Gå til innhold

Amd 64-3400+ eller P4 2.8

Kydland

Anbefalte innlegg

Off topic:

Kan kjøpe det samme som oppsettet mitt, PIII 866Mhz+256Mb SDRAM ;) Fungerer faktisk veldig bra,-foreløpig. Må sies at jeg har et GF4 128mb, men det til tross. Kjører på opptil 1600*1280 i flere spill. Slå den :p

Litt av en kommentar.

Kjører på opptil 1600x1280 i mangen spill, slå den.

Det kommer jo helt an på hva spill du snakker om. Det skal ikke mye til for å klare 1600x1280 i f.eks. CS. Det kan man fint klare med et GeForce2 kort med 64MB minne. Og en PII 400 MHz

Whatever.

-Chief-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Det kommer jo helt an på hva spill du snakker om. Det skal ikke mye til for å klare 1600x1280 i f.eks. CS. Det kan man fint klare med et GeForce2 kort med 64MB minne. Og en PII 400 MHz.

Ikke for å starte diskusjon, men nei, det går ikke.

Lenke til kommentar

Kydland: Her diskutere guttene om hvilken av de to cpu'ene som er raskest, tester viser litt forskjell ja. Men om du velger en AMD 64-3400+ eller intel p4 2.8/3.0 vil du ikke merke noen forskjell i praksis. Så eg sier heller velg det du har lyst på.

Men ville heller valgt en 3200, pris forskjellen mellom 3200 og 3400 er store.

Så bruker du heller de pengene du sparer til ett raskt skjermkort eller en raptor harddisk.

Nå vet ikke eg hvilket skjermkort du har da, men du må ikke være så opptatt av cpu størrelsen. I de fleste tilfellene har du mere igjen om du kjøper en raskt/steindyrt skjermkort ala FX5950 eller ATI 9800 pro.

Så har du også harddisken din, vet ikke hvilken du har men den er også meget viktig.

stoolman nevner brikkesett problematikken, det som eg har erfart med amd systemer, er at de har en tedens til å vær litt krangletet før du får oppdatert driverne. Men ellers har har eg ikke noen dårlige erfaringer med brikkesettet til amd oppsett etter at alt er oppdatert.

PS Uansett så vil du få en raske maskin, enten du velger AMD eller Intel P4.

Har selv intel P4 2.6/800.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det er noen poeng i å diksutere dette engang. Selv en Athlon64 3000+ slår en P4 på 3.2 GHz i spill. Som Snekker'n tiligere skrev måtte han klokke som P4 til 3.5 eller var det 3.6 GHz for å få samme ytelsen i spill som A64 3000+.

Til spill er Athlon64 klart det beste valget. Til videoredigering o.l. er P4 fortsatt å foretrekke i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Kydland: Athlon 64 3400+ er suverent best til spilling sammenlignet med P4 2.8-3.0, da t.o.m. Athlon 64 3000+ slår P4 3.2GHz (!) på de fleste spill.

Skjønner ikke at det er noen poeng i å diksutere dette engang. Selv en Athlon64 3000+ slår en P4 på 3.2 GHz i spill. Som Snekker'n tiligere skrev måtte han klokke som P4 til 3.5 eller var det 3.6 GHz for å få samme ytelsen i spill som A64 3000+. Til spill er Athlon64 klart det beste valget.

Enig :yes:

Til videoredigering o.l. er P4 fortsatt å foretrekke i de fleste tilfeller.

Tja, jeg vil tørre å påstå at Athlon 64 er minst like bra på videredigering. Ulead holder også på å porte MediaStudio Pro 7 til AMD64:

http://www.ulead.com/aboutulead/press/pr09-23-03.htm

"Ulead is evaluating 64-bit port technology as the platform promises to offer significant advances in video production performance."

:thumbup:

Lenke til kommentar
Tja, jeg vil tørre å påstå at Athlon 64 er minst like bra på videredigering. Ulead holder også på å porte MediaStudio Pro 7 til AMD64:

http://www.ulead.com/aboutulead/press/pr09-23-03.htm

Som jeg vel nevnte i posten over så kom det an på hvilke programmer en bruker. Jevnt over vil jeg si at P4 er et bedre valg til videoredigering enn Athlon64. Vel å merke med mindre en jobber med mer enn 2 GB filer. Ved filer som er så store vil nok Athlon64 (på 64-bit) være en langt bedre løsning, da den kan laste alt direkte opp i minnet som ikke er mulig med P4/XEON (den er begrenset til 2 GB pr applikasjon og må bruke PAE for alt minne over 2 GB som senker ytelsen).

Lenke til kommentar

Når Half-Life 2 er sluppet så vil Valve komme med en klient-oppdatering når Windows er blitt 64-bits optimalisert, slik vil man dra nytten av 64-bits prosessor i spill. Dette vil i følge Valve gi en betydelig økning i ytelse.

Endret av DuTTZi
Lenke til kommentar

A 64 er raskest i spill. UTEN TVIL! Men om den forsvarer prisen på ca 2000 kr mer, det er et godt spørsmål. Personig hadde jeg gåt for en A64 3000/3200/3400 hvis jeg skule bygd meg en pc. Selv om du ikke merker det i så veldig mye annent en benchmarks nå så kommer spill til å kreve mer og da hjelper det med en A64...

Lenke til kommentar
AMD A64 3400+ banker jo P4 2.8GHz i spill!

Jepp det der er jammen rått parti!

A64 3400+ slår jo selv Pentium4 NW 3,4GHz'en i de aller feste spill-tester (om ikke alle). Ergo A64 3400+ banker i hvertfall Pentium4 NW 2,8GHz'en langt ned i støvlene. (Særlig om det er snakk om Prescott-utgaven som er ennå tregere enn Northwood igjen)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...