bjahoff Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Har eit merkeleg problem. Når eg har brukt ein diskett, og så setter inn ein annan, så kontrollerar ikkje PCen disketten etter nye filer. Den viser fortsatt dei filene som var på den første disketten. Det går og an å opne filer og kjøre program, dersom eg kjørte dei før eg skifta diskett. Så det virkar som maskina lagrar disketten i minnet etter kvart som eg brukar den, men gløymer å tømme minnet når eg har bytta diskett. Hovedkortet er av typen Intel D850MVL, og diskettstasjonen er bytta utan at det hjalp. Har nokon nokre tips? Er jo praktisk når eg skal legge inn lisensar frå diskett , men det er jo litt irriterande å måtte restarte kvar gong eg sette i ein ny diskett. Bjarte Hoff Lenke til kommentar
KriB Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Har du prøvd å høyreklikke og klikke oppdater? Dette problemet har man i ny og ne med cd-er også, og det pleier å hjelpe. En gang hadde faktisk nøyaktig samme problem som deg på cd-romen uten at reboot hjalp. Eneste jeg fikk til å fjerne problemet var en reinstall av Wndows Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 nå er det riktinok et år eller mer siden sist jeg brukte diskett stasjon, men så vidt jeg husker måtte jeg alltid trykke opdater for å få fram de nye filene. diskettstasjoner er jo ikke akkurat nymotens så en kan vel ikke forlange all verden heller. Lenke til kommentar
implex Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Har ikke savna diksetter, siden jeg kasta diskettstasjona for 2 år sia.. Høres ut som du har fått en relativt kjipt problem, før du formaterer win, kunne du jo lagt til diskettstasjonen på nytt.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Trykke F5 så søker den på nytt vel Lenke til kommentar
bjahoff Skrevet 21. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2004 Det virkar ikkje å oppdatere (F5), og problemet er der også om eg installera windows på nytt. Eg kan jo skjekka om det er det samme i winxp Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 21. februar 2004 Del Skrevet 21. februar 2004 Virus, Kazaa, Gator osv. i maskinen ? Lenke til kommentar
bjahoff Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2004 Samme problem med heilt fersk winXP installasjon. Så feilen må ligge i hovedkortet som er av typen Intel D850MVL Lenke til kommentar
fAight Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 sjekk ledningene, kanskje de ligger litt løst eller no...kan forårsake de merkligste feil - snakker av erfaring... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå