Andeplane Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Som noen av dere kanskje har lest av mine tidligere poster har jeg: AMD Athlon XP3000+ Abit NF7-S v2.0 2 x 512 TwinMos 3200 DDR-ram (Dual chan) ThermalTake Volcano 11 Nå sitter jeg og OCer litt og har kommet til 2536 Mhz(194*13) med Vcore på 1,875. Da ligger CPU på 54 grader full load, og er rimelig stabil (ihvertfall 2 timer med prime 95). Men når jeg setter på 200 mhz på fsb og vcore på 2, så starter den ikke windows...Jeg kommer inn i oset, men når den loader programmer, rebooter den. Er det CPU som ikke klarer den hastigheten, eller er det noe annet? Har ikke turt å gå høyere på vcore Er det trygt? osv osv...noen slike svar jeg vil ha. Hvor høyt bør jeg kunne komme med systemet mitt? #EDIT: Og kan jeg stole på den temperaturen? Eller høres det galt ut? Har tross alt lagt på den automatiske temp styreren på vifta under CPU så det er ett ekstra "ledd" mellom sensoren og kjernen... Endret 9. februar 2004 av Andeplane Lenke til kommentar
andesam Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) tror egentlig du har kommet til briste punktet med den prosessoren.... Tviler på at du kommer så mye lengre selv om du har vannkjøling... 2volt i kjerna er ikke så utrolig sunt. Du korter den levetiden på prosessoren dramatisk da... Men så lenge tempen holder seg under smelte punktet så er det vel ok.. Har volcano 11+ selv og den kjøler som en drøm, se profil for oc. Endret 9. februar 2004 av andesam Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 tror egentlig du har kommet til briste punktet med den prosessoren....Tviler på at du kommer så mye lengre selv om du har vannkjøling... 2volt i kjerna er ikke så utrolig sunt. Du korter den levetiden på prosessoren dramatisk da... Men så lenge tempen holder seg under smelte punktet så er det vel ok.. Har volcano 11+ selv og den kjøler som en drøm, se profil for oc. Regna med det jeg og...Er vel ikke skadelig å prøve det i 30 min da vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå