NickFalk Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 windows kan IKKE emulere Mac Os Mac Os kan Emulere Windows Med andre ord, med Mac så kan du utnytte det beste fra 2 sider det går da helt fint med pc/windows og... Det finnes faktisk ikke noen OSX emulator for Windows, mens det finnes emulator for x86 og med det alle Windowsversjoner til Mac. Dette sier da ikke nødvendigvis noe om kvalitet, da Apple jo "sitter" på sin egen standard og ikke deler innholdet i ROM-brikker etc. med noen andre... For definisjonen av PC, se signatur. Lenke til kommentar
cdi115 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det beste med en PC er jo ikke programvaren, men mulighetene for å tweake hardware'en. Det å kunne velge ut komponentene, sette det hele sammen og få det til å virke etterpå er vel som en "wet dream" for de fleste her på forumet antar jeg. mvh Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Det beste med en PC er jo ikke programvaren, men mulighetene for å tweake hardware'en.Det å kunne velge ut komponentene, sette det hele sammen og få det til å virke etterpå er vel som en "wet dream" for de fleste her på forumet antar jeg. mvh Du kan da tweake mac'er... Har selv en gammel PPC 8500, den er tweaket masse.. og oppgradert med et genialt G3-kort, det kan overcloakes med et skrujern. masse tips her: xlr8yourmac Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Mange interessante kommentarer her! Har prøvd å bruke MAC på Bergens Tidende...var bra, men forvirrende pga jeg var nybegynner, 0 erfaring. Her på videregående skole har de 2 stk MAC, brukes KUN til redigering , den kan jo brukes til vanlig skriveprogram, internett osv...men problemet er it-konsulent ikke finner elevmappe der alle elever må lagre i for å unngå datatap. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Mange interessante kommentarer her!Har prøvd å bruke MAC på Bergens Tidende...var bra, men forvirrende pga jeg var nybegynner, 0 erfaring. Her på videregående skole har de 2 stk MAC, brukes KUN til redigering , den kan jo brukes til vanlig skriveprogram, internett osv...men problemet er it-konsulent ikke finner elevmappe der alle elever må lagre i for å unngå datatap. Han dere it-konsulenten kan ikkje være særlig inne på OS X da nei... Lenke til kommentar
andre1 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 1. IBM lagde ikke prossessoren til de første pc'ene Intel gjorde. Og utviklingne av OS ga de etterhvert videre til Microsoft. (Dr. Dos ble Ms Dos) Noe de antagelig har angret på siden.. Men IBM stod vel for arkitekturen, standarer osv.. 2. Mac vil aldri bli utbredt så lenge det kune finnes en produsent. kun en cpu produsent (IBM) kun en aktiv maskinvare produsent (Apple) og kun en "system bygger" Dette har en del med markedsførings krefter å gjøre. en av grunnene til at 3dfx gikk..... Er også enig i at mac er overlegen selv om jeg ikke har en.. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 kun en cpu-produsent? Lenke til kommentar
andre1 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) tok jeg feil ??? Er det ikke KUNN / BARE IBM powerPc prosessorer som brukes da ?? edit: endret ordstilling selv om jeg da direkte tar feil... Endret 11. februar 2004 av andre1 Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 motorola og tror jeg Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Stort sett er vel ikke synonymt med kun en? Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Og utviklingne av OS ga de etterhvert videre til Microsoft. (Dr. Dos ble Ms Dos) Noe de antagelig har angret på siden.. Men IBM stod vel for arkitekturen, standarer osv.. IBM ga jo ikke noe som helst videre til MS. IBM gjorde (forrige) århundres tabbe ved å kun lisensere retten til å bruke MSDOS framfor å kjøpe rettighetene til selve produktet. Når IBMs maskiner så ble klonet (mot IBM sin vilje, ved reversed-enginering) ble det plutselig en voldsom priskrig på maskiner og MS casha inn ved å selge DOS til alle disse rimelige klonene... Mac vil aldri bli utbredt så lenge det kune finnes en produsent. Nei, ting hadde nok sett annerledes ut hvis Apple hadde droppa hardware helt i begynnelsen og solgt kun OS. Nå er det nok for sent. (Dette viste seg jo også da Apple en kort periode forsøkte å lisensere ut kloner, og var på nippet til å gå konkurs)! kun en cpu produsent (IBM) ...og Motorolla Lenke til kommentar
andre1 Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 legger meg i støvet.. Men hvorfor dvele med tapte slag. hvem vil introdusere overtageren til x86(dagens pc) (og når)?? morsomt lese stoff: http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000308 X86 er nok ikke død med det første. men hvis Linux får stor utbredelse, så kan platform uavhengiheten hjelpe.. (evnt Max Os hvis de får x86 støtte) Lenke til kommentar
Fr3drik Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Har alltid tenkt på PC som lekestasjon/internett, og mac som designer, arkitekt/verktøy-stasjon. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
kindings Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 motorola og tror jeg Poenget er at IBM og Motorola ikke konkurerer på samme nivå som Intel og AMD, Apple bestemmer seg for hvilken CPU som skal brukes. G4 er vel motorola. men G5 er IBM... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå