Gå til innhold

X2- The Threat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

til opplysning så har ett par patcher til X2 the threat blitt lansert..

news siden til egosoft.com

(28/Nov/2003): Australia and North America: X² is in stores now!

(17/Dec/2003): X² Version 1.1 Released! Click here for update details and here to go to your personal download page (registered X² users only). How to register your copy? Check the FAQ

(17/Jan/2004): X² Version 1.2 Released! Click here to go to your personal download page (registered X² users only). How to register your copy? Check the FAQ

kanskje Play.com har US versionen? ikke vet jeg, men jeg ser ikke helt hensikten med å ha en US version som blir lansert ett par måneder før og så komme diltende med en 'europe' version. er ikke det samme spillet lenger da eller?? ;)

Lenke til kommentar
Piratkopien fra Deviance kom jo 28/11/2003..trodde det var i sjappa for lenge siden.. :dontgetit:

Selv om spillet utvikles i tyskland, ble det lansert først i Australia og nordamerika. Det er separate utgivere for førstnevnte gruppe og det europeiske markedet.

Selv om spillet var ferdig i november, vil den europeiske utgiveren lokalisere det, dvs oversette det til tysk, italiensk, engelsk (!) etc før det lanseres samtidig i alle markeder. Har ikke fulgt så nøye med på Egosoft nå i det siste, men det skulle slippes i Europa nå rundt februar.

Lenke til kommentar

har du hørt om Eve Online, Freelancer og Elite? alle har den samme bakgrunnen, du får ett lite romskip og må gjøre en del oppdrag, trade og greier for å få penger og råd til nye og større romskip samt nye større våpen :)

X2 tar ett par steg videre og gir deg muligheten til å bygge egne baser, fabrikker og mer, inkludert at du kan og ta kontrollen over solsystem.

en annen liten morsom finesse er at du kan fly flere romskip samtidig. du kan for eksempel ha en hoved cargo-freighter samt tre monitorer som viser cockpiten til tre forskellige små fightere som flyr sammen med cargofreighteren din. viss du blir angript av pirater så kan du programmere datamaskinene i to fightere at dem skal angripe mens du fjernstyrer det tredje skipet og sloss samtidig mens transporten din stikker av med den verdifulle lasten.. hørest det innviklet ut? ;)

Lenke til kommentar
Nå er det vel ingen hemmelighet at IGN kjent for å like de "rette" spillene, dvs spill som er superhypet og som er De Store Spillene (tm), mens de overser eller er nedlatende overfor spill som er litt utenom det vanlige.

Importerte X2 så snart det var sluppet i USA, og synes det er et veldig bra spill. Ikke eksepsjonelt bra, men mye bedre enn middelmådig. Spillet er stort sett det eneste virkelig gode romsimulatoren som har blitt sluppet i det siste. Egosoft har desverre ikke det samme bells-and-whistles budsjettet som Microsoft klarte å hoste opp for Freelancer, men spillbarheten er alt Freelancer burde vært (og ble lovet), og mye mye mer.

Det har sine svakheter, ikke minst i videoene. De har brukt samme grafikkmotoren som de bruker selve romsimulatoren, for å tegne interiør og personer. Resultatet blir ofte noe bisart, men det funker. Det er også en del andre ting som irriterer litt, men nå som skriptingen er gjort tilgjengelig og den nye patchen kom, har jeg stor tro på det. (Har ikke fått oppdatert det enda, for mye annet som tar tid for tiden :( )

Ta en titt på www.egosoft.com og les mer, orker ikke liste opp alle finessene her :D
Lenke til kommentar

For mye å gjøre du liksom! :p

Du vet like godt som meg at man må ha en orginal cdkey for å få logge inn på download-area på egosoft.com og henta patchen. Den ligger ikke ute på noen andre spillsider, de bare linker rett til www.egosoft.com. Mao. sitter folk som har piratversjonen med skjegget i postkassa og får aldri oppdatert spillet. Og det trengs virkelig å oppdateres fra v1.0.

Du har vel "importert" det fra DC++ *knegg*

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Du vet like godt som meg at man må ha en orginal cdkey for å få logge inn på download-area på egosoft.com og henta patchen. Den ligger ikke ute på noen andre spillsider, de bare linker rett til www.egosoft.com. Mao. sitter folk som har piratversjonen med skjegget i postkassa og får aldri oppdatert spillet. Og det trengs virkelig å oppdateres fra v1.0.

Du har vel "importert" det fra DC++ *knegg*

Bare for å si det da...

De som slipper spill pirat, slipper også ofte crackede patcher.. Så trenger ikke nødvendigvis sitte der m sjegget i postkassa ;)

Men uansett!! Pirat er FyFy!! :angry: Pga av det at vi ærlige må punge ut latterlig høye summer for spill!!

Lenke til kommentar

Du vet like godt som meg at man må ha en orginal cdkey for å få logge inn på download-area på egosoft.com og henta patchen.

Så fint at du har full oversikt over hvor opptatt både jeg og andre er, det er bra at vi har sånne som deg til å passe på oss! :thumbdown:

Og som Corduroy sier, hadde det ikke vært noe problem for meg, eller noen andre, å få tak i en versjon av patchen som ikke krever original CD key. FYI har jeg en original versjon av spillet. Forhåndsbestilte det fra Egosoft for lenge siden, ettersom jeg var en stor fan av både X og X-Tension. Jeg endte imidlertid opp med å importere det fra USA, noe som kostet meg halvannen formue.

Etter å ha spilt meg opp til mitt eget lille imperie, som desverre totalkræsjet da jeg var dum at jeg slengte opp en mine i Ore Belt, la jeg spillet på hyllen inntil videre, og der får det ligge til jeg får sjans til å investere mer enn en halvtime om gangen på et spill.

Men takk for dine insiktsfulle innspill! Du har tydeligvis selv god erfaring med parallellimport gjennom DC++ :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...