Gå til innhold

Svart skjerm?

Anubizzzz

Anbefalte innlegg

Hei

for ca 5 min siden fikk jeg en telefon fra en kamerat (VeXx her på forumet), om at pcen haddde daua. han for talte at han hadde nettop kjøpt en ny GeIL rambrikke som han hadde sotte i og startet sin overklokkings prosess.

Dette gikk greit dette og pcen funka som et skudd. Etter litt overklokkig fant han ut av at han ville ha litt goop på prosessoren for og få ned tempen litt.

Han startet goop prossen og etter han tok av vifta så fant han ut av at, nei dette gadd han ikke. Han satte vifta på og startet opp maskinen igjen. Men nå fikk han bare en svart skjerm som bar var der. Ingen biso eller noe.

Han har prøvd strømen.

Han har prøvd clear CMoS

Hva kan ha gått galt? er det prosessoren som har røket? kan det være rammen?

Specs

Abit IC7 MAX 3

p4 2,8

Geil platinum pc 3700

300 w psu

Radeom 9800 pro / @9800XT

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Be han sjekke om kjøleren sitter skikkelig på. Visst ikke den sitter skikkelig så kan det hende maskinen ikke starter. Det skjedde med meg, ribben satt ca 5 mm skjevt og maskinen nektet å starte.

Så lenge ribben sitter på skal ikke CPU ha blitt svidd. Uansett skal man vel ikke klare å svi en P4

Det han også kan prøve er å ta å sjekke om alle kort sitter skikkelig i.

Lenke til kommentar

Det kan jo være alt fra at rambrikka har røket, til at han har kommet borti en kondensator på skjermkort/hovedkort etc når han har fjernet kjøleren.. mye rart som kan ha skjedd. Statisk elektrisitet kan det jo være. Alt mulig egentlig. Er bare å prøve absolutt alt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...