Gå til innhold

Amd 64-3400+ eller P4 2.8

Kydland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD prosessoren er nok endel mer enn hakket raskere det er sikkert og visst!

Men, teknologien som ligger i denne plattformen er meget umoden ennå, noe som gjenspeiler seg i relativt mange problemer knyttet til stabilitet og kompabilitet, speisielt på minne fronten..

Hovedkortene til A64 er føste genrasjon, og det er nok ganske langt igjen til maks ytelse og stabilitet på A64 plattformen ennå...

det er relativt irriterende at ikke VIA og NVIDIA greier å lage gode nok chipssett. det er langt igjen til INTEL kvalitet på denne fronten...

Har selv opplevd dette da jeg den senere tid både har hatt p4c og A64...'

VIA sine K8T800 chipssett yter meget bra, men det finnes ingen AGP/PCI lock på disse hovedkortene, noe som gjør dem totalt uegnet til overklokking bla...

Nforce 3 chipssettene har locker, men det er et fåtall som har både PCI og AGP

Faktisk har jeg bare hørt om CHAINTECH sitt nforce 3 kort som har dette...

Skal du ha en maskin som det er lite trøbbel med, og hvor stabiliteten og ytelsen er på topp, hadde jeg i skrivende stund gått for en Intel løsning, rett og slett fordi teknologien er MYE mer moden!

Dette er ikke ment å være en AMD INTEL greie bare så det er sagt!

Sitter selv med en A64 på et K8V- deluxe hk...

Funker bra, men det går jo på stock speed da....

Blir som å eie en moped som fabrikken sier kan greie 120 km/t, men som er plombert slik at den kun gjør 80km/........

Lenke til kommentar
AMD A64 3400+ banker jo P4 2.8GHz i spill!

Der kom'n.

Av det jeg har fått testet Athlon 64 kan jeg skrive under på at den er :dribble: lekker.

Mekka sammen en maskin med A64, og et Radeon 9800Pro kort. Installerte Windows, drivere og 3DMark2001. Gubben fikk 19800p uten å gjøre noe. Styggt.

Jeg må stresse meg over 17000 med samme kort.

Herlig systemytelse iallfall. Og i tillegg som de fleste har glemt å si. Den er 32/64bit. Noe som har svært mye å si når det begynner å komme 64bit aplikasjoner. Har såvidt fått testet WinXP Pro 64-bit edition.

Uansett så vil jeg anbefale A64. Og det er ikke fordi jeg er noe sånn AMD fan eller noe i den dur. Kunne godt tenke meg et P4 system for litt siden, men nå er nok jeg mer gira på et A64 system.

P4 er bra det og, men ikke så bra lenger. Litt forbigått i det siste kan man si. Kommer seg vel sikkert på beina igjen og springer i teten igjen snart, tenker jeg.

Må være litt spenning for at det skal bli morro.

-Chief-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...