Victorious Skrevet 16. februar 2004 Del Skrevet 16. februar 2004 De som mener MD er best må enten være dum eller full.. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jaså? Kan du komme med noe bedre enn "de som mener MD er best bla bla bla". Kom med et bra argument enn noe sånt sludder som du kom med nå. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...MEBWA%3AIT&rd=1 Hehe, endelig MD igjen. Min r500 ble stjælt for to år siden. Minidisk, fordeler: 1: Lydkvalitet: Atrac3 opptak, 48kHz, gode øreplugger med Sony MD. 2: Batteri: Opp til 50 timer avspilling. 3: Størrelse/Vekt: Ganske liten fysisk, lette disker også. 4: Kapasitet: 80-160 minutter på en disk. Har du fire disker med deg så blir de minst 5.5 time. 5: Robusthet: En minidisk tåler veldig mye av både fuktighet og slag. Og diskene er umulig å ødelegge. Minidisk-Ulemper: 1: Opptak: Enten tar du opp med optisk kabel (som gir tapfritt overføring) eller jack som tar like lang tid som å spille av disken, eller så kan du med en USB kabel overføre til spilleren med opp til 32x hastighet (bare NetMD) men det gjør at kvaliteten taper seg litt. FlashMP3-Fordeler: 1: Størrelse/vekt: F.eks 1x1x5 cm og 30g. 2: Ok hastighet på overføring fra PC. 3: Kan brukes til å lagre data. FlashMP3-Ulemper: 1: Lite plass! : Vanligvis bare 128MB som gir deg bare litt over en time musikk. 2: Ofte dårlige headset med. HD-MP3-Fordeler: 1: Plass: 10-30 GB lagringsplass. 2: Kan brukes til å lagre data. 3: Rask overføring fra PC. 4: Mange spillere har ganske god kvalitet på lyden, og greie øreplugger. HD-MP3-Ulemper: 1: Størrelse: En HD basert spiller er stor og tung. 2: Batteri: Med 5-10 timer spilletid så hjelper det ikke mye med 30GB musikk. 3: Robusthet: Tenk å miste en IPod fra 1 meters høyde! Blir jo trist bare av tanken. Det er jo mekanisk lagring hvor lesearmen lett kan gjøre fysisk skade på disken. En minidisk bruker laser, og selv om disken blir ødelagt så koster det deg 15,- å kjøpe en ny. 4: Prisen: Selv om det er plass til mye på en HD basert MP3 spiller så er det mange som ikke har behov for å ha hele MP3 samlingen på spilleren. De fleste bruker nok bærbare musikkspillere f.eks på skolen, jobben, bussen ol. og da holder det med fire fem timer lyd. Dette kostet meg 700,- for et par dager siden (49£ + 100,- for disker), men en HD basert koster ofte mot 3000,- kroner. Lenke til kommentar
M-bite Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Fyldig og god sammenligning, vil bare føye til en ting: Hvis du beveger deg mens du hører musikken, funker ikke HD-mp3 så godt. Da er det bare Flash-mp3 eller MD som duger. Lenke til kommentar
jevne Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 erfart det slik at mange av mp3 spillerne ikke er oppladbare. dette må vel være et svært minus. kjøpte selv en utrolig billig mp3 spiller på qxl. den lader seg i usb porten, 128 mb --> 400,-. den holder til mine formål som stort sett er å jogge/trene med den, og bare generelt ha musikk på toget/trikken. hadde MD spiller før jul og den gjorde ikke på langt nær samme nytten. et par ganger i gulvet var det over og ut. derfor er det positivt med en lett mp3 spiller. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 poenget med å slippe den i gulvet ett par ganger da ? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...MEBWA%3AIT&rd=1 Hehe, endelig MD igjen. Min r500 ble stjælt for to år siden. Spørs om ac-adapteren vil funke her til lands. Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Selv har jeg MD spiller, og er utrolig fornøyd!! har sonys "flaggskip" fra i fjor, og den er veldig bra. Lyden er fin, det går raskt å overføre sanger og den tåler mye. i vanlig bruk vil de fleste slike apparater bli slengt litt "her og der" og det tåler absolutt min (flere av mine venner har også billigere sony'er, tåler også mye.) men det største fordelen er vel at du spiller inn på discer og ikke på selve spilleren. Den blir da litt større, men du kan da ha ubegrenset med sanger med deg... du må vel føle litt hva du selv har behov for Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?Vie...MEBWA%3AIT&rd=1 Hehe, endelig MD igjen. Min r500 ble stjælt for to år siden. Spørs om ac-adapteren vil funke her til lands. Det vil den ikke, men har oppladbare batterier og lader til de. Og AA batterier er jo billige uansett. Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 jeg har mp3 spiller som har 4000 sanger inpå, kan ha 2000 til.. så er bra med plass.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Fyldig og god sammenligning, vil bare føye til en ting:Hvis du beveger deg mens du hører musikken, funker ikke HD-mp3 så godt. Da er det bare Flash-mp3 eller MD som duger. Eh...nei? Eg har bevegd meg i alle retninger med iPod'en og den hakker aldri...så den er eg ikkje med på Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Har alltid hatt MD, Først Sony mzr55? zrm55? noke sånt? og no har eg sony mz-n1....works like a charm. einaste grunnen til oppgradering var at 55-MD'en min gikk i bakken litt for mange ganger, og tok til slutt opp berre på "høgre"-kanalen. Men kunne fremdeles høyre på minidiscer tatt opp før denne ulykka skjedde. Då fikk eg lyd i begge kanalar. Då var minidiscen min 4-5 år? noke sånt...aldri noke tull med MD. (ikkje i mitt tilfelle iallefall) Nye MD'en funker som ****** Mp3 er sikkert veldig praktisk og greit det og, men smak og bak osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå