Gå til innhold

Minne og cpu, MYE hjelp...

Etaten

Anbefalte innlegg

Hei... Har en Dell dimension 4400 med P4 1.6 og 256 dimmram... (PC2100). Det jeg lurer på er:

1. Vil det ble en vesentlig bedring av kraft om jeg setter inn en P¤ 2.6 og kjøper 512 (evt 1024) ram?

2. Hvordan i all verden flasher jeg biosen på hovedkortet for å kunne benytte en 2.6? HK støtter nemlig opp til 2.6 med nyeste biosen. (Husker fra gammelt av at det var veldig "skummelt" å flashe... :-(

3. Har jeg en 256mb brikke? Eller er det 2x128mb ? Er usikker på om de må stå i par, eller om det kan være bare en? Må jeg bruke "PC2100"-ram, eller kan jeg bruke ram med høyere verdier bare at jeg ikke får utnyttet de like bra?

4. Burde jeg også i samme slengen vurdere å skifte til ett nytt skjermkort? Har i dag ett Nvidia GeForce ti200(Eller 300) med 64mb ram...

Husk, jeg hadde ikke tenkt på det grommeste av all hardware nå da.. :-) Tenker bare på om jeg kan gjøre noen grep for å kunne fremdeles bruke min pc en stund til. Spiller endel, men er ikke så "fanatisk" at jeg må ha alt på høyeste oppløsning...

Håper på mange konstruktive og gode innspill... :-) Endret av Etaten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...