ARNANDO Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Jeg har et problem angående å koble TV-en min til dataen. Jeg har nettopp kjøpt meg et Gainward Geforce 3 TI500 Jumbo Titanium200 Golden Sample 128MB DDR og har veldig lyst til å koble TV-en til det. Men når jeg kobler til TV-en så får jeg bare svart/hvite farger. Grafikken og alt annet er på topp, men det blir bare svart/hvitt. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Det burde være en FAQ for dette et eller annet sted. Dette problemet dukker jo opp veldig ofte. Det er 2 hovedgrunner til at man får svart/hvitt bilde. 1. Du kjører NTSC (amerikansk tv-system) ut av PC'en, og TV en din støtter det ikke (europeiske TV'er er PAL). 2. Du bruker s-video utgang på gfx kortet, og TV'en din støtter ikke s-video. Sjekk manualen til TV'en din og se om den støtter s-video (kanskje du bruker feil inngang?), eller bruk composite utgangen på gfx kortet. I tillegg til dette, kan det jo selvsagt være en hardware feil. TV utgangen på gfx kortet, kabelen eller inngangen på tv'en. Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Last ned Tvtool, det er kongelig! Der er det en innstilling, connection: jeg har denne på VHS. Hvis jeg tar den på S-VHS får nemlig jeg også svarthvitt bilde! så ta deg en tur innom http://www.tvtool.de og skaff deg tvtool! Lenke til kommentar
ARNANDO Skrevet 16. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2002 Det er ikke feil på hardwaren, for jeg har to kamerater som har samme problemet. Den ene har samme skjermkort, og den andre har ATI Radeon 8500. Begge to får også svart/hvitt bilde på skjermen. Kan det være at tv-ene ikek støtter s-video? Lenke til kommentar
ARNANDO Skrevet 16. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2002 Quote: On 2002-03-16 19:11, lofotknut skrev:Last ned Tvtool, det er kongelig! Der er det en innstilling, connection: jeg har denne på VHS. Hvis jeg tar den på S-VHS får nemlig jeg også svarthvitt bilde! så ta deg en tur innom http://www.tvtool.de og skaff deg tvtool! Har nå fulgt ditt råd og lastet ned Tvtool :smile: Men jeg finner ingen innstilling som heter connection :sad: Bare mode, adjust, resize, misc, timer, config og info. Ligger den på noen av disse menyene? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Det finnes vel ikke et slikt TV-tool lignende program til ATI kort? Jeg også får bare svart-hvitt hvis jeg bruker s-video kabel på TV'en (ca 4-5 år gammelt). på et eldre tv jeg hadde (sikkert 8 år gammelt) fikk jeg farge. sinnsykt irriterende når den kompositt kabelen jeg har bare er 30 cm lang... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 - Dere bruker ikke noen s-video til scart overgang vel? - På mange TVer må du trykke flere ganger på A/V knappen for å komme til s-video modus. SJEKK AT TVEN STØTTER S-VIDEO! - prøv og velg composite ut på skjerminnstillingene til PC-en... Lenke til kommentar
Corn Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Jau. Det var sånn på min tv, måtte trykke to ganger på AV knappen. Da kom det opp TV1 ellernoe lignende. Trykket jeg to ganger kom det TV1S Altså s-video. Hent bruksanvisningen for tv'en bare for å sjekke om tv'en støtter s-video. De fleste nye tv'er gjør det, gamle kvalitets tv'er også. Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Den ligger under menyen adjust Lenke til kommentar
ARNANDO Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 Quote: On 2002-03-17 21:36, Anders Leipsland skrev:- Dere bruker ikke noen s-video til scart overgang vel?- På mange TVer må du trykke flere ganger på A/V knappen for å komme til s-video modus. SJEKK AT TVEN STØTTER S-VIDEO!- prøv og velg composite ut på skjerminnstillingene til PC-en... Jo, bruker s-video til scart overgang inn på tv-en ja. Er det tv-en min som ikek støtter s-video da? Hvilken kabel må jeg kjøpe da? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Bruk composite dah,Sjekk at ikke pal/ntsc jumperen står på ntsc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå