Gå til innhold

Settinger ved overføring til kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke så mye å velge blant. Du kan huke av for 'Automatically Start and Stop Recording', da skal det automatisk starte automatisk opptak på kameraet. Husk at kameraet skal stå i VCR-modus (avspilling), og med DV-IN.

Hvis du mister første del av opptaket, så øk eventuelt 'Record Delay Time'. Det er tiden fra da Studio 8 sender opptakskommando til kameraet, og til Studio 8 starter selve avspillingen av filmen ut på DV-kabelen.

Lenke til kommentar
Det er ikke så mye å velge blant. Du kan huke av for 'Automatically Start and Stop Recording', da skal det automatisk starte automatisk opptak på kameraet. Husk at kameraet skal stå i VCR-modus (avspilling), og med DV-IN.

Hvis du mister første del av opptaket, så øk eventuelt 'Record Delay Time'. Det er tiden fra da Studio 8 sender opptakskommando til kameraet, og til Studio 8 starter selve avspillingen av filmen ut på DV-kabelen.

Kameraet står i VCR-modus og det står DV-in på skjermen. Den starter seg og det lyser REC, men det kommer ikke noe inn! Båndet blir blått (blankt)

Har jo klart dette før. Fatter ikke hvor feilen ligger.

Har prøvd både med make tape og make avi. Går ikke!

Lenke til kommentar
kan være firewirekortet ditt det er noe galt med. Hadde samme problmet når jeg hadde SB Audigy kort.

Hvordan sjekker jeg om det er firewirekortet som er gale?

Hva kan jeg gjøre?

Hvorfor er det ikke problem med overføring av film til PC da?

(ser du er medlem i Oslo kameraklubb, jeg er medlem av Bekkalokket fotoklubb i Bergen:))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...