Kydland Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg vill gjerne ha den beste cpu`en! Så derfor spør jeg de som har skikkelig greie på slike ting: 1.Hva er best til spilling Amd 64-3400+ eller P4 2.8-3.0? Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Heilt klart AMD'en.. Lenke til kommentar
zup Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 kommer vel an på hvilket spill du skal spille. Er vel ingen forskjell på selv spillet med de cpu'ne når du kjører alt på fullt alikevel... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 A 64 er nok hakket raskere , men du vil ikke merke noen forskjell i spill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 AMD'n ligger nok foran, samme hvilket spill det går i. Lenke til kommentar
Teo_ Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 A 64 er nok hakket raskere , men du vil ikke merke noen forskjell i spill. I tilleg er intel platformen mere utprøvd og derfor lettere og få til og gå opptimalt. lettere og finne hardware som passer sammen. Lenke til kommentar
Kydland Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Hva vil jeg merke forskjell i da? Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Tror det blir hipp som happ, tror ikke øyet fanger opp noen forandringer. Så det må nok en test a'la 3Dmark ol for å skille dem. Men AMD64 er ny, og det er jo noe vi liker Endret 9. februar 2004 av slimboy Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 AMD A64 3400+ banker jo P4 2.8GHz i spill! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 A64 er vel den kjappeste prosessoren på markedet, nesten? Kommer ikke den opp i mot FX-51 i ytelse? Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Med 2000 kr prisforskjell så burde ytelsen på Amd'en være bedre ja. Men om man merker så stor forskjell i dagens spill er jeg mer usikker på. Men det kommer jo mer krevende spill etter hvert da.. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Kommer litt ann på skjermkortet også om man vil merke noe forskjell og hvor mye bildekvalitet som skrus på. Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Joda, er klart at graffikkortet er nesten alfa omega. Hjelper jo lite å ha en Amd64 3400+ og et Mx440 Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 A64 er vel den kjappeste prosessoren på markedet, nesten? Kommer ikke den opp i mot FX-51 i ytelse? Hørte det jeg også. I tillegg koster den ikke så mye heller Lenke til kommentar
Wollis Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Off topic: Kan kjøpe det samme som oppsettet mitt, PIII 866Mhz+256Mb SDRAM Fungerer faktisk veldig bra,-foreløpig. Må sies at jeg har et GF4 128mb, men det til tross. Kjører på opptil 1600*1280 i flere spill. Slå den Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Ser Komplett har A64 3000 på ukens tillbud til 1775.- Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 AMD prosessoren er nok endel mer enn hakket raskere det er sikkert og visst! Men, teknologien som ligger i denne plattformen er meget umoden ennå, noe som gjenspeiler seg i relativt mange problemer knyttet til stabilitet og kompabilitet, speisielt på minne fronten.. Hovedkortene til A64 er føste genrasjon, og det er nok ganske langt igjen til maks ytelse og stabilitet på A64 plattformen ennå... det er relativt irriterende at ikke VIA og NVIDIA greier å lage gode nok chipssett. det er langt igjen til INTEL kvalitet på denne fronten... Har selv opplevd dette da jeg den senere tid både har hatt p4c og A64...' VIA sine K8T800 chipssett yter meget bra, men det finnes ingen AGP/PCI lock på disse hovedkortene, noe som gjør dem totalt uegnet til overklokking bla... Nforce 3 chipssettene har locker, men det er et fåtall som har både PCI og AGP Faktisk har jeg bare hørt om CHAINTECH sitt nforce 3 kort som har dette... Skal du ha en maskin som det er lite trøbbel med, og hvor stabiliteten og ytelsen er på topp, hadde jeg i skrivende stund gått for en Intel løsning, rett og slett fordi teknologien er MYE mer moden! Dette er ikke ment å være en AMD INTEL greie bare så det er sagt! Sitter selv med en A64 på et K8V- deluxe hk... Funker bra, men det går jo på stock speed da.... Blir som å eie en moped som fabrikken sier kan greie 120 km/t, men som er plombert slik at den kun gjør 80km/........ Lenke til kommentar
Chief Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 AMD A64 3400+ banker jo P4 2.8GHz i spill! Der kom'n. Av det jeg har fått testet Athlon 64 kan jeg skrive under på at den er lekker. Mekka sammen en maskin med A64, og et Radeon 9800Pro kort. Installerte Windows, drivere og 3DMark2001. Gubben fikk 19800p uten å gjøre noe. Styggt. Jeg må stresse meg over 17000 med samme kort. Herlig systemytelse iallfall. Og i tillegg som de fleste har glemt å si. Den er 32/64bit. Noe som har svært mye å si når det begynner å komme 64bit aplikasjoner. Har såvidt fått testet WinXP Pro 64-bit edition. Uansett så vil jeg anbefale A64. Og det er ikke fordi jeg er noe sånn AMD fan eller noe i den dur. Kunne godt tenke meg et P4 system for litt siden, men nå er nok jeg mer gira på et A64 system. P4 er bra det og, men ikke så bra lenger. Litt forbigått i det siste kan man si. Kommer seg vel sikkert på beina igjen og springer i teten igjen snart, tenker jeg. Må være litt spenning for at det skal bli morro. -Chief- Lenke til kommentar
implex Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 AMD for all u needs. Helt klart mitt valg, dersom jeg gikk for og lage meg en spill maskin.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå