Slabbedasken Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Har fått et tilbud på en 1992 modell Mitsubishi Galant GLI 2.0 liters motor og 138 hk. (min første bil) Bilen er ganske fin og se på, nettopp fått understellsbehandling og ingen tillsynelatende rustskader. Om jeg skulle velge å gå videre og kankje kjøpe denne bilen så har jeg tenkt å få en naf test på den. Pris 30-35000 kr. Er dette et bra kjøp dersom det ikke er noe gale med bilen og er som eieren sier den er (strøken)? Tips eller annbefalinger taes gjærne imot :-) Takker for alle svar :-) -slabbedasken- Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Jeg har alltid likt utseende på de bilene, selv om ikke mange er enige med meg. Motor og drivverk er skuddsikkert, og det er et trygt kjøp. Bare synd alle synes det er sånn en kjedelig bil.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Det er, som drkaos sier, en ypperlig bil. Har selv hatt en slik i familien og det var så og si aldri uventa feil med den. I originalutførelse er den kanskje litt kjedelig å se til, men alufelger gjør underverker. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Har tenkt å få den pifet opp ja om jeg kjøper den. Da er det snakk om nytt rått ratt (airbag kankje??) Nye fine skjørt foran,bak og kankje siden.....felger og annet som måtte komme. Men så jeg skjønner riktig at dette ser ut som et bra kjøp av en bil? Glemte å si at denne bilen har gått 146000 km, og har stått en stund nå i garage (ubrukt en stund) Fremdeles en fin pris for denne bilen? Noen andre sier jo liksom "men den er jo trossalt 12 år gammel" er dette noe problem? Er det en driftsikker bil med ikke så altfor mye tull? Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Så lenge det er lite rust på den, er det et ganske trygt kjøp. 12 år gammel trenger ikke å bety så mye. Bra og holdbare motorer på disse. Japanske biler kan nok være litt kjedelige, men hva gjør vel det, så lenge du får en bil som er billig i drift. Men kjør den på NAF og få den testa. mvh Pantera Lenke til kommentar
RGN Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Mitsubishi galant er en bra bil.. 2 literen er helt grei, og gir nok fraspark. Lite kupestøy er det også. Har eid en galant 91 modell, 1,8 vel og merke.. Den hadde gått 190000 når jeg byttet den ut, og det eneste som jeg hadde byttet på den var kløtsj lager, og hjullager bak. Jeg byttet også børster på dynamoen en gang, men dette er helt vanlige slitedeler. Den hadde hatt 2 eiere før jeg kjøpte den, så full historie har jeg ikke.. Mange som satte seg inn i den var overrasket hvor lite støy det var i den.. Galanten er helt grei å kjøre, kansje litt svampete dempere, men den holder seg alikavel godt fast i veien ved litt aktiv kjøring. Godt med plass er det også i den, og den ser faktisk ganske bra ut hvis man setter på alufelger. De originale hjulkapslene er grusomme, og blir fort stygge når lakken faller av.. Ellers har galanten god rustbeskyttelse, så vidt jeg vet har den fullgalvanisert karroseri fra 90 og oppover. Det eneste man skal være litt obs på er metallplatene foran og bak på fangerene, de har lett for å bli bulkete og stygge, sjekk at de er hele. Man fikk også galant med 4x4 tidligere, og jeg skjønner ikke hvorfor mitsubishi droppet dette, nå får man kun lille lancer med frihjulstrekk, ganske rart egentli... Vel, du burde alikavel få en NAF test på den, det er noe alle burde gjøre ved privatkjøp.. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Jada om det kommer så langt at jeg bestemmer meg for å kjøpe bilen så skal det til slutt en naf test på den for å avdekke eventuelle "skjulte feil" Hittill har den blitt stemplet som strøken av en mekaniker så det lover godt Hvordan er det med hva disse bilene drikker av bensin på mila da? Forandres det litt fra bil til bil? Hvis vi tar et utgangspunkt på den jeg lurer på nå: 2.0l 138 hk 1992 modell Galant!!! Men med deler osv til Galant er det noen "ulemper" med denne bilen eller er det som jeg har lest i denne tråden nesten bare gode ting å si om denne bilen? Men blir ihvertfal overbevist om at det er en god bil, ville bare sjekke av den var verdt 35000 ettersom den er i like god stand som den ser ut som Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Tror ikke du burde gi mere enn 30 for den. Mamma og pappa bytta inn sin 90 modell galant 2.0 liter for 24.000 kr.. og det var for ca 2 år siden.. I tillegg hadde den gått mindre (90.000km). 30.000 er helt grei pris. Veldig god bil, that's all I can say! Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Ikke er det spesielt dyre deler på de heller.. Forbruket er vel som på mange mellomklasse japser, ca. 0,7-0,8 på langkjøring og litt mer på blandet. Ikke noe avskrekkende egentlig. Ulemper? Som nevnt, et noe kjedelig utseende mener mange. I tillegg har nyere biler lav annenhåndsverdi, bilen har ikke akkurat fått skryt for kjøreegenskapene, men.. Tror du blir fornøyd jeg. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 10. februar 2004 Del Skrevet 10. februar 2004 Mitsubishi er kjent for å lage veldig gode motorer og driverk Men se opp etter rust (12 vintre med salt ) Kjente feil som kan oppstå på disse modellene er utslitt kule-lager..Ta en NAF test du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå