sls Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Macelskere hos Micro$oft: http://seattlepi.nwsource.com/business/158677_msftmac30.html Hadde jo ikke akkurat värt et sjakktrekk å ansette noen som hata Mac til å lage software til Mac da . . . God observert Men det er rom for dem i hel... hos Micro$oft, uansett.. http://www.familyresource.com/lifestyles/7/360/ Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Kan nevne en forskjell......virus/spyware. Finnes på pc, men ikke på mac. (osx) ...og du tror det fortsatt hadde vært tillfelle hvis MacOS var like utbredt som Windows?? ja... Mac har ikke noe jalla register som alt mulig legger seg inn i og som er et ekstremt strev å få noe ut av. På Mac kan man heller ikke installere software ved et tastetrykk i explorer. Programmer legger seg i mapper i applicationsfolderen og preferences i en preferences mappe i librarymappen. Drag and drop i söppeldunken og det er borte. Ehhhh... tror ikke du helt fikk med deg hva jeg mente. Man snakker vel ikke om at man skal kjøre spyware som er ment på PC på en Mac heller.. Seff. så vil virus/spyware som er ment på en Mac bli skreddersydd en Mac. Ikke tror at en Mac er helt uten svakheter. Hadde Mac vært like utbredt som PC/Windows så hadde du hatt like mye spyware og virus der også.. Å tro noe annet er utrolig naivt! - fluKe Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Til iBooken min har jeg en liten addon som heter SideTrack. Den gjör at jeg kan scrolle verticalt, horisontalt, velge hvilken knapp som skal väre höyre og venstre knapp osv. Den kan også justere hvor stor flaten for scrolldelen av trackpadden skal väre. http://www.ragingmenace.com/software/sidetrack/index.html Finnes det noe lignende til PC? Hvis du faktisk leser starten på den siden du oppga link til så står det: "SideTrack is a replacement driver for the trackpad (touchpad) found on Apple PowerBooks and iBooks. It brings many of the advanced trackpad features found on Windows laptops to MacOS X." Det svarer vel egentlig på spørsmålet ditt... Hvis du leser hele tråden så får du kanskje med deg at jeg har svart på det der allerede! Sidetrack gjör mye mere enn å scrolle opp og ned. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Kan nevne en forskjell......virus/spyware. Finnes på pc, men ikke på mac. (osx) ...og du tror det fortsatt hadde vært tillfelle hvis MacOS var like utbredt som Windows?? ja... Mac har ikke noe jalla register som alt mulig legger seg inn i og som er et ekstremt strev å få noe ut av. På Mac kan man heller ikke installere software ved et tastetrykk i explorer. Programmer legger seg i mapper i applicationsfolderen og preferences i en preferences mappe i librarymappen. Drag and drop i söppeldunken og det er borte. Ehhhh... tror ikke du helt fikk med deg hva jeg mente. Man snakker vel ikke om at man skal kjøre spyware som er ment på PC på en Mac heller.. Seff. så vil virus/spyware som er ment på en Mac bli skreddersydd en Mac. Ikke tror at en Mac er helt uten svakheter. Hadde Mac vært like utbredt som PC/Windows så hadde du hatt like mye spyware og virus der også.. Å tro noe annet er utrolig naivt! - fluKe Les den artikkelen som ble posta noen poster tidligere. For å tro på hva du sier er hvertfall naivt. Og hva har det med saken å gjöre om OSX hadde fått like mye spyware/virus som Windows om Mac hadde värt like utbredt. Mac er jo ikke så utbredt så problemet er der ikke! Du kan jo sammenligne antall oppdagede sikkerthetshull i Windows og Mac gjennom tidene så vil sikkert Windows ha langt over 10 ganger så mange. Endret 10. februar 2004 av MCDr Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Macelskere hos Micro$oft: http://seattlepi.nwsource.com/business/158677_msftmac30.html Hadde jo ikke akkurat värt et sjakktrekk å ansette noen som hata Mac til å lage software til Mac da . . . God observert Men det er rom for dem i hel... hos Micro$oft, uansett.. http://www.familyresource.com/lifestyles/7/360/ Rimelig dårlig artikkel. Windows 2000 og XP er superstabile hos meg. Forrige maskinen min med XP crasha ikke en eneste gang på de 6 mnd jeg brukte den. Lenke til kommentar
sls Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Ehhhh... tror ikke du helt fikk med deg hva jeg mente. Man snakker vel ikke om at man skal kjøre spyware som er ment på PC på en Mac heller.. Seff. så vil virus/spyware som er ment på en Mac bli skreddersydd en Mac. Ikke tror at en Mac er helt uten svakheter. Hadde Mac vært like utbredt som PC/Windows så hadde du hatt like mye spyware og virus der også.. Å tro noe annet er utrolig naivt! - fluKe Hvorfor i alle dager skal det faktum at flere bruker et produkt bety at det samtidig blir dårligere...?? Det er noe som skurrer. Noen av de beste programmererne "vokste opp" på UNIX. De burde kjenne svakhetene og kunne lage farlige UNIX-virus, men hvorfor uteblir de store skandalene? Så om 10 milloner nye dataspillere finner veien til Mac, eller 10 millionere programmerere så tror jeg ikke det vil bety virusflomdeluxe. Lenke til kommentar
sls Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Macelskere hos Micro$oft: http://seattlepi.nwsource.com/business/158677_msftmac30.html Hadde jo ikke akkurat värt et sjakktrekk å ansette noen som hata Mac til å lage software til Mac da . . . God observert Men det er rom for dem i hel... hos Micro$oft, uansett.. http://www.familyresource.com/lifestyles/7/360/ Rimelig dårlig artikkel. Windows 2000 og XP er superstabile hos meg. Forrige maskinen min med XP crasha ikke en eneste gang på de 6 mnd jeg brukte den. Enig at det var en dårlig overflatisk artikkel. Dette er en bedre side, og den bør alle som kun hører på mytene lese: http://forgetcomputers.com/~jdroz/pages/01...s_debunked.html Lenke til kommentar
Sjonkelrolf Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Mac er standard for grafiske designere. De aller fleste trykkerier og avisredaksjoner kjører mac.. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Sitter nå på pappas G4 med sweet 19" lcd skjerm, nais flatt gjennomsiktig tastatur med en USB i hver side, tøff gjennomsiktig mus og kabinett som slår de fleste "modder" jeg har sett! Men seff..Den kosta ny 42.000 Kunne bygd en phet Pc for de penga.. Lenke til kommentar
Sjonkelrolf Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Hadde selv en G4 maskin..Glimrende til grafikk ( design av trykksaker, web o.l. ) p.s. Mac kom for 4-5 år siden med en maskin som het G4 cube.. En lekker liten sak som man rett og slett må kalle for verdens første " barebone " nemlig. Mac var forut for sin tid... Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 oki, mac overgår pc når det gjelder lite/ingen virus/spyware og veldig stabilt nå for tida... Hva med pc da? det er jo tonnevis av ting og tang her som slår mac'en hardt ned i buksa. Men det er ikke no vits, det er noen få mac fanatiker her som sier absolutt imot alt det positive om pcen, men det er jo også kanskje en grunn til det, pc-brukerne har ikke akkurat så mye peiling om mac'en og var nokså dårlig til å fordype seg til pcens kraft og... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Jeg vil helst ta best ut av de to (PC og Mac) og lagd en ny datamaskin med fordeller fra begge platformer. Det er ikke noen nytt at både PC og Mac utviklere har kopiert hverandre i mange tilfeller. Ellers er jeg enig i at PC med Windows er VELDIG sårbar når deg gjelder "user stupidity" - a slette/flytte en mappe og gjøre PC'en ubrukelig er ikke noe som kan kalles brukervennlig operativ system. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 oki, mac overgår pc når det gjelder lite/ingen virus/spyware og veldig stabilt nå for tida... Hva med pc da? det er jo tonnevis av ting og tang her som slår mac'en hardt ned i buksa. Men det er ikke no vits, det er noen få mac fanatiker her som sier absolutt imot alt det positive om pcen, men det er jo også kanskje en grunn til det, pc-brukerne har ikke akkurat så mye peiling om mac'en og var nokså dårlig til å fordype seg til pcens kraft og... Om du har peiling på Mac og Windows så sleng det ut. Ikke noe poeng å holde igjen her. Jeg vet masse som er bedre på Windows enn Mac. 1. Man kan slå av alle jalla animasjoner i GUI'n. 2. Man kan rename, lage mapper, copy&paste i "save" og "open" dialoger. 3. Kan resize vinduer fra alle kanter. 4. XP stötter 3 museknapp som "back" button. (OSX har integrert scrolling horisontalt (shift+scrolljul) så det går vel opp i opp) 5. Ftp med skrive og lese rettigeter i filbrowseren. 6. Man kan tabbe til dropdownmenyer. Man kan ikke dette i OSX enda, men man har en annen liten smart sak. Om man i OSX trykker inn feks N i en dropdown countrychooser, så hopper den til Namibia, trykker man N, og O rett etterpå hopper den til Norway. Ganske smart! 7. Flashplayer ytelsen på Mac suger sammenlignet med Windows. *hate macromedia* Lenke til kommentar
