Gå til innhold

athlon 64 med 2x512 mb twinmos

tellus

Anbefalte innlegg

bytta nettop bort mitt ausu a7n8x-deluxe hk og trenger et nytt. mitt største prob er at jeg tenkte jeg skulle beholde min ram som er:

2 stk Twinmos pc3200(cl2) 512mb ddr-dimm+ecc

navn og rykte.....p/n:m2gdj18bgattdf0811ddt

blir noe dyrere en planlagt hvis jeg må skaffe meg 1 gig med ny ram.

Etter hva jeg kan se er de ingen av de hk som jeg har sjekket som støtter 2 stk av denne ram type. Noen som har testet eller sett et hk som gjør de, vær grei og post her....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er en stund siden jeg kjøpte disse brikkene, men tror de er winbond. jeg kan jo ta en kjangs og bestille meg et hk og bare retunere det hvis det ikke virker.

14 dagers angre frist har man jo. men må betale porto+ er litt sleipt.

kan også ta en tlf til feks. komplett og høre hvilken erfaring de har.

Lenke til kommentar
er en stund siden jeg kjøpte disse brikkene, men tror de er winbond. jeg kan jo ta en kjangs og bestille meg et hk og bare retunere det hvis det ikke virker.

14 dagers angre frist har man jo. men må betale porto+ er litt sleipt.

kan også ta en tlf til feks. komplett og høre hvilken erfaring de har.

Ja men kjøp nforce 3 uansett :yes: Ellers så er det som å kaste 200,- i havet :thumbdown:

Lenke til kommentar

lurer i å kjøpe den ukens tilbud, men hadde egentlig sett meg ut dette kortet...

Abit KV8-MAX3 Hovedkort for Socket 754

K8T800, SATA, LAN, ATX, Raid, Firewire

men så var de da, de koster i dag ca 660 kr mer. ikke vet jeg. men de er nesten dobbelt.

ligger en annen post fra meg om min samtale med komplett også rundt her. virker rart de der.,

Endret av tellus
Lenke til kommentar
An50r til shuttle støtter iallefall twinmos brikker.. de fleste nforce3 skal man da kunne bruke twinmos brikker til. Eneste hovedkortet jeg har hørt om som ikke liker twinmos brikker er et epox nforce2 kort

OT: MSI nForce2 sliter vist og med TwinMOS .... det er vel også en grunn til at man ikke kan velge twinmos brikker i PC byggeren til kompletts nForce2-løsning

Lenke til kommentar

har jo brukte disse i mitt nforce2 kort asus a7n8x-deluxe og de fungerte utmerket. har faktisk hatt 2 andre av samme type også. så på asus funger de bra hos de jeg kjenner til.

men de var litt avsporing.

hvilket gigabyte kort bør jeg gå for da? (hvis jeg skal de da)

Endret av tellus
Lenke til kommentar
Han skriver det er ECC på dem.. Noen som har testet det da? Muilighet for at det fungerer bedre enn vanlig? Blir litt tregere, men burde vel hjelpe på stabilitet...

Tviler på at ecc brikker funker i det heletatt, men du vil uansett ikke bruke dem, dyrt og tregt, mye bedre å kjøpe noen gode corsair (3200 xms (pro) )brikker som ser ut til å fungere på de fleste hovedkort.

Virker som om a64 ikke liker512 brikkene til twinmos, noe som burde fikses siden de er mye brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...