hermok Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg har kjøpt meg Cubase SX og PC. Jeg bruker det integrerte lydkortet og det fungerer men blir ikke bra. Jeg bruker for tiden en minidisk mikrofon og tar opp audiospor av gitar,bass og vokal. For trommer legger jeg inn sampels slag for slag ( Litt tungvint kanskje?? Vet ikke bedre) Som jeg har forstått trenger jeg ett lydkort. Mikrofon har jeg men hva ellers? Mikser??? Forsterker??? Og hva er gode alternativ? Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 ASIO lydkort duger , men d er ikke nødvendig... Og så er Reason 2.5 veldig bra, syns jeg (noe ala cubase) Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Ehm... Reason kan strengt talt ikke sammenlignes med Cubase. Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hei, Du vil finne svarene i manualen til dit nyinnkøbte 7000+ kroners program. 'Getting Started' manualen forklarer ganske bra hva du trenger av hard- og software. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
arela Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Ta det bit for bit, mange løsninger, gode og mindre gode. Skal du jobbe med både midi og audio, så kan jo et lydkort med asio2 drivere være en god start. Finnes etterhvert endel godsaker i USB og Firewire. Med pre-amper etc. + en god mikrofon. (Helt ærlig, så liker jeg SX 2 meget bra ) Lenke til kommentar
hermok Skrevet 10. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2004 Jobber jo som sagt kun med audiofiler. Hvilke lydkort egner seg i forhold til det? Hva anbefales av harware? Lenke til kommentar
Xavier Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Vil anbefale Waveterminal serien fra ESI / Ego Sys (www.esi-pro.com). Fås ned til 1500,- på kampanjepris hos www.procom.no for tiden (og kan helt sikkert prutes ned til tilsvarende i en seriøs musikkforretning). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Vel, har man kjøpt programvare til 6000-7000 kr, har man som oftest råd til et av de bedre lydkortene. Jeg synes du skal se på lydkort fra - M-Audio - Lynx - MoTu - Creamware Start på www.procom.no Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det spørs hvilken type musikk du skal lage, men ett av de råeste lydkortene du kan kjøpe er creamware. De har et stort utvalg av kort, og det beste av alt er at det finnes mange brukte kort til salgs til en billig penge. Creamware Pulsar II eller XTC gir deg alt du trenger sammen med Cubase. Mer trenger du faktisk ikke! Selvfølgelig vil man jo alltid ha mer, men.... og med Reason 2.5 i tilleg så.... Fordelen med Creamware Pulsar II/XTC er både de 6 DSP-ene samt softwaren som følger med. Andre lydkort i samme prisklasse låter som et danseband på danskebåten i sammenligning! Men selvfølgelig finnes det mange andre kort med DSP-kraft i prisklassen 2-3000 og oppover. Disse kan du da kombinere med f.eks. Reason eller Acid. Valgene er mange. Men om du har pengene: Kjøp et Creamwarekort med minst 6 DSP-er (Ikke Pulsar I(4 dsp) - litt for mye latency pga. arkitekturen). Har selv både CUBASE SX 2.0 (fikk fra Prolyd for 2 uker siden), Reason 2.5, og masse hardware, men pga. en forjævlig jobbsituasjon har jeg ennå ikke brukt de 1 sekund!!!! Men håpet er å få stengt meg inne på et rom et par mnd....!!! Håper du har et bra midi-keyboard med mange on-board kontrollknapper, f.eks Edirol PCR-30 eller 50. Lykke til! Lenke til kommentar
lindp Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) Terratec har vært relativt flinke med sine drivere og selger en del 'rimelige' kort som støtter ASIO 2.0, WDM og GSIF. Har også MIDI in/out ... Ta en f.eks en titt på TerraTec Producer Phase 22, TerraTec Producer Phase 28 og TerraTec Producer Phase 88. Pal Endret 11. februar 2004 av lindp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå