Gå til innhold

NRK Forbrukerinspektørene


Anbefalte innlegg

Endelig noen som tar opp dette spørsmålet.

 

Se gjerne djuice.se

Tipper gutta på unlock.*o og trycktill.c*m gliser stort nå :D

 

Dette må man nesten følge med på!

 

Fra http://www.nrk.no/fbi

 

Dette programmet sendes onsdag 11. februar!!

 

"Telenors dobbeltmoral:

I kveld ser Forbrukerinspektørene på den moralske ryggraden i Telenor-konsernet. Selskapet mener nemlig at mobilkunder i Norge må godta å kjøpe telefoner som er låst til dem i opp til 18 måneder (12 måneder fra 15. mars) i kontraktsperioden. Denne sperren kan brytes med en spesiell kode."

 

"– Å gjøre det er ulovlig, sier norske Telenor. I Sverige er Telenor-eide Djuice på vei inn på markedet - og sier nøyaktig det motsatte: Bryt operatørlåsen - og ring billigere! "

 

"Hvordan kan et så stort selskap mene to forskjellige ting avhengig av om du bor i Halden eller Strømstad? Det vil forbrukerinspektør Peter Svaar finne ut av. "

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo bare tull...Når du har bundet deg til Telenor i 18mnd (eller snart 12) ved kjøp av telefon, så skal den i utgangspunktet ikke være operatørlåst. Hvis den er det så får du koden utlevert uten kostnader ved å kontakte kundeservice. Så vidt jeg vet er det forhandlerene som styrer om telefonene er låst eller ikke. Mye whining for ingenting spør du meg..

Lenke til kommentar
Dette er jo bare tull...Når du har bundet deg til Telenor i 18mnd (eller snart 12) ved kjøp av telefon, så skal den i utgangspunktet ikke være operatørlåst. Hvis den er det så får du koden utlevert uten kostnader ved å kontakte kundeservice. Så vidt jeg vet er det forhandlerene som styrer om telefonene er låst eller ikke. Mye whining for ingenting spør du meg..

ehhh.....hvor har du dette fra?

 

Det meste av telefoner som blir solgt med telenor er låst til dem i 12mnd,

og i tillegg må du binde deg på abbet i 18mnd.

 

Og denne koden er langt fra gratis å få hentet ut før det er gått 12mnd.

 

Telenor har hele tiden en liste med de 10 mest solgte telefonene, disse låser dem til seg selg, og selger til forhandlerne for 150kr mindre en vanlig innkjøpspris.

Lenke til kommentar

Hei

 

Det å binde seg til abb er IKKE det samme at tlf er låst,du kan fritt bruke den samme tlf til andre operatører,men du må selvfølgelig betale det abb du har bundet deg til 12 eller 18 mnd.Jeg hadde binding i 12 mnd en gang,men den kunne brukes hos andre operører.

Det er kontant tlf som som låst til en operatør 12 mnd

 

Det blir et interesant å høre hva som vil bli sagt på onsdag

:yes:

Lenke til kommentar

Det kan bli en liten flause for FBI dette her... De har faktisk ikke fått med seg forskjellen på bindingstid og operatørlås en gang.

 

Jeg forventer forøvrig at jeg/unlock.no blir nevnt. De skulle egentlig intervjue meg og greier, og jeg snakket en stund med de på telefon, og gav dem nok en god del av informasjonen de kommer til å bruke. Men de tok aldri kontakt igjen. :roll:

 

Men saken er jo ganske gammel. Det som ville vært mer interessant er jo telenors praksis når det gjelder opplåsning av mobiler de har låst. De er utrolig flinke å låse mobiler, men å låse de opp igjen virker ikke som de har planlagt så veldig. Folk tror gjerne at det skjer automatisk etter 12 måneder. Med hvis de vil ha den låst opp må de virkelig gjøre noe selv. Tjenesten de har på websiden er en vits, og gir ufullstendige koder. Zalto er et kapitell for seg selv. Dere så sikkert tv2 hjelper deg, hvor hun jenten ikke fikk sikkerhetskoden sin. Det er hun ikke alene om. Jeg har fått e-post fra mange som har hatt samme problem: Zalto/Telenor finner ikke koden. :no:

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Telenor er håpløse. Har en 6310 som de har låst. Har sjekket på telenormobil.no, Commit og 09000. INGEN har klart å få tak i rett kode. En kar ringte tilbake og sa han hadde ordna koden, men der tok han selfølgelig feil! Derfor har jeg gitt opp, komer neppe til å kjøpe telefon som er låst til Telenor! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Telenor er håpløse. Har en 6310 som de har låst. Har sjekket på telenormobil.no, Commit og 09000. INGEN har klart å få tak i rett kode. En kar ringte tilbake og sa han hadde ordna koden, men der tok han selfølgelig feil! Derfor har jeg gitt opp, komer neppe til å kjøpe telefon som er låst til Telenor! :thumbdown:

ingen fare pologutt! telenor skal slutte å selge med operatørlås!

 

uansett du bor i molde ? kom innom commit så skal jeg fikse den koden til deg ;D men ta med kvittering (=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...