Gå til innhold

er Q-tec så dårligt som alle vil ha det til?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha en veldig stille maskin (uten å modde) eller overklokke så er det vel ikke så godt valg (siden spenning varierer endel), men har selv Q-tec og funker fett for meg (har ikke overklokket). Så hvis du har litt dårlig med penger så er det vel et greit valg. Bare så det er sagt, funket helt greit å klokke mitt forrige skjermkort, så når jeg sier overklokking så mener jeg RAM, CPU etc :)

Lenke til kommentar

Har selv et qtec kabinet, har også I&S server tower og et chieftech. Syns ikke det er noe mere bråk i dette.. Men strømforsyningen har jeg holdt meg unna, og istedet handlet med en lydløs liten rakkar fra microplex.. Syns kabinettet holder mål i massevis, til mitt bruk. Men den voltmodda maskin, har jeg seff satt i server toweret. Qtec`n fungerer bare som en lydløs liten box..

Lenke til kommentar

Q-tec tower+PSU er fryktelig billig, så hvis du ikke er uheldig som noen har vært (PSU har gitt opp) så er det vel ganske god price vs performance, men du får selvfølgelig ikke noen høykvalitets PSU som du sikkert har skjønt. Ser ut til at noen har hatt held og andre ikke med Q-tec sine PSU'er. Personlig ville jeg vel kanskje gått for noe av litt høyre kvalitet hvis jeg hadde råd...

Lenke til kommentar

Q-tec er helt ok kabbis bortsett fra den gamle Aopen HX designen

og den forferdlig støyende psu'en. har en så "400W" psu hjemme,

merker ikke noe til ustabilitet på det nye systemet.

du får jo et Aopen HQ05 til 275,- på MPX

(har kjøpt 10stk til kompiser og div. dere kan vente en Aopen

casemod-worklog når jeg først får kamera :p )

Den forgje pc'n min tok natta akkurat som den første.

den brant opp :scared: så nå holder jeg på med å bygge opp

mitt tidligere drømmeprosjekt som gikk i stå på grunn av

prisen på RD-Ram.heldigvis slipper jeg å kjøpe skjermkort

da dette utrolig nok overlevde(Matrox Parhelia m. 256MB-ram)

(noen som har et par RD-brikker de vil bytte i noe?)

sikert noen skriveleif'er men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
ScOoT: "Liker ikke Q-Tec jeg", hva var vitsen med å si dette? Det hjelper ikke noen at du kommer med slike utsagn uten å grunn gi hvorfor du ikke liker Q-tec...får mest følelsen av at du vil øke antall innlegg bare =/

Sorry , men altså, jeg har hørt så mye dritt om Q-Tec, og fått for meg : Q-Tec er dritt på PSU.. Jeg bare er sånn !

Lenke til kommentar

ScOoT: Skjønner, men det er litt plagsomt. Akkurat som når folk sier mac er dritt uten å ha prøvd det selv, bare fordi "alle andre synes det". Jeg respekterer at folk synes Q-tec, mac etc er noe dritt hvis det er godt begrunnet, altså ikke fordi man henger seg på det andre sier ;) Hehe, det er bare slik JEG er :)

Lenke til kommentar

de lager dritt som bare "fattige" eller n00bs kjøper. Derfor de er billige og ser helt grei ut tror folk at det er noe de kan bruke, sånn er det bare. det kabinettet jeg hadde kunne jeg bare ta av døra og bøye sida fra den ene til den andre enden... Og i PSU'er "sier" de at den gir 550w men hva den egentlig gir er noe helt annet...

Lenke til kommentar

Personlig så har jeg helt grei erfaring med Q-Tec.

hadde tidligere en ThermalTake 400W Psu kjøpt på nettconection for 400,- (fattig student som man er, så er billige tinger veldig fine :love: ) vurderte og kjøpe en Q-tec, men siden ThermalTake har litt bedre rykte på seg, så kjøpte jeg den.

Det skulle jeg ikke gjort :no:

For det første hadde den bare 4 drevkontakter, som er litt lite nå til dags. Og maskinen ble så ustabil at jeg holdt på å spy, HDer som slo seg av og på fordi det rett og slett var for dårlig kontakt i pluggene, og maskinen låste seg hele tiden.

Etter en stund ble jeg lei, og kjøpte en Q-Tec 450W, har ikke hatt noen problemer med denne :thumbs:

Nå har jeg ikke fått testet overklokking på den, men den takler 3 HD 1 DVD-brenner + vanlige komponenter (skjermkort, CPU osv.) helt fint

Lenke til kommentar

ballemann: "de lager dritt som bare "fattige" eller n00bs kjøper."

-dette er usakelig, subjektivt og direkte fornærmende mot alle som har Q-tec :mad:

"det kabinettet jeg hadde kunne jeg bare ta av døra og bøye sida fra den ene til den andre enden..."

-det kunne jeg sikkert også gjort med Q-tec toweret mitt, men jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle ville gjøre det eller hvorfor det spiller noen rolle for meg...har ikke tenkt å bruke toweret som en stol eller noe :roll:

Edit: Jeg synes det er helt greit at du ikke liker Q-tec, jeg er ingen spesiell tilhenger av Q-tec selv, men du kan ihvertfall utrykke din mening på en mer korrekt måte.

Endret av Hybrid_g33k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...