Gå til innhold

Svindling? Qxl.no

Gjest Slettet-VqMh8ni9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

norstyle.no har mange tvilsomme annonser på qxl... Denne for eksempel.

Ser man litt nøyere etter, er det ikke snakk om det man vanligvis forbinder med digitalt videokamera, dessuten er oppløsningen ikke 4.0Mpix (men 4Mpix interpolert).

De har digitalkamera med tilsvarende vill-ledene annonser som folk med lite peil vil gå på. :thumbdown:

Synes det kan kalles forsøk på svindel å plassere digitalkamera med 4.0 Mpix interpolert oppløsning i kategorien "Digitalkamera over 4 megapixler". Listepris er oppgitt til 3650,- mens den koster ca. $129.99 (nesten 900 kroner) på nettbutikk i USA. Det koster dem ikke så mye å ta de inn til Norge regner jeg med. :thumbdown:

Endret av ØW
Lenke til kommentar

Det bildet der et Nividia 4200 kort tror jeg. Fint de skriver at blidet kan "avvike noe", følgende står nedover i teksten. Er ikke mange kort som har dette gitt :p

600 dpi x 1200 dpi

19200 dpi x 19200 dpi

Enkeltpass

Kontaktbildesensor

TWAIN

216 mm (Legal) x 297 mm (A4)

Vanlig papir, volumartikler (som bøker)

Manuell lasting

1 x USB

Drivers & Utilities

Apple MacOS, Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows 98/ME

32 MB

32 MB

CD-ROM, USB-port

Foto kan avvike noe men leveres komplett.

Lenke til kommentar

jmdata (tror de heter det) har jo en hel haug med skjermer av den typen

vi drømte om for 2 år siden til spottpris av og til på Qxl.

kameraten min kjøpte en EIZO F77S 21" for 1100kr fra de.

vil ikke akkurat kalle det drittskjerm(heller en TV :p )

1600x1200 v.85Hz er utrolig bra framdeles :yes: .

IKKE KJØP FLH-HØYTALLERE!!!!!!

det er så mye feil med de at jeg gidder ikke å ramse opp engang.

Lenke til kommentar

Det finst mange eksempel på folk som kjøper katta i sekken på qxl, men det er til sjuande og sist deira egen latskap og naivitet som gjer det. Litt research så finn dei fort ut kva varene er verdt!

Har sjølv selt masse på Qxl og meiner at dette er den beste marknadsplassen i Norge.

Lenke til kommentar
Sjekk denne auksjonen: Sapphire Radeon 9200 SE 128 MB, 540,- ? Dette kortet koster 446,- nytt.

Skjønner ikke helt begrepet "Spar 990,-" heller.

Stilte han fyren et spørsmål om han ikke synes det var litt drøyt med slik prising...

Dette var Svaret jeg fikk;

---------------------------

Hei **********

Selger har svart på ditt spørsmål vedrørende følgende vare :

Nye Sapphire9200SE Atlantis 128MB spar 990,- (Gjenstandsnummer 10808209)

Svar : Da er vel 990 for 2 kort en greit pris : )

Hvis du ønsker å stille et nytt spørsmål - gå tilbake til gjenstandssiden.

Lykke til videre på auksjonen !

Hilsen QXL-teamet

-------------------------------------

Ser at det er 2 kort han skal selge. Men det står ingenting om at prisen gjelder for 2. Virker som han bare prøver å gjemme seg bak dette...

Forøvrig så var spørsmåle mitt borte fra sida nå!! Hvordan fixer man det slik??

Svindel delux.. Lett for oss 'data-nerder' og le av de som er dumme nok til å gi en slik pris for dette, men så er ikke alle experter på data heller da!. Korter har veldig like navn og slikt, så det er lett å ta feil for en som har litt mindre peiling!

På en annen side så har ikke jeg peiling på F.eks Biler, men skal jeg kjøpe meg en eller kjøpe deler så streber jeg litt etter info/hjelp til å gjøre de rette valg etc...

Så folk bør jo være litt mer kritiske og ikke sluke både 'åte & arm'..........

Lenke til kommentar
Forøvrig så var spørsmåle mitt borte fra sida nå!! Hvordan fixer man det slik??

Har stilt dem noen spørsmål jeg og, og svaret fra dem er kun synlig for meg når jeg er logget inn. Det vises ikke på den "offentlige" siden. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Forøvrig så var spørsmåle mitt borte fra sida nå!!  Hvordan fixer man det slik??

Har stilt dem noen spørsmål jeg og, og svaret fra dem er kun synlig for meg når jeg er logget inn. Det vises ikke på den "offentlige" siden. :thumbdown:

Jaja, da ble jeg utestengt fra qxl for å stille norstyle.no et par kritiske spørsmål...hehe :w00t:

Spørsmålene gikk på merkelige spesifikasjoner på ovennevnte skjermkort, samt at jeg synes det er feil å markedsføre digitalkamera med 3Mpix CCD brikke som 4Mpix kamera kun fordi kameraet kan interpolere bildet opp til 4Mpix.

Dessuten reagerte jeg på det såkalte 'digitale filmkameraet' de selger som igrunn er mer et digitalkamera med mulighet for å ta opp korte filmsnutter på et minnekort, enn et filmkamera.

Synes det er litt merkelig at de tillater sånne lurendreiere å operere fritt, mens de kaster ut folk som er litt kritiske til formuleringen i annonsene.

Endret av ØW
Lenke til kommentar

Jeg plukka opp GAMLE pcen fra 1995, og lurer på om jeg skal legge ut noe av tinga til salg...

"QUAD SPIN cd rom, til knall pris BARE i dag! 300kr inn på min konto og jeg sender det grattis til deg!!! Betaller du 350kr får du med en 8mb NEC ram brikke og en 3.5" diskestasjon!!! Vår RASK"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...