Gå til innhold

sub domener hos b-one

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du bare lager en mappe i rota

dvs lager du en mappe med navn "heisann" så vil både www.dittdomene.com/heisann og heisann.dittdomene.com virke

vet ikke helt om det er løsningen. hos meg (servetheworld.net) må du inn på domener og legge til. regner med at det er vanskeligere med b-one siden kodeguruen ikke finner ut av det ;) men noe løsning har jeg ikke. ser ut som om du må maile..

Lenke til kommentar

Kewl, smart løsning. Regner med at dette ikke er standard, men noe proprietært b-one har mekket selv. Det er grunnen til at det ikke virker for dere andre :)

Takker invictus - du er virkelig perlevennen min idag :woot:

edit; egentlig er det litt dumt, da jeg gjerne skulle linket til index.php?masse_stæsj_som_argumenter_ men vi fixer en workaround.

Smidt: kodeguru har lite med tekniske løsninger å gjøre, men jeg hadde nok unnet det ut hadde jeg bare satt meg ned og prøvd. Noen ganger er jeg bare lat av meg

Endret av enden
Lenke til kommentar
dvs lager du en mappe med navn "heisann" så vil både www.dittdomene.com/heisann og heisann.dittdomene.com virke

Det vil da bli veldig ustrukturert. :dontgetit:

Her elsker jeg løsningen til servetheworld, med eget web-område for hvert subdomene. :love:

vel, det blir jo berre oppretta ei ny mappe i rooten dah når du logger på "hoveddomenet" ;)

Lenke til kommentar
Enig med pc - det kan bli mye tullemapper...

Forklar litt bedre hvordan servtheworld gjør det. Får du en egen root for hvert subdomene? Snakk om lüx i så fall

får egen root til kvert subdomene _i_tillegg_ til rotemappe på "hoveddomenet" ;)

/me bruker kun the main thing fåreløpig though, med 2 subdomener :p

Lenke til kommentar

er PHP_SAFE_MODE veldig negativt? Jeg har aldri hatt problemer med at php koden min ikke virker hos b-one.

har ikke noe problem med måten subdomener virker, men synes det er litt dumt at det ikke finnes noen folder som IKKE deles ut mot internett hvor jeg kan legge filer med litt mer sensitivt innhold. (f.eks. config filer med passord)

Lenke til kommentar
har ikke noe problem med måten subdomener virker, men synes det er litt dumt at det ikke finnes noen folder som IKKE deles ut mot internett hvor jeg kan legge filer med litt mer sensitivt innhold. (f.eks. config filer med passord)

Dette kan du jo sette opp selv med .htaccess

Personlig syne jeg .htaccess er noe plunder av en annen verden (grunnet mislykkede skoleoppgaver), men de som kan det sier det er system i galskapen.

Tror tilogmed jeg så en guide til passordbeskyttelse på support-delen til b-one, emn skyt meg ikke hvis jeg tar feil

edit; finner det ikke igjen, så jeg husket visst feil...

Endret av enden
Lenke til kommentar
er PHP_SAFE_MODE veldig negativt? Jeg har aldri hatt problemer med at php koden min ikke virker hos b-one.

Enkelte bildegalleri-systemer krever at safe_mode er av, og safe_mode begrenser til en viss grad enkelte handlinger. Vil ikke si at jeg gjorde et dårlig valg når jeg valgte servetheworld istedenfor b-one.net Avansert kontrollpanel er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...