Gå til innhold

Er det noen vits med shim?

Anbefalte innlegg

Er det noen vits i å bruke shims egentlig? Det er jo fire tapper i hvert hjørne på prosessoren. Vil ikke disse stabilisere prosessoren? Når det er en i hvert hjørne så vil jo ikke shimen stabilisere den noe særlig mer.

Har jeg rett eller har jeg misforstått helt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de klossene i hjørnene på prosessoren er myke.. dvs. at hvis du legger for mye trykk på de gir de etter og du kan risikere å knuse core, en annen ting er hvis kjøleren blir montert skevt, det sier seg selv at det ikke går bra! :razz:

Lenke til kommentar

Jeg ville brukt shim, så lenge det er en AMD CPU...

AMD sine CPUer har en tendens til å knuse coren hvis man er ufrsiktig med å montere kjøleribbe...

Intel sine CPUer er ikke så skjøre...så shim er vel egentlig ikke så nødvendig på de.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-16 12:54, Zerpent skrev:

Er det noen vits i å bruke shims egentlig? Det er jo fire tapper i hvert hjørne på prosessoren. Vil ikke disse stabilisere prosessoren? Når det er en i hvert hjørne så vil jo ikke shimen stabilisere den noe særlig mer.

Har jeg rett eller har jeg misforstått helt?

Under transport kan det skje mye. Gjøre du på en dårlig vei med mange hompler kan prosessor bli skadet fordi kjølere kan valge og ødelegge kantene på coren. Gumminottene er ikke så veldig mye til hjelp under transport men gjør en grei nok jobb når maskinen står stille. Shims kan også hjelpe på temperaturen. Shimen kan stabilisere kjøleribba slik at den får bedre kontakt med coren og bedre kontakt kan gi lavere temperatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...