han å selge korta to ganger og eller? http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10...um=1&Catg=11760 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10877112 Og en tredje faktisk http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=10877088 Faktisk så er fryktlig mange av varene listet opp mer enn en gang. Bug i Qxl eller? Fårstår heller ikke hvordan han har fått topp karakter... Spørsmål fra Veritas.no Hvordan føles det å leve av å svindle uvitende folk? For det første er bilde ikke bare avvikende. Det er totalt feil, det stammer fra en annen produsent. For det andre så selges disse kortene til 420 kroner hos normale web butikker. ho ho ho Endret 12. februar 2004 av Veritas_ Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Alle for ta og stille krifiske spørsmål...qxl kan da ikke stenge ut alle brukerene her heller Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Det er så fantastisk mange som forsøker å tjene penger på at andre folk er mindrevitende. QXL burde ta ansvar og fjerne slike aktører som åpenbart spiller på folks naivitet og godtroenhet. Visst alle spammer QXL med klaging om norstyle så må noe bli gjort. Send gjerne en advarselmelding til budtelkaere. interpolert 4mpix *FNYS*. Lenke til kommentar
manjana Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 [quote name='ØW' date='11/02/2004 : 22:07'] Jaja, da ble jeg utestengt fra qxl for å stille norstyle.no et par kritiske spørsmål...hehe [/quote] Hvis det er tilfellet og du ikke har brutt noen regler, synes jeg at du skal 1. Klage til QXL 2. Poste alle spørsmål og svar her Stemmer det du sier er det faktisk ganske alvorlig IMHO. QXL oppfordrer selv til å si ifra om suspekte auksjoner. Det er mange som bruker QXL, så de burde ,i egen interresse, kjøre en straight linje. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Sjekk denne auksjonen: Sapphire Radeon 9200 SE 128 MB, 540,- ? Dette kortet koster 446,- nytt. Skjønner ikke helt begrepet "Spar 990,-" heller. Stilte han fyren et spørsmål om han ikke synes det var litt drøyt med slik prising... Dette var Svaret jeg fikk; --------------------------- Hei ********** Selger har svart på ditt spørsmål vedrørende følgende vare : Nye Sapphire9200SE Atlantis 128MB spar 990,- (Gjenstandsnummer 10808209) Svar : Da er vel 990 for 2 kort en greit pris : ) Hvis du ønsker å stille et nytt spørsmål - gå tilbake til gjenstandssiden. Lykke til videre på auksjonen ! Hilsen QXL-teamet ------------------------------------- Ser at det er 2 kort han skal selge. Men det står ingenting om at prisen gjelder for 2. Virker som han bare prøver å gjemme seg bak dette... Forøvrig så var spørsmåle mitt borte fra sida nå!! Hvordan fixer man det slik?? Svindel delux.. Lett for oss 'data-nerder' og le av de som er dumme nok til å gi en slik pris for dette, men så er ikke alle experter på data heller da!. Korter har veldig like navn og slikt, så det er lett å ta feil for en som har litt mindre peiling! På en annen side så har ikke jeg peiling på F.eks Biler, men skal jeg kjøpe meg en eller kjøpe deler så streber jeg litt etter info/hjelp til å gjøre de rette valg etc... Så folk bør jo være litt mer kritiske og ikke sluke både 'åte & arm'.......... Hvis selgeren er LITT lur skjuler han bare spørsmålet ditt og svaret hans, slik at ingen andre som går inn på annonsen ser verken hva du har spørt eller han har svart Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Og det er ingen regler på qxl som sier at det er lov å prøve å selge dyrt, altså si at f.eks det skjermkortet har en veiledende utsalgspris på 500,- mer enn komplett. Det kortet kan man garantert finne en eller anna plass 500 dyrere, skjønner godt at han vil få mest mulig for det. Vil ikke akkurat kalle det svindel, men en form for svindel kan jeg være enig. Men sånn er det vel når vi alle vil selge noe, vi vil jo ha mest mulig for det vi prøver å selge?! Selger en del selv på qxl, og lurer aldri med sånne overdimensjonerte priser, går som regel utifra komplett o.l eller så dropper jeg å skrive nyprisen Dere kan jo bedømme selv om jeg prøver å lure noen på qxl: http://www.qxl.no/Search/SearchElse.asp?tx...ffParam=0&Adv=1 Endret 12. februar 2004 av Praeferox Lenke til kommentar
ØW Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 til de som har blitt utestengt: kva var argumentet? Kan ikke se å ha fått noen begrunnelse, passordet sluttet bare å virke. Når jeg prøver å få tilsendt nytt passord får jeg denne meldingen: E-posten med ditt passord er ikke blitt sendt. Årsaken kan være følgende: at kontoen denne adressen tilhørte er blitt utestengt grunnet brudd på auksjonsreglene eller grunnet minus i karakterbok. At denne kontoen har vært inaktiv en periode eller siden april 2003, og dermed ikke fått tildelt et passord ennå (hvis dette kan være tilfelle, vennligst kontakt oss på [email protected]) Hvis det er tilfellet og du ikke har brutt noen regler, synes jeg at du skal 1. Klage til QXL 2. Poste alle spørsmål og svar her Stemmer det du sier er det faktisk ganske alvorlig IMHO. QXL oppfordrer selv til å si ifra om suspekte auksjoner. Det er mange som bruker QXL, så de burde ,i egen interresse, kjøre en straight linje. Har ikke kjøpt eller solgt noe ennå, så det er vel brudd på auksjonsreglene som er årsaken tenker jeg. Det heter seg at man ikke skal stille usakelige spørsmål til selger. - Jeg tolket ikke det til at man ikke kan stille kritiske (men sakelige) spørsmål til annonseteksten. Men der tok jeg tydeligvis feil. Gidder ikke stresse med dette nå. Kan lage en konto for samboer'n om jeg skulle trenge det senere. (Hender jo en sjelden gang, at man finner noen godbiter der.) Når jeg tenker meg om er det egentlig ikke rart at qxl godtar tvilsomme annonser fra selgere med snart 2500 salg. De får jo prosentvis provisjon av salgene. Dessuten er norstyle flinke til å benytte seg av tilleggstjenester som profilerte auksjoner osv. -Det blir penger av sånnt. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg tror jeg skal teste disse folka litt - stille noen teite spørsmål om USB osv. Så får vi se hva som skjer. De har flere skjermkort til salgs, ser jeg ... _ johanf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå