Gå til innhold

MP3 vs. MINIDISK

the_fire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tja...det kommer alltid an på dine behov...

personlig så valgte jeg mp3-spiller fordi det er en del billigere, mindre og lettere...

edit: jeg har selv en iaudio som jeg er storfornøyd med...eneste drawback'et er at jeg må ha egne drivere for å legge musikk på den...

skulle jeg kjøpt mp3-spiller nu tror jeg kanskje jeg ville gått for creative muvo nx...

vh

krister

Endret av krister461
Lenke til kommentar

mp3-spiller:

+ kan få en bra en for under 1000-lappen (apacer steno)

+ kan brukes som diskett/bærbar lagring for pcen

+ liten og hendig (flashbaserte)

minidisc:

+ ofte følger det med bedre øreplugger og lyden er vanligvis bedre

etter min mening er mp3-spiller det mest fornuftige valget med mindre du er veldig kresen på lyden, har lyst på mik-inngang og ikke bryr deg så mye om størrelsen.

Lenke til kommentar

Jeg har en 128mb mp3 spiller og en Sony MiniDisc..

Må si at jeg er mest fornøyd med MD'en.. Da kan jeg lage en Md det sånn musikk og en med det osv.. 4 cd'er på en minidics.. Kjøper du en med NetMD funksjon så har du på en måte en kombinasjon.

Men det spørs kansje på om du har mesteparten av musikken din på dataen eller på pc'en??

Lenke til kommentar
Jeg har en 128mb mp3 spiller og en Sony MiniDisc..

Må si at jeg er mest fornøyd med MD'en.. Da kan jeg lage en Md det sånn musikk og en med det osv.. 4 cd'er på en minidics.. Kjøper du en med NetMD funksjon så har du på en måte en kombinasjon.

Men det spørs kansje på om du har mesteparten av musikken din på dataen eller på pc'en??

Offtopic: du skriver jævlig mange feil..

spesielt sansen for

Lenke til kommentar
Jeg vil si at md er ganske "ut" nå som mp3-spillerene har blitt så funksjonelle, gode og billige. For å være helt ærlig, ser jeg ingen grunn til å investere i en minidisc nå når en kan få en mp3spiller som yter mer i forhold til prisen.

Yter mer? Tenker du da på spilletid eller lagringkapasitet?

Det siste kan jeg være enig i hvis du snakker om en HD-spiller. En MD-plate tilsvareret sted mellom 128 og 256Mb minne (Du kan jo selvsagt ta med så mange plater du vil). Men på spilletid er MD overlegen med borti 50t spilletid. Hvor mye hadde ipod'n igjen, 8t?

Ta det du liker best, men ikke velg de billigste mp3-spillerne, da disse suger lydmessig.

Lenke til kommentar

Hi-MD kommer om ikke så altfor lenge (april i USA), og det vil gjøre minidisc mer attraktivt i forhold til mp3-spillere. Det betyr 1GB på en hi-md, samt at kapasiteten på vanlige md nesten blir fordoblet; ~300MB. Platene vil også kunne brukes som masselagringsenhet i windows(!)

Spør om det da ikke er litt for sent...

http://www.minidisc.org/hi-md_faq.html

http://news.sel.sony.com/pressrelease/4270

Lenke til kommentar

har hatt en sony minidisc i et par år, fikk creative muvo nx til jul...må si jeg er MYE mer fornøyd med mp3-spilleren...den veier jo noe sånt som 1/4 av det md spilleren gjør, den er mye enklere å ha med i lomma...dessuten er det mye lettere å overføre musikk til den...på minidisc må du jo faktisk sitte og spille av alle sangene du skal ha over...

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

har ikke hatt noen MD-er, men sitter i besittelse av en ipod v.2 15gb så jeg elsker veldig høyt :love:

8 t holder da i massevis, holder fint til i alle fall en dag og når det er brukt opp kan du lade den. Klarer 2 dager med den på skolen. Jeg vil nå si MP3 spiller på grunn av størrelse og overføring av sanger. Sang kvaliteten synes jeg er upåklagelig.

diskvask:Hvor mye tror du f.erks en Hi-MD med 40 disker kommer til å koste?

jeg er rimelig sikker på at det kommer til å koste mer en 4700 kr som en apple iPod med 40 gb koster.

Si at bare Hi-MD'en kommer til å koste i allefall godt over 3000 kr. Da må diskene koste 42.kr stykket for at det skal være et bedre alternativ prismessigt. Det er også mye greiere å ha en dings med 40 gb i stedet for en dings+40 disker. Der mister den sin status som praktisk alternativ spør du meg.

Endret av jokki
Lenke til kommentar

Fikk tilbake mp3 spilleren min fra reparasjon idag ( eller det var en ny en) og jeg må si at det er my enklere enn minidisc siden jeg fikk denne til å funke på dataen=) det hadde jeg aldri trodd..

Men lydkvaliteten blir nok aldri like bra som my høyt elskede MD som er over et år gammel og det tar lang tid å få sanger inn på, går sikkert over til MD igjen snart.. Tipper at en uke etter vinterferien får lillesøster ta over mp3 spilleren så bruker jg MD'en igjen.. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...