atrax Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Satt her og installerte Gentoo, og alt gikk glimrende. Fulgte installasjonsveiledningen, og var kommet til delkapitlet der jeg skal velge kernel-source. Valgte meg da 'gs-sources', og skrev: 'emerge --usepkg gs-sources' Da prøvde emerge å koble seg til internett for å laste ned derfra, men det integrerte nettverkskortet mitt (og andre pci-enheter, også eksterne nettverkskort) funker dårlig med 2.4-kernelen, så jeg tenkte å installere 2.6.x etter at installasjonen var ferdig. Naturligvis klarte ikke emerge å finne noen servere, og ga meg en feilmelding. Men siden jeg bruker såkalte LiveCDer fra Gentoo, ligger alle nødvendige pakker på cden, og de har jeg kopiert til harddisken. Prøver å sette variabelen $PKGDIR til der jeg har kopiert pakkene fra cden, men til ingen nytte, emerge prøver likevel å koble til internett. Hvordan får jeg emerge til å finne pakkene på harddisken? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) Du kan emerge dem direkte. F.eks.: emerge /usr/portage/packages/sys-kernel/gentoo-dev-sources-2.6.1-r1.tbz2 Eventuelt kan du prøve: fixpackages emerge --usepkgonly gentoo-dev-sources Endret 9. februar 2004 av anderlin Lenke til kommentar
atrax Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2004 Hvor er min dannelse? Takk for hjelpen, det funka! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå