Gå til innhold

er Q-tec så dårligt som alle vil ha det til?

Anbefalte innlegg

Dere må ikke kalle folk som kjøper Q-tec for fattige.

De kjøper 1 stk billig PSU, kaster den og kjøper skikkelig etterpå.

Sløsing med penger kaller eg det.

Fikk de 2X550Watt-gold eg kjøpte refundert heldigsvis.

Ca 3 uker holdt de. Kjempekvalitet...

At noen virker skal eg gi meg på (blind høne finner korn den og avogtil).

Men feilprosenten er desvere altfor høy. :thumbdown:

Det tviler jeg ikke på. Men jeg vet iallefall at min er meget god ,men kanskje fordi jeg har satt i en 120mm som blåser rett på kjøleribbene til transistorene. Men har hatt 400watt og 550watt og begge har funket 100%.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en Q-tec 450w DuelFan PSU. Den fungerer helt fint for meg.

Det bare irriterer meg noe ****** at dfet bråker så sinnsykt mye!!!! :wallbash:

Får nesten seriøst lyst til å åpne PSUen og klippe av vifteledningene! :angry:

Lasse :whistle:

Er ikke noe vanskelig hvis du vil åpne den da. Ta ut den ene viften (den som sitter på siden av PSU) og bytt den andre med en 19db papst. Da har du en fin powersupply som ikke bråker så mye. De viftene blåser jo luft på hverandre og det er jo ikke noe særlig hvis man tenker på støy.

Lenke til kommentar

Har selv en en 45.w q-tec. Den har fungert utmerket så lenge jeg har eid den, men jeg synes dem kunne spandert på et par litt mer stillegående vifter. Det bråker noe usannsynlig mye. Erke til å leve med. :angry: Kanke sitte ange timene før hodet begynner å verke.

Men er det noe som veit om det funker å sette inn to litt mere stillegående vifter. Har to stykk som kunne vært fine i tilfelle.

HeTrTiXc

Lenke til kommentar

det var da som pokker da.. serriøs du var da kakeole!! min nye helt!

vel, jeg har hatt min 400w i snart 1-1.5 tror jeg..

har jo selvfølgelig bytta ut viftene med et par mer effektive. de som er i, bråker utrolig mye med tanke på den knøtlille lufta de flytta..

men dæven så fete de ser ut med røde leds i.. anbefales.. har 4 stykker.. :p

Lenke til kommentar

Har hatt to Q-tec kabinetter og min erfarnig er at de ikke er verre enn andre kabinetter i samme prisklasse.

Det at Q-tec lyver på effekten er egentlig ikke noe godt argument ettersom det er noe _alle_ PSU leverandører gjør (med unntak av enkelte PSU leverandører til servere osv). Det er bare graden av løgn som man kan diskutere. I tester på Anandtech har det vist seg at ingen av leverandørene klarer å levere den effekten de lover.

Men med Q-tec er produksjonskvaliteten sannsynligvis mer ujevn enn med dyrere kabinetter. Men så lenge man ikke skal overklokke duger Q-tec.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...