sls Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 2. Man kan rename, lage mapper, copy&paste i "save" og "open" dialoger.6. Man kan tabbe til dropdownmenyer. Man kan ikke dette i OSX enda, men man har en annen liten smart sak. Om man i OSX trykker inn feks N i en dropdown countrychooser, så hopper den til Namibia, trykker man N, og O rett etterpå hopper den til Norway. Ganske smart! 7. Flashplayer ytelsen på Mac suger sammenlignet med Windows. *hate macromedia* 2. Hvis du mener når man f.eks. skal lagre noe i program, dvs. du får opp et vindu hvor navn på filen og hvor det skal lagres, er det du beskriver fullt mulig i OS X. 6. Tror taben har økt sitt bruksområde i Safari 1.2. Har ikke prøvd dette siden jeg bruker OS 10.2.8. 7. tja... Nå var ikke dette en tråd for hva som er best, men forskjeller. Det første man da trenger er en definisjon på en PC. Vet jeg var rask tidligere med å skrive at forskjellen er OSet. Men det er et faktum at OS X bare kjører på Apples macintosher. Linux har jeg bare så vidt vært borti, da i en litt grell GUI og vanskelig menysystem. Def. på PC..? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 akkurat nå har jeg ikke fullt erfaring med mac da men en ting som dytta mac'en utafor min intresse er spilling Men nå kan jeg mye mere om windows, så bruker vennlighet og feil og sånn vet jeg nøyaktig hva som bør gjøres Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) 2. Man kan rename, lage mapper, copy&paste i "save" og "open" dialoger.6. Man kan tabbe til dropdownmenyer. Man kan ikke dette i OSX enda, men man har en annen liten smart sak. Om man i OSX trykker inn feks N i en dropdown countrychooser, så hopper den til Namibia, trykker man N, og O rett etterpå hopper den til Norway. Ganske smart! 7. Flashplayer ytelsen på Mac suger sammenlignet med Windows. *hate macromedia* 2. Hvis du mener når man f.eks. skal lagre noe i program, dvs. du får opp et vindu hvor navn på filen og hvor det skal lagres, er det du beskriver fullt mulig i OS X. 6. Tror taben har økt sitt bruksområde i Safari 1.2. Har ikke prøvd dette siden jeg bruker OS 10.2.8. 7. tja... Nå var ikke dette en tråd for hva som er best, men forskjeller. Det første man da trenger er en definisjon på en PC. Vet jeg var rask tidligere med å skrive at forskjellen er OSet. Men det er et faktum at OS X bare kjører på Apples macintosher. Linux har jeg bare så vidt vært borti, da i en litt grell GUI og vanskelig menysystem. Def. på PC..? 2. Jeg mener når man skal save eller åpne en fil så kan man ikke rename, cut&paste av andre filer i det vinduet man får opp. 6. Om man skrur på "Full keyboard Access" under SystemPref/Keyboard&Mouse/Keyboard/ så kan man tabbe til alt mulig nå i både Safari og i operativsystemet. Sorry for at jeg ikke hadde undersökt bra nok. 7. Om du ikke er enig i dette er du nödt til å väre en fanatiker! Flashplayer i OSX suger max! Edit: Fiksa på nr6. Det er mulig å tabbe alt mulig i OSX. Endret 10. februar 2004 av MCDr Lenke til kommentar
sls Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 7. Om du ikke er enig i dette er du nödt til å väre en fanatiker! Flashplayer i OSX suger max! OK, men å lage nye mapper i "save-vinduet" er ikke noe problem. Har faktisk samme maskin som deg, iBook 500 Mhz 384MB RAM og 40GB HD. At den ikke er like god med Flashplayer som din 2.8Ghz PC trenger man ikke ha PhD i datateknikk for å skjønne. Har aldri tenkt på flashplayer som dårlig, bare tregt pga. maskinen. Får forresten til å spille Medal of honor på den, dog på dårligste oppløsning etc og det hakker litt når det blir for mye skyting Men igjen, definisjon av PC. Anyone? En Mac er like mye en personlig datamaskin som en Dell er... Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Flere som tester g5 vs. hammer Lenke til kommentar
JonV Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 (endret) Pc kan IKKE emulere AppleHW AppleHW kan Emulere Pc Med andre ord, med Mac så kan du utnytte det beste fra 2 sider Endret 12. februar 2004 av win_xp Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 windows kan IKKE emulere Mac Os Mac Os kan Emulere Windows Med andre ord, med Mac så kan du utnytte det beste fra 2 sider det går da helt fint med pc/windows og... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå