DrErling Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Har behov for et pci kort som har inngang for video og lyd. Det er et kamera (s-videosignal) som skal kobles til, og det er 4-5 "mygger" (bærebare mikrofoner) som skal kobles via en mikser til det samme kortet. Som dere kanskje forstår kan det bli forsinkelse i lyden, da den skal gjennom flere komponenter. Derfor må dette pci kortet ha mulighet for å nulle ut denne forsinkelsen. Kortet må kunne lagre èn fil som inneholder mange timer med sammenhengende video/lyd-opptak. Noen tips til meg? DrErling Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Lyden kobler du til line in på lydkortet ditt. Videosignalet kan du enten ta inn via video-in på skjermkortet ditt(hvis du har det), eller kjøpe eget video capture kort fra f.eks Pinnacle, eller ta inn via et DV kamera med analog inn og firewire til PC'en. Antar at du ikke skal lagre i kortet men på harddisken din. Da kan du bruke Windows Movie maker capture funksjonen, Scanalyzer capture program eller Dr.DivX for å lagre i komprimert format med det samme. Finnes også USB og Firewire løsninger på markedet. Håper du fikk noen tips. Det oppstår normalt ikke tidsforsinkelse på lyd i PC'en med mindre du har problemer med diskhastigheten. Noen aktuelle produkter: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Det oppstår normalt ikke tidsforsinkelse på lyd i PC'en med mindre du har problemer med diskhastigheten. Takk for info! Tidsforsinkelsen forestiller jeg meg kan komme _før_ pcen, i og med at signalet først skal inn i en trådløs mygg, over til basestasjon, inn i mikser, og så videre til pcen. Det er sikkert ikke mange ms det er snakk om, men jeg vil gjerne ha muligheten for å få video/lyd i sync. Har sett litt på pinnacle kortene, men jeg lurte på om det kanskje finnes et kort som er beregnet direkte på dette. Altså et slags harddiskopptaker-kort, med både lyd og video inn. Vil ha så lite trøbbel med denne maskinen som mulig DrE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå