Gå til innhold

Hvilken type vifte/prosessor er dette?


shezz

Anbefalte innlegg

Viften i foreldrene mine sin pc har begynt å jukse og bråke. Tenkte jeg skulle skifte den ut. Når jeg åpner den får jeg øye på dette.

sadasd.JPG

Jeg tenker: Hva fillen er dette???

Kan noen si meg hvilken type vifte/prosessor dette er?

Den står i en Pentium III 500Mhz IBM Aptiva

Hvor får jeg tak i ny vifte??

 

Takk for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg

PII, PIII eller en Celeron variant, i slot.

Kan du ikke ta bilde rett ovenfra og med zoom inn på teksten som står på "ryggen" av proessoren.

 

Edit: PIII 500MHz ja, så ikke teksten under =) Bildet var for stort.

Du kan jo bare kjøpe en ny 60mm vifte (tipper det er 60mm) fra microplex eller 3dfxcool.

Endret av Slettet-rXRozPkg
Lenke til kommentar

Er det en IBM aptiva? Med Pentium III 500 mhz? Synes jeg kan skimte tallet 500 på toppen der. Ligner skremmende mye på vår gamle IBM.

 

Men uansett.. Tror microplex hadde noen stillegående Slot 1 kjølere. Ellers er det vel bare å kjøpe en vifte på den størrelsen som er der nå (rundt 40x40 vil jeg tippe)

Litt støvtørking hadde heller ikke skadet ;)

 

- gordito

 

Edit: Her.. Står celeron, men regner med den passer for alle slot 1 (Noen som vet?)

 

EditII: Der stod jo det at det var en IBM aptiva, ja. Så ikke teksten under bildet :)

Endret av gordito
Lenke til kommentar

ett tips.. ikke legg ut så svære bilder. roter totalt opp forumet og tar en del tid å få ned bildet..

 

uansett, det der er en Slot1 P3-500Mhz 512kb cache, mest sannsynlig 100mhz fsb.

 

microplex har en noisecontrol Slot1 kjøler inne på lager, 312,- pluss frakt

 

PS. vær ytterst forsiktig når du fjerner gamle ribben og det plastikk dillet som er rundt prosessoren. har drept to stykk Slot1 cpu'er i min tid bare på å forsøke å fjerne orginal kjøleren..

Lenke til kommentar
ett tips.. ikke legg ut så svære bilder. roter totalt opp forumet og tar en del tid å få ned bildet..

 

uansett, det der er en Slot1 P3-500Mhz 512kb cache, mest sannsynlig 100mhz fsb.

 

microplex har en noisecontrol Slot1 kjøler inne på lager, 312,- pluss frakt

 

PS. vær ytterst forsiktig når du fjerner gamle ribben og det plastikk dillet som er rundt prosessoren. har drept to stykk Slot1 cpu'er i min tid bare på å forsøke å fjerne orginal kjøleren..

Tror det enkleste bare er å skifte viften. Kjøleribben lager vel ikke noe støy?

Gjorde det nettopp på en PIII 450mhz, ikke verdens vanskeligste operasjon ;)

Lenke til kommentar

Han trenger da bare skifte selve viften.

Kjøleribben er sikkert helt fin så fort den blir rengjort.

 

Å skifte bare viften sparer deg for arbeid, mens du slipper å risikere å ødelegge noe.

 

Jeg skiftet selv kjøleribbe m/vifte på min P3 866 MHz. Hold på å gå til en viss plass.....

I ettertid så jeg at jeg hadde kun trengt å skifte over selve viften.

Etterpåklokskap er en nøyaktig vitenskap ;)

Lenke til kommentar

Nå synes jeg bildet er i ok størrelse! :thumbup: Litt mye "utbrennt hvitfarge", men nå er vel ikke dette noen fotokonkurranse.. ;)

 

Siden det er såpass vanskelig og mye ball med å skifte hele kjøleren anbefaler jeg at du beholder den gamle kjøleribba og bare monterer på en ny vifte. Du får det sikkert til å passe på et vis. (vær kreativ, kanskje du har en gammel vifte til noe annet liggende?, bruk litt skruer/strips/strikk så får du nok festet den.)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Er dere fornøyd med bildet nå??

Jeg synes dere er litt negativt instilte til støv-farmen min!!!

det var en åpenbar forbedring fra 2048x1535 og 460KB til ett mer passende 688x376 på 62KB.. iværtfall for min oppringte linje ;)

 

og ja, det absolutt enkleste er å bytte ut viften, ribben er bra den som den er. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...