Etaten Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Hei... Har en Dell dimension 4400 med P4 1.6 og 256 dimmram... (PC2100). Det jeg lurer på er: 1. Vil det ble en vesentlig bedring av kraft om jeg setter inn en P¤ 2.6 og kjøper 512 (evt 1024) ram? 2. Hvordan i all verden flasher jeg biosen på hovedkortet for å kunne benytte en 2.6? HK støtter nemlig opp til 2.6 med nyeste biosen. (Husker fra gammelt av at det var veldig "skummelt" å flashe... :-( 3. Har jeg en 256mb brikke? Eller er det 2x128mb ? Er usikker på om de må stå i par, eller om det kan være bare en? Må jeg bruke "PC2100"-ram, eller kan jeg bruke ram med høyere verdier bare at jeg ikke får utnyttet de like bra? 4. Burde jeg også i samme slengen vurdere å skifte til ett nytt skjermkort? Har i dag ett Nvidia GeForce ti200(Eller 300) med 64mb ram... Husk, jeg hadde ikke tenkt på det grommeste av all hardware nå da.. :-) Tenker bare på om jeg kan gjøre noen grep for å kunne fremdeles bruke min pc en stund til. Spiller endel, men er ikke så "fanatisk" at jeg må ha alt på høyeste oppløsning... Håper på mange konstruktive og gode innspill... :-) Endret 9. februar 2004 av Etaten Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 1. ja, men takler hovedkortet ditt en slik prosessor? 2. du vil nok merke en del forskjell ja. 3. hva med å se inni dataen? eller se i aida32? 4. eller hva med et radeon 9600xt? koster vel 1300 kroner (er ikke helt sikker) og det yter bra. Lenke til kommentar
Etaten Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Hmm, masse svar kan jo si da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå