Gå til innhold

Modde 9800PRO til 9800XT

LaStrada

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå bestillt meg vannavkjøling + PowerColor 9800PRO kort. Jeg har da et IC7-G hovedkort.

Har lest en del om modding av kort i det siste, og har tenkt å prøve meg på dette når jeg får kortet og vannavkjølingen er på plass.

Men da lurte jeg på noen ting...

1. Må man ha Dual-bios for å gjøre dette? *n00b* :blush:

Hvis man må dette funker det jo ikke...

Jeg har lest igjennom denne guiden her i dette forumet, men fant ikke ut om man måtte ha dual eller ikke..

2. Blir ytelsen BEDRE selv om mhz på gpu og cpu er den samme?

Takker for svar!

Edit:

Topicen.... ;)

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oftopic: Endre topicen din neste gang du lurer på noe LaStrada, da skjønner andre mye lettere hva du trenger hjelp til. "Fra 9800 pro" sier for lite, egentlig null niks.

Topic: Ytelsen variere fra kort til kort, men Powercolor korta skal vistnok bli en 10-15% kraftigere ved flashing. :thumbup:

Om jeg skjønner deg riktig: Du skal flashe ditt 9800pro til XT og deretter klokke det ned til pro igjen? Du vil nok merke omtrent 1% ytelsesforskjell da. Om den prosenten går opp eller ned er jeg neimen ikke sikker på :p

Flash til XT du, men pass på det at minnebrikkene blir skummelt varme. Opp mot 70 grader (uten kjøleribber) :scared:

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar

Neida, mente forskjellen mellom 9800PRO modda til 9800XT og 9800PRO med samme mhz som et XT kort (ikke modda).

Og mener du at burde skaffe meg kjøleribber på ramen på skjermkortet da?

Siden det kan bli varmt liksom.... Har bestilt 5 vifter slik at jeg kan få ut den varme luften når jeg er på LAN, men disse kommer til å være avslått / kjøre dem på lav hastighet sånn til vanlig. Disse kommer jo til å hjelpe LITT hvertfall.

*vil ikke ødelegge skjermkortet* :no:

Men har en Digital Doc 5, så jeg kan holde orden på temperaturene!

Lenke til kommentar

Har powercolor 9800pro som er klokket til XT hastighet (ikke flasha) og når jeg legger fingeren på rambrikkene mine etter litt gaming (max payne 2, Far Cry, NFSU and stuff ;) ) så er de übervarme. Klarer ikke holde fingeren der i mer enn fem sec. :scared:

Jeg tenkte å bestille Tweakmonster Ramsinks men disse blir himla dyre (8stk. pluss Artic Silver Termisk Lim), og jeg har ikke penger til det nå :cry: . Så får håpe brikkene holder ut en stund til ;)

Mener jeg leste her på forumet at det visstnok skal bli bedre ytelse fra klokket 9800pro til flasha 9800pro. Hvor mye vet jeg ikke. Er jo litt kult å se i enhetsbehandling at kortet ditt plutselig er blitt et kort som er 2k dyrere :cool:

Jeg har riktignok Artic Cooling VGA Silencer som core-kjøler da (anbefalles) :thumbup:

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar

Mkay...

Går det ann å endre bestillingen på netconnection?

Eller se hvor langt varen(e) har kommet?

Vil vite om vannavkjølinga kommer snart...

Og hvis den ikke er sendt, hadde det vært digg med noen ram kjølere!

Og forresten (holdt på å glemme det):

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Fredrik: kjøp deg noen kobberbrikker for vanlig ram på microplex.no . 15kr så trenger du 4stk og skjærer de i to, dermed har du 8supre ramkjølere med tape på

Godt forslag :thumbup: . Hadde ikke skjekka prisen på de der gitt. Men de ser rimelig uproffe ut, spesielt bak min plexi. Dessuten er de for høye, må kappe i massevis :dremel: hvis de der skal passe under min Artic Cooling VGA silencer. De ser tunge ut også. Vil ikke ha knekte rambrikker etter liten kjøre tur på vei til LAN :no: .

Men jeg skal tenke på det :idea: . Hva tror du gir best kjøling?

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar

mine gir helt kjempe kjøling. du bare bøyer "finnene" litt ut fra kortet så går det bra. det eneste problemet jeg hadde var at den eksterne strømkontakten til skjrmkortet lå rett vedsiden av den ene rambrikken men det gikk akkurat bra. de veier ikke noe voldsomt men aluminium er jo mye lettere. ps. den tapen er ikke så god så litt termisk lim vil nok hjelpe sykt mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...