anon12234 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 hei, har så veldig lyst til å vannkjøle pc'n miiin........ Specs: Abit nf7 v2.0 Amd xp2500@3200 (vill myyye høyere) Kingston hyperx pc3200 PowerColor 9800pro Jeg har klokke så og si allt til max med luftkjøling, men vil nå høyere.......... får nå ca 6600 i 3dmark 03. og så på en kis som hadde 9700pro og hadde vannkjøling på det, han fikk voer 7300. da fikk jeg plutserlig veldig lyst jeg også........... ca hvilke grader vil jeg få på f. eks cpu med full vankjøling, av en "billig" sort, dvs ikke de dyreste kjøleblokkene, men skal ha en god radiator og 2x 120mm vifter på den, har et chieftech kabbis til å sette den inn i. Ser folk som klarer å presse xp2500 sin oppi 2600 mhx uten problemer med vannkjøling, men ca hvor mange grader får man?....... Lønner det seg i det hele tatt? Kan noen sette opp et bilig opsett til meg, sånn. hellst under 1500 hvis det går..... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 jeg har v.kjøling.... tjener MASSE på det.. kan klokke som d suser etter ligger ( me vifter på ) 25C cpu å d er etter jeg har klokket Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 er det virkerlig så få som vet noe om vannkjøling?, komm igen da folkens. plz hjelp meg litt til å få en bra vannkjøling... Lenke til kommentar
clinton Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Jeg synes vannkjøling er litt oppskrytt.Etter jeg byttet fra SLK900 til AC-vannkjøling så steg tempraturen på cpu med ca 10 grader på load.Jeg kunne nok klokke en del lengre med vannkjøling p.g.a jeg hadde dårlig kjøling på NB/VPU når jeg brukte luft.Er veldig sikker på at jeg skulle klart og klokke like mye med og bytte ut de orginale kjøleribbene på HK og VPU med noen litt bedre. Endret 9. februar 2004 av clinton Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 hmm,,,,,, kansjje jeg bare skal slå til med en ny nb kjøler? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Henrik2k! Ikke oppfatt dette som 'flaming' men, hvis du klarer å vente i litt mer en litt under èn time uten å mase, så kansje du får flere svar. Bare et lite tips. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 jeg merker STOR forskjell i temepen FØR (vifte) - IDLE: 60C - LOAD: 65 -70 C NÅ (Vann) - IDLE: 25C - LOAD: 28C som du ser merker iallefall jeg forskjell.... å den "før" var med 1800+ 1.5 ghz å nå er 2500+ @ 2.46 ghz Lenke til kommentar
clinton Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 hmm,,,,,, kansjje jeg bare skal slå til med en ny nb kjøler? Ja..det er jo opp til deg.Er nok mange som mener at det fungerer bedre med vannkjøling,men gjør ikke det hos meg.Hadde merket mere forskjell hvis jeg hadde hatt en CPU som klarer mere enn 2586Mhz på 2.3v,for det klarte jeg fint og kjøre med en SLK ribbe.Kunne bare ikke ha så høy FSB for jeg hadde std kjøling på NB,men hadde jeg byttet den med noe bedre så skulle jeg nok klart samme klokk som jeg har no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå