Haraldson Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Hei. Skal rippe inn ca. 8 cd-er i ukomprimert lyd, for senere brenning. I programmet Advanced Encode Decode Tools kommer det to wav-alternativer, Wave PCM (WAV) og Mpeg Audio Layer 3 (WAV). Hva skal jeg velge? (og er ikke Mpeg Audio Layer 3 det samme som mp3?) Eventuelt gi meg andre programmer som ripper lyden ukomprimert. Takk. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 (endret) De fleste "rippe"-programmer skal vel klare å kopiere til .wav (siden dette er standard) Jeg har tidligere brukt Audiograbber, i går prøvde jeg cdrwin, det gikk ikke pga. kopibeskyttelse. Prøv deg frem, du kan altids søke på google etter no sånt som "copy cd to wav files" Mvh. Erik Ps. Jeg er ganske sikker på at Mpeg Audio Layer 3 det samme som mp3 Endret 9. februar 2004 av ebso86 Lenke til kommentar
Beornegard Skrevet 9. februar 2004 Del Skrevet 9. februar 2004 Wave PCM er det rktige ja. Ellers anbefaler jeg deg å bruke 'Exact Audio Copy' (EAC), i secure-mode, til å rippe musikk - cd'er med. Mange innstillinger og det kan være litt knot første gangen det brukes, men når du først har satt innstillingene for cd/dvd-spilleren din trenger du ikke å tenke på det lenger. Da er det bare å rippe i vei. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2004 Takker for raske svar! Siden jeg for øyeblikket sitter på en data med noe så raskt som modem (WOHOW!) så tenker jeg at jeg satser på å rippe til PCM, med Aedtools. Kommer ikke til å høre forskjell uansett Lenke til kommentar
pstub Skrevet 11. februar 2004 Del Skrevet 11. februar 2004 Du kan faktisk bruke WinAmp til dette, om du har installert WAV-file output plug-in'en som du får spørsmål om når du installerer programmet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå