Eirik_R Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 problemet med totalrefleksjon er at det kan gjere bildet for identisk + blende kameraet, det er tilfelle for ein del andre liknande kamera, aldri testa musa på totalreflekterande underlag Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Meget mulig du har rett idet, men hvorfor bruker da musen mindre batteri på lysere underlag? Synes det er noe som ikke henger logisk sammen her... Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 lag deg en icemat som er stor i størrelse.. herdet glass.. sandblåse den med det fineste sand.. Lenke til kommentar
Luv Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 (endret) er vel fordi mørk reflekterer ikke så mye lys som det lyse gjør. "linsa" må jo registrere bevegelsene, og da trenger lys-dioden ikke bruke så mye strøm til å sende ut pga. det lyse reflekterer lyset bedre.. Dårlig formulert kansje.. Endret 11. februar 2004 av dD. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 jeg har en auluminiumplate til mussmatte jeg, har klarteip under "museføttene" for og hindre friksjon og aluminiumet er ganske "grovt" så musen har goood glid og "trefsikkerhet" Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 er vel fordi mørk reflekterer ikke så mye lys som det lyse gjør. "linsa" må jo registrere bevegelsene, og da trenger lys-dioden ikke bruke så mye strøm til å sende ut pga. det lyse reflekterer lyset bedre.. Dårlig formulert kansje.. Det var akkurat det jeg tenkte også, og da må jo logisk sett en totalreflekterende musmatte være best. Burde ikke være noe problem å intergrere noe slags rutenett/striper i dette, slik at sensoren greier å spore bevegelsene. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 12. februar 2004 Del Skrevet 12. februar 2004 (endret) Hva med et Air Hockey concept. Kjøp en plexi plate og montere en ramme rundt slik at den får litt høyde. Så borrer du masse hull i plexien. Etter det monterer du vifte® under. Dette vil gjøre at musa fyker. Endret 12. februar 2004 av dassen Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 ...er det bare jeg som tenker "delta"? Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 13. februar 2004 Del Skrevet 13. februar 2004 Kanskje jeg skulle pusse den ja... hmmm... hvor får jeg plexi? bortsett fra web butikker da... edit: jeg har ikke trådløs mus, trenger ikke å ha lys overflate. clas'ern har plexi: under: Beslag og skruer -> Stål, jern og plast. Glassmesteren o har plexi glass. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 14. februar 2004 Del Skrevet 14. februar 2004 når det er GLAT det skal vere tenker jeg bare på TEFLON som i ei steikepanne .. det er det glattest som finnes faktisk glattere en is .. og teflon på "padsa på musa .. men det er jo lit problematis siden teflon og er et totalt uforandrlig matriale nor det først er i fast form det var og vasklig forklart ikke sant Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Her er et bra tips :-) Musmatte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå